Britse kinderen weten niet waar eten vandaan komt

Discussie in 'Films, televisie en nieuws' gestart door Wilma, 15 jun 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. krullenkop

krullenkop Niet meer actief

Ik heb hier ook niks van gemerkt en ik woon in Londen. Mijn oudste heeft op school zelfs een groenteproject gehad. Misschien betreft het eerder kinderen uit slechtere wijken waarvan de ouders het zich niet kunnen permitteren om vaak verse groente te kopen?

2. Sweetheart86

Sweetheart86 Fanatiek lid

1 nov 2011
    1.139
    0
    0
    Asisstent hypotheekadviseur
    Verbaasd mij niks hoor haha...
    Wordt dat niet op school uitgelegdd?? Bizar ....

3. MadeInUSA

MadeInUSA VIP lid

27 dec 2011
    9.277
    11.000
    113
    Eigenlijk verdient iedereen een stel opa's als de mijne. De een was boer geweest, en de koeien en kippen kende ik alleen uit de verhalen, maar hij had nog een grote hobbytuin. De ander had een volkstuintje. Met beide ging ik maar wat graag mee: aardappels e bieten rooien, komkommer, tomaten, aardbeien plukken, verse doperwten doppen, veldsla zaaien... Zo leer je waar je eten vandaan komt!

4. Wilma

Wilma VIP lid

22 mei 2006
    6.396
    1
    0
    Uithoorn

Euh... duh?

Ik weet niet hoe dat werkt bij dat soort gezinnen/ouders. Ik heb altijd de tijd in de supermarkten als ik er rond liep om boodschappen te doen dingen aan gewezen (doe ik trouwens overal gedeeltelijk uit nieuwsgierigheid hoe mijn kind de dingen ziet en anderzijds om ze dingen te leren) en er over gepraat met haar. Wendy weet dat eieren uit kippen (en reptielen en vissen en kikkers enz) komen. Ze weet dat melk uit een koe komt. Ze weet dat plantjes moeten groeien en van sommige dingen zoals bvb appels dat die aan de boom groeien en anderen weer aan plantjes zoals tomaten bvb.
    Zo wandel ik ook wel eens rond met haar en bekijk allerlei "rare" dingen. Zo willen wij nog wel eens een tijdje bij een kruipende slak staan kijken of hem optillen en bekijken. We "onderzoeken" ook plantjes op knopjes waar bloemetjes of blaadjes uit komen. We kijken wat eenden doen en waarom en hebben hier hele gesprekken over.
    Ik was in de veronderstelling dat dat was wat je met je kinderen deed...

Ik vraag me dus echt af wat ouders van die kinderen uit dat nieuws bericht dan met hun kinderen doen.

5. Arti13

Arti13 Niet meer actief

Ik ken trouwens ook genoge kinderen die niet weten dat melk ook uit borsten kan komen, oftewel, die staan je heeeel raar aan te kijken als je je baby borstvoeding geeft. Als je er niet mee opgroeit dan weet je het gewoon niet.
    Ik heb nu in de tuin wortels, tomaten, aardappel, sla, appel, kers en pruim. Groeit allemaal weer anders en is echt superleuk en simpel om zelf en samen met je kind te doen.

6. Triskele

Triskele Niet meer actief

dit is niet alleen in engeland hoor, ik hoorde pas kindjes overleggen dat vissticks uit de diepvries kwamen toen zei mijn zoontje dat dat gemaakt was van vis en was net alsof ze water zagen branden.

Ook melk weten de helft van de kindjes niet, of vlees e.d.

Wij hebben zelf een groentetuintje om te laten zien waar het vandaan komt, excursie naar de boerderij e.d. vind dat erg belangrijk.

7. Triskele

Triskele Niet meer actief

ik moet meteen denken aan die film, eden lake ook van die inteelt engelsen daar, je hebt zat normale engelsen maar die armere wijken zijn ze toch echt niet bijsterslim of bv die gypsy's (die heel vroeg van school worden afgehaald e.d.) zeggen ook de domste dingen.

Het is niet letterlijk waargebeurd maar wel gebaseerd op verschillende krantenkoppen en gebeurtenissen in Engeland die vaak spelen.

8. LuckyMommy

LuckyMommy Fanatiek lid

17 feb 2010
    3.632
    1
    38
    Overdag bij mijn kids, Avonden & weekenden werken
    Waarom verbaasd het jou niet?

9. Caruli

Caruli VIP lid

15 nov 2007
    31.699
    92
    48
    Zorgverlener
    Noord - Brabant
    Is denk ik niet dat het alleen Britse kinderen zijn die dat niet weten.
    Hier in NL zijn er ook genoeg.

10. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Hoe fout is het trouwens dat de twee oudste hier bij hoog en laag vol blijven houden dat kibbeling van kip gemaakt is en het ook kiPPeling noemen?

Wij blijven maar uitleggen dat het van visjes gemaakt is en dat het kibbeling heet, maar ze blijven erbij, het is kippeling en van kip gemaakt. Dat je het bij de visboer haalt en dat de visboer enkel vis verkoopt en geen kip, maakt ze niets uit, haha, het blijft kippeling.

Overigens ik las over 'word dat niet op school uitgelegd?' de school heeft vind ik er wel een aanvullende taak in, maar ik vind het geen hoofdtaak van school om te vertellen waar dingen vandaan komen, maar vooral de taak van de ouders.

11. cherie

cherie VIP lid

18 okt 2009
    5.757
    0
    36
    hahahah! doet me denken aan een gesprek die we met onze net 5jarige hadden.. over vlees en slagers en dieren...
    wij: waar denk je dat de kipnuggets dan vandaan komen...
    Hij: uh.... Macdonalds???
    wij: van de kip gekkie.. en zo nog meer vlees enzo..
    maar... koeien worden toch niet gedood?
    oh... wel.. kalfjes toch niet?

aaaaaaaaah..

maar goed mijn 5 jarige kan zelfs bijna al die antwoorden geven !! dus echt shocking

Deel Deze Pagina