Brinta

Discussie in 'De lounge' gestart door tweelingmamaJasmijn, 31 okt 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Janna

Janna Fanatiek lid

Hier ook nostalgische gevoelens bij brinta. Wij aten het niet vaak; als we het kregen was het echt een traktatie. We aten het met een beetje suiker en een klontje boter.

Tegenwoordig eet ik het nog steeds niet vaak, behalve tijdens mijn zwangerschappen. Toen heb ik echt periodes gehad dat ik dagelijks een bord brinta at.

Tegenwoordig eet ik het niet meer met suiker, maar alleen met een klontje boter.

2. Vitamientjuh

Vitamientjuh Fanatiek lid

3 dec 2011
    3.069
    1.124
    113
    Vrouw
    Wij kopen nooit brinta. Mijn man en ik lusten het echt niet. Ik heb het een paar keer gekocht zodat de kinderen kunnen proeven, maar zij vinden het ook niet lekker.
    Hier krijgen ze als ontbijt een boterham, msemen (marokkaans), harsha(ook marokkaans), cornflakes, pannekoeken oid. Yoghurt eten ze zelden bij het ontbijt, is meer een tissendoortje hier.

3. CoffeeJunkie

CoffeeJunkie Fanatiek lid

25 jan 2012
    1.563
    431
    83
    Noord-Holland
    Ik ben idd ook opgegroeid met Brinta in de ochtend, heerlijk met vruchtenhagel!

Met de kennis van nu kies ik liever voor simpele havermout en heb ook nooit Brinta aan mijn kinderen gegeven.
    Havermout maken we hier met appel en kaneel of speculaaskruiden, bessen, peacannoten, pompoen.
    Maak ook wel havermout pannenkoeken met fruit of spinazie er doorheen.

4. Een beetje 'traditionele invloed' kan geen kwaad toch? Lijkt me niet dat ze het er met een trechter wilt inbrengen als ze het niet lusten. Hier wordt ook alles geprobeerd en veel ook wat ik vroeger at maar lusten ze het niet, ook geen probleem!

5. weegschaal18

weegschaal18 Bekend lid

14 jan 2015
    630
    148
    43
    Ik ontbijt vaak met Brinta, en dan doe ik er kaneel en rozijnen door, vind ik erg lekker.

6. harlene2014

harlene2014 Fanatiek lid

23 mei 2014
    3.426
    920
    113
    Haaglanden
    Lekker met rozijnen en appelstroop

7. flowertje36

flowertje36 Niet meer actief

Mijn zoon is ook gek van brinta. Elke ochtend ontbijt hij met brinta. Zelf eet ik het niet.

8. tweelingmamaJasmijn

26 okt 2018
    82
    33
    18
    Vrouw
    Wat veel reacties en zo veel verschillen.

Nee, mijn meiden (en kleine uk als de geboren is) worden opgevoed met Brinta.

Fruitje erbij ook, als ze later een boterham erbij willen of alleen boterham ook goed. Maar naar mijn ervaring als je bent opgegroeid met .... zal je niet meer zonder kunnen bedenken. Je weet gewoon niet anders dan het normaal is.

Vanochtend keek dochtertje Roos naar haar Brinta zo van... nee geen Brinta wel een fruitje. Die heeft ze dan in alle blijdschap gesmikkeld. Zo hoeft ze niet. Heb haar wel een ouderwetse Liga gegeven. Meer sabbelen maar die ging wel op :)

9. Strandbal

Strandbal VIP lid

3 mei 2013
    8.890
    3.414
    113
    Ik kreeg dat vroeger altijd bij mijn vader, met suiker :D.
    Mijn kinderen kregen dat als dreumes ook, maar tegenwoordig niet meer.
    Ik vraag gewoon wat ze willen eten en de ene keer is dat een tosti en de andere keer een gewoon broodje of chocopops. Chocopops koop ik niet vaak, afentoe omdat ze dat lekker vinden.
    Maar wissel je wel af of ‘moeten’ ze elke dag brinta eten?

10. Panter

Panter VIP lid

14 mrt 2011
    13.710
    4.559
    113
    Hier ook ontbijt met brinta voor zoontje. Hij vind het erg lekker. Soms ook ontbijt met brood maar daar stopt ie na paar hapjes mee.
    Brinta eet ie wel helemaal op. Als ie ouder is en zelf kan aangeven wat ie wil mag hij zelf kiezen.

11. Mammamuis

Mammamuis Fanatiek lid

8 feb 2013
    1.031
    339
    83
    NULL
    NULL
    Brinta staat voor Breakfast Instant Tarwe en is tegen het eind van de tweede wereldoorlog uitgevonden in Groningen om mensen snel aan te laten sterken.

Wij kregen vroeger ook bambix want volgens mijn moeder was brinta vermalen stro en nog niet geschikt voor paardevoer. Kleutermuis kreeg heel in het begin ook bambix maar ik ben overgestapt op havermout toen hij anderhalf was of zo. Ik maal het even fijn in de keukenmachine dan wordt de pap niet zo slijmerig en hoeft het minder lang te koken.

12. Meisje93

Meisje93 VIP lid

21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    Blehh. Brinta nooit lekker gevonden.
    Man eet het wel eens op een blauwe maandag. En dochter ook.
    Kiest toch sneller een boterham, beschuit of cracker.
    En soms yoghurt met muesli

13. Nescio

Nescio Niet meer actief

Hier gewone havermout, daar ben ik gek op. De meiden eten dat ook, de jongste krijgt Bambix.

Wel pap dus, maar geen Brinta. Vind ook dat het niet goed vult en de structuur vind ik ook niet wauw.

14. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.734
    7.501
    113
    Vrouw
    Hier altijd de brinta versie met appel en rozijnen.
    Zelf nog wat kaneel erbij en klaar. Vult goed, ik kan er een tijd "op teren".

Deel Deze Pagina