Brits korthaar

Discussie in 'De lounge' gestart door Rainbow88, 16 okt 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Rainbow88

    Rainbow88 Fanatiek lid

    13 jan 2014
    3.647
    305
    83
    Wij zijn aan 't denken om een Brits korthaar in huis te nemen.

    't Is uiteraard niet goedkoop, we twijfelen nog tussen een kitten of een jonge herplaatser.

    Mijn man is echter moeilijker te overtuigen, hij vind het veel geld en onze kleinste slaapt 's nachts nog niet super, waardoor hij vind dat we nu geen kat hoeven te nemen o_O

    Maarja zoveel kinderen slapen slecht, hebben die dan allemaal geen huisdieren..
    Ik denk net dat het wat meer harmonie & (nog meer) leven in huis zou brengen :D Het lijkt me ook gewoon goed & fijn voor de kindjes, leren zorgen voor een dier.

    Ik ben alvast vrij veel thuis, ik werk parttime als verpleegkundige. Dus het beestje zou niet te veel alleen zitten :)

    Ervaringen met dit ras?
     
  2. sidmick

    sidmick VIP lid

    23 jun 2008
    17.227
    3.672
    113
    Ja hier een britten lover. Ik vind ze geweldig. Wij hebben er 4 gehad, op dit moment tijdelijk geen meer. Het is een heel gezellig leuk, tikje lomp ras.
    Wij hebben alle katten als kitten gekregen. Een kitten is helemaal niet veel werk en ik snap het doorslaap argument niet helemaal.
    Mijn britten hebben zich altijd keurig gedragen, nooit iets gesloopt ofzo. Ze waren vooral heel knuffelig en lui
     
    Rainbow88 vindt dit leuk.
  3. Rainbow88

    Rainbow88 Fanatiek lid

    13 jan 2014
    3.647
    305
    83
    #3 Rainbow88, 16 okt 2019
    Laatst bewerkt: 16 okt 2019
    Hij is van principe, eerst zorgen dat de kleinste doorslaapt en dan pas de zorg voor een kat erbij..
    Ik dacht dat een kitten net wel wat meer werk is, qua 'opvoeden' en ze laten wennen aan een nieuw thuis/geluiden enzo? Of valt dat dan toch mee?
    Heb vooral bang dat ze 's nachts zou gaan miauwen continu, dat is dan geween en gemiauw tegelijk :D
    Hoe gaat dat zo , de eerste nachten een kitten in huis?

    En ja hij vind het ook absurd veel geld voor een kat. Maar als ik een wil, wil ik ook eentje met stamboom, geteste ouders, gevaccineerd, gesterilisseerd.. M.a.w volledig in orde.
    Maar ze zijn dus het vele geld waard? :D
     
  4. Poro

    Poro Actief lid

    5 feb 2011
    396
    177
    43
    Wij hebben ook een Brit. Superleuk ras en ik vond het eigenlijk helemaal niet veel werk als kitten.
    Tuurlijk willen ze graag spelen etc maar heel veel tijd kost dat niet. Ze vermaken zichzelf ook heel goed. Mijn oudste was net twee toen we haar kregen en die speelde ook veel met haar. Ging ze bij hem achter in het bakje van de driewieler en dan samen het huis doorfietsen
     
  5. Poro

    Poro Actief lid

    5 feb 2011
    396
    177
    43
    F3FFA3C3-A4FF-4437-AA9D-8D84885464D3.jpeg
     
    Rainbow88 vindt dit leuk.
  6. Rainbow88

    Rainbow88 Fanatiek lid

    13 jan 2014
    3.647
    305
    83
    En hoe gingen de eerste nachten? Waren ze niet bang? Want hier zou ze wel enkel onder leven, op de slaapkamers wil ik ze (voorlopig) niet..
     
  7. Rainbow88

    Rainbow88 Fanatiek lid

    13 jan 2014
    3.647
    305
    83
  8. Poro

    Poro Actief lid

    5 feb 2011
    396
    177
    43
    Geen idee waarom die andere foto erbij staat. Hoe kan je dat aanpassen?
     
  9. Poro

    Poro Actief lid

    5 feb 2011
    396
    177
    43
    Dat ging meteen goed. Niet dat ze miauwde of zoiets. We kregen haar vlak voor kerst en zelfs de kerstboom is blijven staan.
    Wij hadden haar eerst ook niet boven maar nu slaapt ze wel altijd boven :)
     
  10. Poro

    Poro Actief lid

    5 feb 2011
    396
    177
    43
    Oh en om terug te komen op je andere vraag. Ik vind ze elke cent waard. Ze hebben echt een leuk karakter.

    Wat voor kleur wil je graag?
     
    Rainbow88 vindt dit leuk.
  11. Rainbow88

    Rainbow88 Fanatiek lid

    13 jan 2014
    3.647
    305
    83
    Ik ga woensdag normaal gezien ergens voor een Lilac kijken :) Blauw vind ik ook heel mooi !
     
    Bailey07 vindt dit leuk.
  12. sidmick

    sidmick VIP lid

    23 jun 2008
    17.227
    3.672
    113
    Ik heb het opvoeden van een kat nooit als moeilijk of lastig ervaren.Ze willen vooral lekker spelen en slapen. En natuurlijk moet je ze een beetje aan en af leren wat wel en niet mag maar dat kost nagenoeg geen tijd.
    Wel hebben katten meer karakter dan honden en zijn minder "vormbaar" Onze kittens waren al vrij snel alleen thuis, dat ging prima. Gelijk goed laten zien waar de bak is dan gebruiken ze die netjes. 's nachts heb ik nog nooit miauwende katten gehad.
    Lilac is prachtig maar eigenlijk vind ik alle britten mooi.
    Ik geloof dat onze britten allemaal rond de 500 euro waren
     
    Rainbow88 vindt dit leuk.
  13. Tulp21

    Tulp21 Niet meer actief

    Geen ervaring met een britse korthaar. Wel met een kitten en baby. In 2011 was mijn zoontje op vrijdag geboren en op maandag kwam onze kitten in huis :o:

    Is allemaal heel goed gegaan. Kittens zijn juist gemakkelijker dan puppy's qua opvoeding etc.. :)
     
    Rainbow88 vindt dit leuk.
  14. Cindy1977

    Cindy1977 VIP lid

    12 mei 2017
    7.933
    12.186
    113
    Wat een mooi ras zeg!

    verder geen ervaring met katten, maar ik kom graag kroelen met die van jou :)
     
    Rainbow88 vindt dit leuk.
  15. NiekeKris

    NiekeKris VIP lid

    13 apr 2008
    22.510
    8.362
    113
    Wij hebben er sinds een paar weken twee (kittens). Eerder altijd Europese kortharen gehad en nu dus twee Britjes. Ze zijn fantastisch, zo lief! <3

    Als ik ze samen zie, vind ik twee katten wel een ‘vereiste’. De meeste cattery verkopen er ook alleen een als er al een andere kat is. Die van ons hadden vrijwel geen moeite om te wennen, gingen ook meteen op de kattenbak en ‘s nachts ook geen gedoe. Maar ze hebben natuurlijk ook elkaar, dat scheelt veel. Ook qua spelen, dat doen ze met ons, maar ook samen (zijn ze as we speak mee bezig ;)).

    500 euro heb je tegenwoordig volgens mij weinig BK’s meer voor (herplaatsers eerder dan kittens).
     
    Rainbow88 vindt dit leuk.
  16. Snoopy1979

    Snoopy1979 VIP lid

    8 okt 2006
    33.808
    6.960
    113
    Vrouw
    Brabant
    Als je naar je profiel staat ga je naar 'your attachments' en kan je bijlagen verwijderen.
     
  17. Snoopy1979

    Snoopy1979 VIP lid

    8 okt 2006
    33.808
    6.960
    113
    Vrouw
    Brabant
    Onze buren hebben een kitten van inmiddels een half jaar, maar die is echt super wild, ik zou dat niet prettig hebben gevonden denk ik met erg kleine kinderen in huis. Is geen raskat trouwens, dat scheelt misschien.
     
    Rainbow88 vindt dit leuk.
  18. NiekeKris

    NiekeKris VIP lid

    13 apr 2008
    22.510
    8.362
    113
    Britse kortharen staan er juist om bekend dat ze een heel zachtaardig, sociaal en evenwichtig karakter hebben. Voor ons was het karakter daarom ook de voornaamste reden om voor dit ras te gaan. Onze kittens zijn zeker speels, maar absoluut niet wild (al rennen ze soms een aantal keer als een bezetene achter elkaar aan <3). Ze spelen al amper met bv. je handen en als ze het wel doen luisteren bv. ook als je zegt dat ze zachtjes moeten doen of moeten stoppen.
     
    Rainbow88 vindt dit leuk.
  19. Cedi

    Cedi Niet meer actief

    We hebben ook een brit. Was een herplaatser. Wat een heeeeeeerlijk beest. Hij ligt de hele dag te slapen, gaat soms naar buiten om te plassen/poepen en that's it. Als je van luie, lieve katten houdt zijn ze ideaal. Je moet alleen wel echt de vacht om de zoveel tijd goed borstelen/naar een trimmer brengen.
     
    Rainbow88 vindt dit leuk.
  20. Flamingo1990

    Flamingo1990 Niet meer actief

    Wij hebben twee Britten. Veruit de beste liefste leukste katten die we ooit hebben gehad. Ik zou echt nooit meer anders willen. Zo lief, sociaal, aanhankelijk en speels. Echt nooit problemen met ze!
     
    Rainbow88 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina