britse basisschool

Discussie in 'De lounge' gestart door djellybelly, 27 nov 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. djellybelly

djellybelly Niet meer actief

k vroeg me af of iemand dit weet!
    Hier zit een british school of the netherlands.
    Maar k word niks wijzer van hun site.
    Is deze school ook voor nederlandse kinderen, wat zijn de voorwaarden.
    En hoe zit het met de kosten?

Bsn junior in den haag heet het misschien iemand die me wel ken helpen?
    Alvast bedankt

2. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.510
    36.471
    113
    Ik heb even op de site gekeken voor je en volgens mij kun je in pricinpe je kind gewoon aanmelden als je de juiste formulieren invult. Zij zullen dan die papieren bekijken en bespreken en kijken of het kindje in aanmerking komt. De prijzen zijn niet gering: de onderste bedragen zijn de kosten per jaar.

Mag ik vragen waarom je dit wilt?
    Is het voor je eigen kindje. Dit is namelijk voor zover ik het begrepen heb een internationale school naar brits voorbeeld. Mijn nichtjes hebben in Rome en in Thailand op zo'n school gezeten. Dit kun je niet vergelijken met het nederlandse systeem hoor. Het is erg streng en ze krijgen al op heel erg jonge leeftijd huiswerk mee en ook behoorlijk veel.

Termly Fee
    Annual Fee

F1 (Nursery) part-time
    € 1,940
    € 5,820

F1 (Nursery) full-time
    € 3,900
    € 11,700

F2 (Reception)
    € 3,850
    € 11,550

Junior Y1 - Y6
    € 3,850
    € 11,550

Senior Y7 - Y13
    € 5,250
    € 15,750

3. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.510
    36.471
    113
    Als je je kindje tweetalig wilt opvoeden kun je denk ik beter naar een 'gewone'internationale school gaan kijken.

4. djellybelly

thanx k snap die prijzen niet echt als k fay vanaf der 4e ofzo daar geen breng hoeveel ben k dan per jaar kwijt?
    K wil heel graag 2talig idd hoe zit het dan met een internationale school k had gelezen dat het alleen voor kinderen was die mobiel zijn dus veel reizen of uit een ander land komen

5. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.510
    36.471
    113
    Ik denk dat ze dan onder de categorie yunior valt (weet het niet 100% zeker), dan zou je dus zo'n 11.500 euro per jaar moeten betalen, dus bijna 1000 euro netto per maand. Wat wel aannemelijk is, want dat betalen mijn oom en tante ook zo ongeveer voor hun kindjes per maand.

volgens mij is het zelfs zo dat omdat jullie kindje engels niet als moedertaal heeft, dit jullie nog z'n 2000 euro per jaar extra kost.

Ik heb even verder gekeken, maar het is idd zo dat de internationale school in den haag alleen kindjes aanneemt uit het buitenland of nederlandse kinderen die in het buitenland hebben gewoond.

Als je wilt dat de kleine engels leert lijkt het me misschien makkelijker om een engelse lerares aan te trekken die je kind elke week een paar uur les geeft.

Je moet wel beseffen dat op deze scholen de kinderen vaak al vanaf jonge leeftijd elke dag nog zo'n 2 uur bezig zijn met huiswerk en van wat ik uit je berichtjes begrijp is dat jullie zelf niet zo goed zijn in engels (misschien vergis ik me hierin hoor), maar hoe ga je haar dan helpen met haar huiswerk? Want alles zal in het engels zijn.

6. djellybelly

we zijn opzich goed in engels maar we willen misschien in de toekomst in het buitenland gaan wonen dus vandaar dat k heb zitten kijken!

7. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.510
    36.471
    113
    In dat geval zou je dat als reden kunnen aangeven bij die school en misschien accepteren ze dat wel. Zijn jullie van plan om definitief ergens anders heen te gaan wonen of om tijdelijk naar het buitenland te gaan?

Als het definitief is zou ik er persoonlijk eerder voor kiezen om je kleine daar naar de plaatselijke school te laten gaan. Immers de vriendjes en vriedinnetjes op zo'n school blijven vaak maar voor een jaar of 2 en dan zal ze telkens nieuwe vriendjes moeten leren kennen terwijl op een gewone school ze de taal wel eerst moet leren (des te jonger, des te makkelijker), maar dan wel vastere vriendjes kan maken. Succes!

8. djellybelly

nou ja k ga maar eens verder neuzen maar we willen pas over een aantal jaar verhuizen en we hopen voor goed maar idd een engelse lerares is misschien ook wel een idee en haar zelf veel engels leren.
    Bedankt voor je antwoorden

9. Niet meer actief

Hier zit een school waar ze al in groep 1 met engels beginnen. Een gewone basisschool. En ik laat dvds zoals Dora enzo altijd in het engels kijken. Mijn oudste is net 3 en die telt op zijn gemakkie tot 10 in het engels en veel woordjes kan hij ook. Probeer maar eens met dvd. Leren ze echt veel van. In het begin niet, maar ze pakken het zo op.

Deel Deze Pagina