Britse kinderen weten niet waar eten vandaan komt

Discussie in 'Films, televisie en nieuws' gestart door Wilma, 15 jun 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Wilma

    Wilma VIP lid

    22 mei 2006
    6.396
    0
    0
    Uithoorn
    Minder dan de helft van Britten tussen de 16 en 23 jaar oud weet dat boter van een melkkoe afkomstig is. En ruim eenderde van de jongelingen snapt dat een ei uit een kip is gekomen. Dat blijkt uit een onderzoek van de liefdadigheid Leaf (Linking Environment and Farming). Zin in nog meer bizarre statistieken? Dan hebt u geluk.
    36 procent van de ondervraagden wist niet dat bacon van varkens afkomt, en 4 op de 10 wist het verband tussen koeien en melk niet te benoemen. 7 procent dacht, heus waar, dat melk uit tarwe wordt verkregen. 41 procent zag wel het verband tussen boter en melkkoeien. 11 procent dacht dat eieren of uit tarwe of uit maïs moest worden vervaargdigd.
    De Britse krant The Telegraph publiceerde deze cijfers vandaag. Trek in meer? Maar 6 procent wist dat saladedressing met koolzaadolie wordt gemaakt. Het gemiddelde onder alle leeftijdsgroepen dat die vraag juist had is echter ook maar 24 procent. En ten slotte, hoeveel jongeren dachten dat ze veel over voedsel weten? Wel 43 procent.

    ---------------


    Enige reactie hier op is... :$:$:$
    Voor tweederde groeien eieren in de bomen ofzo?
    Echt... :$
     
  2. Hanneke

    Hanneke VIP lid

    18 jun 2007
    14.893
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Volgens mij worden eieren gewoon in de fabriek gemaakt toch? Volgens mij groeien ze iig niet aan een boom, of zou er toch een eierplant zijn? Nee, ik denk echt een fabriek hoor!

    :p :p :p
     
  3. Linda86

    Linda86 VIP lid

    Haha, sorry hoor, maar dit moet haast toch wel een grap zijn...?? Toch?? *kijkt hoopvol*
     
  4. Wilma

    Wilma VIP lid

    22 mei 2006
    6.396
    0
    0
    Uithoorn
    Nou dat is het mooie!
    Er bestaat zoiets als een eierplant.
    En om de verwarring op te rakelen...daar groeien aubergines aan :p
     
  5. Hanneke

    Hanneke VIP lid

    18 jun 2007
    14.893
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Fuck, whahahaha! Dat heb ik weer :p! Is het excuus, ik lust geen aubergines voldoende om me eronderuit te lullen?



    Nouja ik ben iig bang dat het geen grap is dat die kinderen/jongeren het dus inderdaad echt niet weten.
     
  6. MadeInUSA

    MadeInUSA VIP lid

    27 dec 2011
    8.687
    9.656
    113
    Te erg! Wat melk en koeien met elkaar te maken hebben????

    Die van saladedressing met koolzaadolie vind ik dan weer minder relevant, maar ik maak mijn saladedressing dan ook bij voorkeur zelf (en niet met koolzaadolie)

    Van de week viel het me op dat de eieren nog lichtjes naar kippepoep roken, van dat soort dingen kan ik dan op de een of andere manier blij worden :) of ohnee, dat is natuurlijk omdat de eierplant daarmee bemest wordt!
     
  7. Hanneke

    Hanneke VIP lid

    18 jun 2007
    14.893
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Trouwens he *PLOING*,
    als aan een eierplant aubergines groeien,
    dan groeien eieren natuurlijk aan een aubergineplant!
     
  8. shanandoah

    shanandoah Fanatiek lid

    21 jan 2012
    1.514
    0
    0
    :$ meer weet ik ff niet te zeggen
     
  9. Wilma

    Wilma VIP lid

    22 mei 2006
    6.396
    0
    0
    Uithoorn
    NEEEEEEEJ tuurlijk niet!
    Daar groeien kippen aan! Duhuh! :p

    Maar het is je vergeven hoor... dat je die plantjes niet kende :)
    Ze heten zo omdat als die aubergines groeien het net eieren zijn die aan de plant hangen. Tot ze kleur en juiste grote hebben dan: groenten%20-%20aubergine%20eierplant.jpg
     
  10. Hanneke

    Hanneke VIP lid

    18 jun 2007
    14.893
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Ohh natuurlijk aan de aubergine plant, groeien kippen!
    Maar zeg Wilma, waar komen dan toch die eieren vandaan?

    Dan toch uit de fabriek?
     
  11. LuckyMommy

    LuckyMommy Fanatiek lid

    17 feb 2010
    3.632
    1
    38
    Overdag bij mijn kids, Avonden & weekenden werken
    Mijn kinderen zijn Brits, en die gaan echt wel weten dat een ei niet aan de boom groeit hoor.

    Hmmm mijn zicht op dit is echt "bonkers!" klopt niks van.
    Maar kan het ook mis hebben want ken natuurlijk niet alle kinderen hier! Hahaha!
     
  12. Hanneke

    Hanneke VIP lid

    18 jun 2007
    14.893
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Nouja ik sprak laatst trouwens een kennis uit Rotterdam en die gaf dus aan dat ze met de school naar de boerderij enzo gaan om de kinderen te laten zien waar de melk etc vandaan komt en dat die kinderen dan oprecht verbaasd zijn en een vies gezicht trekken.

    Denk dat het heel erg aan de opvoeding ligt ook en de dingen die je als ouder aan je kind(eren) mee geeft.
     
  13. Biny

    Biny VIP lid

    10 feb 2011
    17.510
    5.614
    113
    Vrouw
    Ehahah ff serieus :p

    Zo had mn ma ook een keer een jongetje van 8 ofzo de dacht dat muizen eieren leggen;)
     
  14. LuckyMommy

    LuckyMommy Fanatiek lid

    17 feb 2010
    3.632
    1
    38
    Overdag bij mijn kids, Avonden & weekenden werken
    Klopt het ligt ook inderdaad aan de ouders,
    Het is maar net wat je je kinderen meegeeft.
    Ik ben dan ook Nederlands en mijn man brits.
    Ik laat mijn kinderen dus wel weten waar eten vandaan komt en de mensen die ik ken hier ook wel hoor, ik vind dat stukje hier boven wel heel overdreven, er zullen dan ook wel kinderen zijn in NL die het niet weten ik denk dat je die overal wel krijgt.

    Ik vind het stukje echt overkomen alsof Britse kinderen gewoon oliedom zijn en dat is echt niet het geval, ja er zijn mindere slimme kinderen maar waar heb je die niet.
     
  15. kzh

    kzh Fanatiek lid

    30 mei 2011
    3.465
    0
    36
    Gelderland
    Ik heb het wel eens vaker in onderzoeken naar voren zien komen..
    Zal toch wel iets van waarheid in zitten denk ik dan.
    Maar van de andere kant.. daar gaan de kids ook naar school en word toch ook verteld dat melk uit een koe komt en een ei uit een kip..

    Uiteraard heeft het met opvoeding te maken, dat soort dingen leer je je kind toch!
     
  16. kippiekip

    kippiekip Niet meer actief

    Ik keek laatst een aflevering van Jamie Oliver, hij was toen in italie en bezocht een kleuterklasje, die kindjes van 5 jaar konden alle groentes opnoemen die hij liet zien, en dan niet de standaard groente zoals een aardappel of een wortel bijvoorbeeld maar venkel, aubergine, courgette etc etc .. Daarna zag ik een aflevering over die scholen in engeland en schrok me echt het apelazerus, die kinderen kenden alleen maar ( als lunch ) kipnuggets, patat en al dat soort shit.. Hij liet toen ook groente zien en kinderen gingen gewoon huilen :( ze wisten niet wat het was en waar het vandaan kwam .. Ik vind het echt niet normaal, mijn kinderen hoeven later echt niet aan de bio groente ofzo maar de oudste ( 5 ) weet wel dat een ei niet aan een plantje groeit ..

    Ik zou me kapot schamen als ouder zijnde als mijn kinderen zulke dingen niet eens wisten. Beschamend
     
  17. Arti13

    Arti13 Niet meer actief

    Die aflevering heb ik ook eens gezien. Echt te erg. Maar ja, als je alles uit blik eet, of gepureerd, verwerkt in iets anders, dan vind ik he niet gek. Maar erg is het wel!
     
  18. LuckyMommy

    LuckyMommy Fanatiek lid

    17 feb 2010
    3.632
    1
    38
    Overdag bij mijn kids, Avonden & weekenden werken
    Vind het echt vreemd om dit te horen want ik woon in Engeland de kinderen om mij heen zie ik dat helemaal niet bij , die weten waar een ei vandaan komt en waar melk vandaan komt etc.
    Ook eten ze gewoon groente...

    Schrik hier dan ook best van!
    Mischien hebben ze het over de kinderen in de grote steden??
    Want ik ken ze niet.
     
  19. Chebu

    Chebu VIP lid

    17 dec 2007
    7.174
    2
    36
    Midden-Oosten
    Ze hebben gewoon de chavs geinterviewd.
     
  20. dirksmama

    dirksmama VIP lid

    29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Eggplant is gewoon het Engelse woord voor aubergine.

    Maar op zich, het verbaast me niet en ik denk dat het in Nederland op sommige plekken niet anders is.
    Heel lang geleden bouwde Rotterdam een nieuwe wijk tegen onze gemeente aan. Alle mensen uit de stadsvernieuwingswijken (binnenstad, achterstand) werden daar gedumpt. Ouders van vriendin van me hadden aan de rand van die wijk een tuinderij. Hadden te maken met veel vernielingen door schoolkinderen. Haar vader ging met die kids in gesprek, en ontdekte dat ze werkelijk geen flauw benul hadden dat eten moet groeien, dat aardappelen onder de grond groeien, dat komkommers aan een plant hangen. Ze dachten echt dat alles uit de Albert Heijn kwam en dat Albert Heijn een fabriek had waar alles gemaakt werd.

    Mijn zoontje ging met school naar een boerderij. Mooi dat een paar klasgenootjes geen melk meer wilden drinken, want brrr, dat komt helemaal niet uit een pak!
     

Deel Deze Pagina