Brits korthaar

Discussie in 'De lounge' gestart door Rainbow88, 16 okt 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Rainbow88

    Rainbow88 Fanatiek lid

    13 jan 2014
    3.647
    305
    83
    Wij zijn aan 't denken om een Brits korthaar in huis te nemen.

    't Is uiteraard niet goedkoop, we twijfelen nog tussen een kitten of een jonge herplaatser.

    Mijn man is echter moeilijker te overtuigen, hij vind het veel geld en onze kleinste slaapt 's nachts nog niet super, waardoor hij vind dat we nu geen kat hoeven te nemen o_O

    Maarja zoveel kinderen slapen slecht, hebben die dan allemaal geen huisdieren..
    Ik denk net dat het wat meer harmonie & (nog meer) leven in huis zou brengen :D Het lijkt me ook gewoon goed & fijn voor de kindjes, leren zorgen voor een dier.

    Ik ben alvast vrij veel thuis, ik werk parttime als verpleegkundige. Dus het beestje zou niet te veel alleen zitten :)

    Ervaringen met dit ras?
     
  2. sidmick

    sidmick VIP lid

    23 jun 2008
    17.227
    3.672
    113
    Ja hier een britten lover. Ik vind ze geweldig. Wij hebben er 4 gehad, op dit moment tijdelijk geen meer. Het is een heel gezellig leuk, tikje lomp ras.
    Wij hebben alle katten als kitten gekregen. Een kitten is helemaal niet veel werk en ik snap het doorslaap argument niet helemaal.
    Mijn britten hebben zich altijd keurig gedragen, nooit iets gesloopt ofzo. Ze waren vooral heel knuffelig en lui
     
    Rainbow88 vindt dit leuk.
  3. Rainbow88

    Rainbow88 Fanatiek lid

    13 jan 2014
    3.647
    305
    83
    #3 Rainbow88, 16 okt 2019
    Laatst bewerkt: 16 okt 2019
    Hij is van principe, eerst zorgen dat de kleinste doorslaapt en dan pas de zorg voor een kat erbij..
    Ik dacht dat een kitten net wel wat meer werk is, qua 'opvoeden' en ze laten wennen aan een nieuw thuis/geluiden enzo? Of valt dat dan toch mee?
    Heb vooral bang dat ze 's nachts zou gaan miauwen continu, dat is dan geween en gemiauw tegelijk :D