britse moeders krijgen bonnen

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door Suprise, 12 nov 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Zoe123

Zoe123 VIP lid

9 feb 2013
    11.811
    5.949
    113
    Vrouw
    Sorry.dat was weer lekker duidelijk ..

...de Telegraaf.....who else..

2. mie

mie Fanatiek lid

17 jan 2011
    1.680
    7
    38
    Zoals dirksmama al zei, hier in België krijg je van je ziekenfonds een vergoeding. Hoeveel is afhankelijk van welke mutualiteit. Ik krijg van mijn mutualiteit 200 euro als ik twee maand bv geef.

3. femkes

femkes VIP lid

24 jul 2007
    9.088
    10.382
    113
    Maar hoe ik het begreep hangt dat samen met kolven op je werk. In Nederland mag je een kwart van je werktijd aan kolven besteden en krijg je doorbetaald, in België krijg je via mutualiteit die tijd deels terug.

Bv is voor mij wel goedkoper, kolf voor de tweede ronde mee en flesjes gekregen van schoonzus. Sowieso moet je altijd flesjes hebben. Bh's is vooral een duur geintje. De meeste draag ik straks ook niet meer, dus dat is denk ik grootste verliespost.

Ik ben op zich niet tegen het idee. Als je bij Nutrilon 10.000 euro kan winnen, dan vind ik bv wat stimuleren met geld niet zo'n slecht idee. Voor mij zou het geen doorslag geven, maar het zou prettig kunnen zijn om te weten dat er iets extra in het vooruitzicht is.

4. Lieke1989

Lieke1989 Niet meer actief

Ik mocht ook niks plaatsen,zelfs het woord pro borstvoeding mag niet.

5. MamaVanAnne

MamaVanAnne Fanatiek lid

21 jul 2013
    1.164
    0
    36
    NULL
    NULL
    Een gratis kolf van het ziekenfonds?

6. Zoe123

Zoe123 VIP lid

9 feb 2013
    11.811
    5.949
    113
    Vrouw
    Dat meeen je niet...lekkere censuur is dat!
    Want roepen dat kv en bv van dezelfde kwaliteit is,DAT mag dus wel!
    Echt hoe treurig...

7. Sic

Sic Bekend lid

17 dec 2010
    777
    691
    93
    Precies,een gratis (leen)kolf met een boel flesjes of zakjes voor in de diepvries. En 2 voedings-bh´s te kiezen uit een leuk assortiment :) Daarnaast lijkt me niet meer dan normaal dat consulten bij een lactatiedeskundige geheel worden vergoed (en niet vallend onder eigen risico)!

8. Suprise

Suprise Fanatiek lid

14 mei 2012
    2.293
    1
    36
    Dit lijkt me dat het meer stimuleert als bonnen.

9. femkes

femkes VIP lid

24 jul 2007
    9.088
    10.382
    113
    Sowieso een lk standaard bij weegspreekuur of cb lijkt mij heel fijn. Veel laagdrempeliger. Kolf in verzekering, buiten eigen risico, ook heel fijn, evenals benodigde medicatie?

Ik denk dat een en ander ook wel samenhangt met hoe de samenleving ernaar kijkt. De discussie laatst over het sterrenrestaurant helpt volgens mij niet erg om te gaan voeden. Je wordt wel erg gedwongen tot thuiszitten. In Engeland is dat blijkbaar nog erger. Dan moet je dus nog sterker in je schoenen staan. Het is best lastig om die vicieuze cirkel omhoog te krijgen ipv naar beneden.

10. MadeInUSA

MadeInUSA VIP lid

27 dec 2011
    9.185
    10.765
    113
    T kan wel helpen om bv de norm te maken, maar t is toch misschien niet de juiste prikkel. Telegraaf: lomp

In in elk geval sommige staten in de USA zijn potjes voeding en kv ook gratis t eerste jaar voor vrouwen met een laag inkomen. Verse spullen om zelf een maaltijd te maken niet - een kolf etc weet ik eigenlijk niet.

Deel Deze Pagina