Brinta pap tips

Discussie in 'De lounge' gestart door Sugarblossom, 30 sep 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sugarblossom

Sugarblossom VIP lid

23 jul 2010
    5.439
    11
    38
    Vrouw
    Nederland
    Ik kan (net als mijn dochtertje) moeilijk eten in de ochtend. Als ontbijt eet ik graag Brinta pap maar zonder suiker vind ik het niet lekker terwijl ik wat meer op gezonde voeding wil letten en wil gaan afvallen.

Laatst heb ik Stevia zoetjes geprobeerd hier werd ik zo misselijk van en was ook geen optie. Banaan had ik nog als laatste middel in mijn achterhoofd maar ben bang dat ik verstop raak als ik er teveel van eet elke ochtend.

Is er iemand die een tip heeft voor een soort vervanging van suiker?

2. TinaTeenslipper

TinaTeenslipper VIP lid

5 jun 2013
    7.016
    546
    113
    geen tip ik eet het altijd zonder suiker en het is puur wennen. als je het 2-3 weken achter elkaar eet zonder suiker wen je eraan en vind je het daarna met echt knettervies

3. Linx

Linx Actief lid

28 okt 2013
    239
    0
    16
    NULL
    Twente
    Honing misschien? Ik smijt er altijd flink wat kaneel in.

4. Khlo

Khlo Fanatiek lid

16 jan 2015
    1.022
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dit is echt waar, ik had dat met thee met honing en koffie met suiker... Is wennen maarja wel gezonder!

5. Sugarblossom

Sugarblossom VIP lid

23 jul 2010
    5.439
    11
    38
    Vrouw
    Nederland
    Oh jaaa zou ik ook is kunnen gaan proberen, thanks! :)

6. Sugarblossom

Sugarblossom VIP lid

23 jul 2010
    5.439
    11
    38
    Vrouw
    Nederland
    Tinateenslipper & Khlo
    Ik begrijp het ;) maar durf niet haha bang dat ik zo gaat afzien van Brinta. Moet het is een week proberen.. twijfel twijfel!

7. Linx

Linx Actief lid

28 okt 2013
    239
    0
    16
    NULL
    Twente
    Je zou er ook een beetje appel of peer in kunnen raspen, dan wordt het ook wat zoeter.

8. Sugarblossom

Sugarblossom VIP lid

23 jul 2010
    5.439
    11
    38
    Vrouw
    Nederland
    Peer lijkt me ook nog een idee. Bedankt! Zal het is proberen met banaan, kaneel en peer en misschien is afwisselen.

9. chrystel73

chrystel73 VIP lid

9 jan 2009
    6.300
    2.568
    113
    Wat agavesiroop, is minder zoet San suiker maar heeft geen rare bijsmaak.
    Ik doe het door de havermoetpap en ook lekker wat kaneel

10. sniffy

sniffy VIP lid

26 mrt 2008
    10.179
    1
    36
    Verzorgende
    Dordrecht
    Rozijnen erdoor . is ook lekker door de havermout .

11. vommie

vommie Actief lid

29 okt 2012
    156
    0
    0
    NULL
    NULL
    Honing? Zoetjes?

Probeer anders de suiker langzaam af te bouwen zodat je went aan een minder zoete smaak.

Vergeet niet dat een beetje suiker kan geen kwaad hoor. Probeer anders bij een andere maaltijd / drankje op de dag met suiker te minderen. Geen suiker in de thee / koffie of 1 fruitsapje / frisdrank minder ( of 1 zonder suiker) of een gezonder tussendoortje. Dan heb je in totaal toch minder suiker en kan je smorgens toch lekker brinta met suiker eten.

Vergeet niet dat suiker gewoon suiker is voor je lichaam. Of het nou honing / stevia / siroop of gewoon suiker is. Alleen qua calorieen kan er verschil inzitten.

12. Marnat

Marnat VIP lid

10 aug 2009
    29.821
    3
    38
    Vrouw
    Medewerker Thuiszorg
    Groningen
    Brinta heerlijk zonder suiker doe ik ook , maar soms met stevia poeder heel klein beetje . En het is kwestie van wennen aan geen suiker .

13. 1982Justme

1982Justme Niet meer actief

2 theelepeltjes light jam!

14. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.264
    6.789
    113
    Pure stevia druppels smaken anders dan de stevia zoetjes ( volgens mij zit daar iets doorheen)

Ik eet mijn yoghurt altijd met stevia druppels....heerlijk

15. Liedx

Liedx Fanatiek lid

11 mrt 2013
    1.890
    404
    83
    Nederland
    Ik eet het bijna elke ochtend en vind het heerlijk. Soms eet ik het met diepvries aardbeien en/of blauwe bessen. Als je die ontdooit in een pannetje of de magnetron komt er veel sap vrij wat samen met het fruit een herlijke smaak geeft. Ander fruit kan natuurlijk ook.

16. Sifra

Sifra Niet meer actief

Wist je dat verstopping door banaan een fabel is?
    Een rijpe banaan is vezelrijk en kan je dus prima eten voor een gezonde stoelgang!

17. Islah

Islah Niet meer actief

Misschien de 7-granen-ontbijt variant gebruiken, dat smaakt wat "zachter" dan brinta (brinta is alleen volkoren tarwe, de andere zitten meerdere graansoorten waaronder haver, rogge en rijst gemengd).

Je kan het ook door de yoghurt eten, dat vinden mijn kinderen erg lekker.

18. Abri

Abri VIP lid

16 jun 2010
    12.423
    3
    38
    Ik lust het echt alleen met een beetje suiker, anders is het echt kokhalzen tot en met :) Verder doe ik nergens suiker in en ik eet het sporadisch, dus die ene keer eet ik het gewoon met een beetje suiker. Alle andere varianten zijn ook niet echt aan mij besteed haha.

19. Luna28

Luna28 Niet meer actief

Ik eet het met rijstemelk, die melk is wat zoeter. En met vanillesmaak nog lekkerder!

20. Sugarblossom

Sugarblossom VIP lid

23 jul 2010
    5.439
    11
    38
    Vrouw
    Nederland
    Nee brr die Stevia zoetjes waren verschrikkelijk :$ :D

Ik drink gelukkig geen suiker in de thee, drink veel water of spa rood. Ik eet een volle eetlepel suiker bij de Brinta. Snoepen in de avond moet ook afgelopen zijn voor mij ;)

Deel Deze Pagina