Nederlander jarenlang gedrogeerd en beroofd

Discussie in 'Films, televisie en nieuws' gestart door SeaShell, 28 mei 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. SeaShell

SeaShell Niet meer actief

Nederlander jarenlang gedrogeerd en beroofd
    Een Nederlandse man van 72 is jarenlang gegijzeld in zijn eigen appartement aan de Portugese Algarve. Terwijl hij vastgebonden en gedrogeerd op zijn bed lag, werden zijn bankrekeningen geplunderd. De man werd een paar dagen geleden gered.

De dochter van de man besloot hem samen met haar gezin te bezoeken. Ze had haar vader een paar jaar niet gezien. Bij zijn Portugese appartement trof ze een Duitse vrouw aan die haar niet binnen wilde laten.
    Later mocht ze haar vader wel zien. De man bleek uitgemergeld te zijn en kon nauwelijks praten. Hij woog nog maar 70 kilo terwijl hij een jaar geleden nog rond de 100 kilo was.
    Pensioen elke maand ontnomen
    De gijzelaars hebben de bankrekening van de man leeggeplunderd, terwijl hij gedrogeerd vastgeketend zat aan een bed in zijn huis. De gijzelnemers inden elke maand zijn pensioengeld (2500 euro), aten zijn vermogen van 150.000 euro op en pakten zijn huis af.
    De gijzelnemers zijn gearresteerd. Da daders zijn een 63-jarige Duitse vrouw en een 55-jarige Italiaanse man.

2. Triskele

Triskele Niet meer actief

OMG wat vreselijk!!

denk je je welverdiende pensioen te hebben en lekker te kunnen genieten dan krijg je zoiets, band is trouwens ook lekker zeg als dat jarenlang KAN gebeuren ik zou mezelf doodschamen als dochter zijnde als ik er zo laat achter moest komen...

3. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.069
    3.862
    113
    Vreselijk, hoe gestoord, ga je daar heen om van je oude dag te genieten, word je zo te grazen genomen.

4. Wilma

Wilma VIP lid

22 mei 2006
    6.396
    1
    0
    Uithoorn

Beetje kort door de bocht. Je weet toch verder niks van die band tussen vader en dochter? Misschien was het verder wel een klootzak van een man? Als mijn vader niet toevallig bij mijn moeder woonde dan weet ik ook niet hoe lang het zou duren voor ik achter zoiets zou komen bvb ;)

Echt te erg voor woorden dat zoiets heeft kunnen gebeuren. Want die dochter tja wie weet maar buren/vrienden/kennissen. Zou hij die geen gehad hebben daar?

5. yenolah

yenolah Fanatiek lid

12 dec 2008
    4.038
    83
    48
    Vrouw
    fysiotherapeut
    Caldas da Rainha
    Ik las het van de week in de krant hier. Erg hoor. Buitenlanders zijn hier vaak een doelwit helaas, zeker als ze wat ouder zijn.

6. Marnatman

Marnatman Fanatiek lid

17 jun 2010
    2.382
    206
    63
    Man
    Bedrijfsleider
    In Grunn
    Dat ze het zolang verborgen konden houden. Dat de buren er niks van hebben gemerkt...

7. SeaShell

Nu op RTL nieuws

Dochter en vader zagen elkaar 12 jaar lang niet door scheiding
    Ze besluit hem op te zoeken en treft daar haar vader gedrogeerd aan. De huishoudster had het gedaan

Hij is vandaag overgevlogen naar Nederland en is nog nauwelijks aanspreekbaar

Hij is door een goed doel naar Nederland gevlogen. Hij was niet meer verzekerd en kon daarom dus niet gevlogen worden

Die huishoudster heeft jarenlang alles van hem afgepakt zoals z'n huis, spaargeld en pensioen

8. zwangerevrouw

zwangerevrouw Fanatiek lid

22 jul 2011
    2.115
    222
    63
    lekkere dochter dan, na een paar jaar

9. SeaShell

Nou, ze hadden 14 jaar lang "ruzie" wegens de scheiding van vader en moeder

Dochter wist niet eens dat vader in Portugal woonde want ze had hem nooit meer gezien of gesproken na de ruzie

Dit jaar had ze een speurtocht gedaan en na lang zoeken te weten gekomen dat hij in Portugal woont en hem dus ala verassing opgezocht en trof dit aan

Kan toch dat ze al 14 jaar ruzie hebben? Hebben helaas zoveel ouders met hun kind(eren)

10. lioness74

lioness74 Niet meer actief

Ja hoor dat kan makkelijk.
    Mijn "vader" heb ik al 10 jaar niet gezien.
    Dus als hem dit was overkomen,kon het misschien ook wel zo lang duren voordat er iemand achter zou komen.Misschien wel langer want ik zou hem nooit op gaan zoeken.

Maar Daantje,jij hebt altijd van die interressante onderwerpen hihi,vind ik altijd leuk/boeiend om te lezen!

11. Islah

Islah Niet meer actief

Echt erg zeg... Dat is ook de reden dat mijn schoonmoeder geen huishoudster wil (eigenlijk wel behoefte aan, want ze kan zelf amper nog iets), bijna niemand is daarmee te vertrouwen.

Deel Deze Pagina