De vrouwen zijn dus alleen bekenden van elkaar... Maar het is niet altijd maar zo dat draagmoeders afstand houden toch? Ben nu wel benieuwd hoe hun het gaan doen dan
Ik vind het gerommel gewoon nogal moeilijk. 2 mannen die een gezin willen stichten (oke, niks op tegen maar is toch al iets wat wat in de maatschappij nog aardig wennen is en wat dus never nooit niet op een normale weg kan). De 1 bevrucht met zijn sperma 1 vrouw, de andere bevrucht met zijn sperma 2 andere vrouwen die elkaars vriendinnen ook nog eens zijn en dan ook nog allemaal zo'n beetje op het zelfde moment. Waarom 3 vrouwen tegelijk? Ik vind het nogal hebberig overkomen. Ik denk ook niet dat het voor een kind alleen telt waar hij opgroeit. Ik denk dat de manier waarop je ergens gekomen bent ook belangrijk is. Kan me best voorstellen dat die kinderen hier later problemen mee krijgen.
Vrienden van ons hebben dit, maar dan met maar twee kindjes. Ook twee draagmoeders met het idee van dubbele kansen (en omdat beide draagmoeders belangrijk voor zr zijn). Allebei de draagmoeders bleken zwanger, de een vanhet zaad van de een de ander van het zaad van de ander met als gevolg twee bijna evenoude meisjes, die er compleet anders uitzien. Heel leuk!
Oh wat leuk zeg! En wat uniek dat ze dan toch ieder een "eigen" kindje hebben. In de zin van hun eigen vlees en bloed.
Ik denk dat ze dat gedaan hebben omdat ze niet zo jong meer zijn en de kans dat het gelijk lukt is natuurlijk ook geen 100% - dus dan gaat er weer meer tijd overheen. Dus als je 3 vrouwen bevrucht- zal het vast bij één toch wel goed gaan? Ja oeps.. bij alle 3.. En blijkbaar vonden deze 3 vrouwen het ook niet zo raar om te doen Ik wens ze alle geluk met hun kindjes!
ik snap het gezeur niet zo... deze mannen hebben duidelijk een enorme kinderwens.. en nu hebben ze 3 schatjes die hoogstwaarschijnlijk in een fantastisch gezin opgroeien.. wat maakt het dan uit hoe of waar of wat er gebeurd is bij de bevruchting...
Ja want in een 'normale' situatie komen natuurlijk ook nooit ruzies voor he. En met een draagmoeder is het de bedoeling, dat deze niet meer in het leven van een kind voorkomt na de bevalling(niet heel duidelijk als moeder iig). Net als met een donor dus. Anders hadden ze wel voor een andere oplossing gekozen. Mijn oplossing bv
snap niet zo g oed, ze zijn al 15 jaar bij elkaar waarom dan zo lang wachten?? die ene is al 50 zo wat een bejaarde papa, vind dat een beetje raar. Maar goed ze zullen niets tekort komen...
Ik wist niet eens dat dat kon (en mocht). Als stel, Ivf behandelingen ondergaan met 3 verschillende vrouwen. Want de eerste 2 vrouwen werden na elkaar behandeld, en bleken zwanger en toen werd de derde vrouw daarna nog eens behandeld, alle 3 dus op een verschillend moment. En wie weet ook nog eens allemaal bij dezelfde arts.
Zeg ik toch nergens ik stel me alleen de situatie voor... Laatst zag ik toch een programma waar er wel en band was tussen donors en hun "kinderen"....
Tja, ik persoonlijk vind 50 en 41 te oud om nog kinderen te krijgen. Daarbij vind ik het echt een rommeltje, ja jullie zijn half broers/zussen, jullie hebben allemaal een andere mama en alle mama's zijn bekenden van elkaar. In mijn ogen gaat het hier vooral om wat de papa's willen en niet zozeer om hoe het straks zal gaan met 3 kinderen van verschillende mama's.
Tegenwoordig is het niet vreemd om meerdere kinderen van meerdere vaders in een gezin te hebben. Net als dat vaders steeds vaker meerdere kinderen bij meerdere moeders hebben. Betekend niet dat die kinderen het slecht hebben.
ik zie liever deze 2 gelukkig ouders samen met HUN kinderen... (want het is nu eenmaal zo.. ze hebben alle 3 dezelfde ouders..) dan weer een vrouw met 4 kinderen van 4 vaders, waar de vaders helemaal niet in beeld zijn
Mijn man en ik waren ook al 12 jaar bij elkaar toen we besloten klaar te zijn voor een kindje. Hij was toen ook 42 en ik 29 en toen duurde het nog 3 jaar voor ons dochtertje kwam. Soms gaat het nou eenmaal zo in het leven. En wie weet hebben die twee al een jarenlang traject achter de rug? Hoewel het 'rommelig' overkomt lijkt iedereen het met deze situatie eens te zijn. De draagmoeders kennen elkaar en worden dus niet 'bedonderd' door de vaders. Ik hoop dat hun onderlinge banden goed blijven en ik wens ze allemaal (vooral de kinderen natuurlijk) al het geluk van de wereld toe!
Die vrouw zal dan vast een hoop hebben meegemaakt in haar leven wat je andere moeders nooit zou gunnen. De meeste mensen die meerdere kinderen hebben bij meerdere vaders (of dat nou 2,3 of 4 vaders zijn) hebben meestal het nodige meegemaakt. Denk daar maar eens over na als je het geluk hebt om een goede man te treffen die de vader is van al je kinderen. Ik vind dat er veeeel te snel een negatief oordeel gegeven wordt. Tuurlijk zijn er vrouwen die bij jan en alleman onveilige seks hebben en zo in die situatie terecht komen maar in de meeste gevallen zal dit echt niet zo zijn. Even een hele korte uitleg: Ik ben zwanger van de 3e van de 3e vader. De eerste was een wereldvent totdat ik zwanger was en aan hem vast zat in zijn ogen. Hij veranderde in een monster met alle mishandelingen van dien. Daarna een lieve man gevonden, ongepland zwanger geraakt en die man heeft door onverwerkte heftige gebeurtenissen een verslaving ontwikkeld in de tijd erna. De situatie werd in mijn ogen onveilig voor mijn kinderen en daarom hem gevraagd te vertrekken. Nu kan ik oprecht zeggen een man te hebben gevonden met een gouden hart. Een man zonder kinderen met kinderwens. Ik had altijd de wens voor een groot gezin. Maar had ik dan moeten zeggen, nee sorry wij kunnen echt geen kind krijgen want stel je eens voor wat anderen dan wel niet gaan zeggen en/of denken? Mijn kinderen komen in ons gezin niks te kort. We hebben een stabiele en veilige situatie en er is ruimte en een wens voor nog een kind samen. Zou dat dan niet mogen omdat ik eerder foute mannen getroffen heb? Nou ja, een heel verhaal. Om het samen te vatten.... Oordeel niet over situaties als je de achtergrond niet kent. (niet alleen op jou gericht maar op iedereen in het algemeen)
Sparky maar dat zijn altijd dingen die je uit ervaring heb geleerd en daarom anders denkt en reageert. Het is vaak ontwetendheid Maar je hebt gelijk hoor het is niet altijd zo zwart wit.
Ik dacht meteen hetzelfde als Shaddixxx, haha. En ik vind ze persoonlijk echt te oud. Maar goed, ik gun het ze wel. Ze zullen wel ontzettend blij zijn
Ja, echt.. Ik snap dat 'kansen spreiden' ergens ook best, maar als je al 2 vrouwen zwanger hebt gekregen, wat je op het moment van 10 weken zwangerschap écht wel weet, waarom dan nog de derde proberen en vervolgens verbijsterd zijn dat dat gelukt is? Dat stuk snap ik écht niet