Ik kan (net als mijn dochtertje) moeilijk eten in de ochtend. Als ontbijt eet ik graag Brinta pap maar zonder suiker vind ik het niet lekker terwijl ik wat meer op gezonde voeding wil letten en wil gaan afvallen. Laatst heb ik Stevia zoetjes geprobeerd hier werd ik zo misselijk van en was ook geen optie. Banaan had ik nog als laatste middel in mijn achterhoofd maar ben bang dat ik verstop raak als ik er teveel van eet elke ochtend. Is er iemand die een tip heeft voor een soort vervanging van suiker?
geen tip ik eet het altijd zonder suiker en het is puur wennen. als je het 2-3 weken achter elkaar eet zonder suiker wen je eraan en vind je het daarna met echt knettervies
Dit is echt waar, ik had dat met thee met honing en koffie met suiker... Is wennen maarja wel gezonder!
Tinateenslipper & Khlo Ik begrijp het maar durf niet haha bang dat ik zo gaat afzien van Brinta. Moet het is een week proberen.. twijfel twijfel!
Peer lijkt me ook nog een idee. Bedankt! Zal het is proberen met banaan, kaneel en peer en misschien is afwisselen.
Wat agavesiroop, is minder zoet San suiker maar heeft geen rare bijsmaak. Ik doe het door de havermoetpap en ook lekker wat kaneel
Honing? Zoetjes? Probeer anders de suiker langzaam af te bouwen zodat je went aan een minder zoete smaak. Vergeet niet dat een beetje suiker kan geen kwaad hoor. Probeer anders bij een andere maaltijd / drankje op de dag met suiker te minderen. Geen suiker in de thee / koffie of 1 fruitsapje / frisdrank minder ( of 1 zonder suiker) of een gezonder tussendoortje. Dan heb je in totaal toch minder suiker en kan je smorgens toch lekker brinta met suiker eten. Vergeet niet dat suiker gewoon suiker is voor je lichaam. Of het nou honing / stevia / siroop of gewoon suiker is. Alleen qua calorieen kan er verschil inzitten.
Brinta heerlijk zonder suiker doe ik ook , maar soms met stevia poeder heel klein beetje . En het is kwestie van wennen aan geen suiker .
Pure stevia druppels smaken anders dan de stevia zoetjes ( volgens mij zit daar iets doorheen) Ik eet mijn yoghurt altijd met stevia druppels....heerlijk
Ik eet het bijna elke ochtend en vind het heerlijk. Soms eet ik het met diepvries aardbeien en/of blauwe bessen. Als je die ontdooit in een pannetje of de magnetron komt er veel sap vrij wat samen met het fruit een herlijke smaak geeft. Ander fruit kan natuurlijk ook.
Wist je dat verstopping door banaan een fabel is? Een rijpe banaan is vezelrijk en kan je dus prima eten voor een gezonde stoelgang!
Misschien de 7-granen-ontbijt variant gebruiken, dat smaakt wat "zachter" dan brinta (brinta is alleen volkoren tarwe, de andere zitten meerdere graansoorten waaronder haver, rogge en rijst gemengd). Je kan het ook door de yoghurt eten, dat vinden mijn kinderen erg lekker.
Ik lust het echt alleen met een beetje suiker, anders is het echt kokhalzen tot en met Verder doe ik nergens suiker in en ik eet het sporadisch, dus die ene keer eet ik het gewoon met een beetje suiker. Alle andere varianten zijn ook niet echt aan mij besteed haha.
Nee brr die Stevia zoetjes waren verschrikkelijk Ik drink gelukkig geen suiker in de thee, drink veel water of spa rood. Ik eet een volle eetlepel suiker bij de Brinta. Snoepen in de avond moet ook afgelopen zijn voor mij