De nieuwe harry potter!

Discussion in 'Films, televisie en nieuws' started by Rono, Jul 14, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Rono

Rono Niet meer actief

Heeft iemand em al gezien?

En hoe beviel die? Was het t waard om em in de bios te zien?

2. trijntje81

trijntje81 Bekend lid

Nov 25, 2010
    521
    0
    0
    lOVED IT! zat dinsdag vanaf half tien in de bioscoop koop.. eerst 7.1 in 2d daarna om 00.30 deel 702 in 3d.

3. Miron

Miron Fanatiek lid

Feb 6, 2009
    2,349
    106
    63
    ik ga vanavond.

Heb wel het boek 2 weken geleden nog gelezen. Maar ben zeer benieuwd naar het resultaat op het witte doek.

4. danip

danip Niet meer actief

Ik wil ook zo graag! Heb ze tot nu toe allemaal in de bios gezien. Alleen ik kan echt niemand vinden die mee wil :( Nog iemand uit Friesland die hem wil zien toevallig? :D

en anders ga ik natuurlijk gewoon alleen. Want ik wil hem echt zien in de bios! :D

5. adi

adi Niet meer actief

Wij gaan zondag, alleen ben ik een anorme afwijken-van-het-boek hater, dus ben al voorbereid op teleurstellingen ;)

6. gimena

gimena Niet meer actief

ik heb hem gister om 22:00 gezien!! in ik vond hem geweldig ook een helle leuke einde.

7. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

Adi daar kan ik ook niet tegen, maar ik vind het bij hp altijd meevallen in vergelijking met andere verfilmingen.

wij gaan zaterdag, nog even op de valreep voor de baby komt :)

8. mama suus

mama suus VIP lid

Aug 18, 2008
    7,510
    188
    63
    somewhere
    heb dr ook zin in wij gaan pas in augustus want dan is onze trouwdag en doen we dus lekker een combi van sushi eten en bios. hihi nu al zin in..... heb ze allemaal in de bios gezien dus deze ook.

9. Giltje

Giltje Niet meer actief

ik ga em volgende week zien :D ben zeer benieuwd :D

10. adi

adi Niet meer actief

Bereid je dan maar voor bij deze ;)
    (meer zeg ik niet ;))

11. emje

emje Niet meer actief

wij gaan zaterdag. we hebben de comfort stoelen gereserveerd dus lekker in fijne stoelen de film bekijken :D

12. Marijke1982

Marijke1982 Niet meer actief

Bij dit deel hebben ze echt wel het boek aangehouden, ik kon geen (grote) dingen vinden die ik had gemist, of dingen die niet klopte ofzo.

Ben gisteravond geweest en vond hem echt heel leuk!

13. adi

adi Niet meer actief

Echt?

Ik heb tot nu toe alleen de trailer gezien en daarin zag ik al 2 dingen die echt niet in het boek voorkwamen, en 1 daarvan toch het belangrijkste gebeurtenis uit de hele reeks (maar nu ga ik richting spoilers, dus mag niks meer zeggen)

14. mjs

mjs Fanatiek lid

May 14, 2009
    2,128
    2
    0
    ik ben ook gisteren geweest , vond hem erg goed maar miste ook wel wat... en zwanger zijn en deze herrie mmmmhh ...
    babietje vond het minder leuk ;)

liefs edith
    mama van mees *

15. Amanthis

Amanthis Fanatiek lid

Aug 7, 2006
    2,015
    0
    0
    Ik vond hem tegenvallen, miste diepgang in het verhaal die de boeken wel bevat, werden veel dingen niet gevolg naar aanleiding van het boek.

desalnietemin was het toch weer leuk en spannend om te kijken

16. Aszz

Aszz Niet meer actief

Wij gaan zaterdagmiddag! Jeeeeh :D
    Ik irriteer me ook altijd als er van het boek wordt afgeweken, maar toch... het is het laatste deel die ik gewoon MOET zien!!

17. Popkoorn

Popkoorn Niet meer actief

ik ben dinsdag geweest, ik vond hem echt heel leuk,

maar indd, sommige dingen anders als in het boek.....

18. Popkoorn

Popkoorn Niet meer actief

ik heb even gezocht op internet, dit is wat ik kon vinden over de verschillen ik heb het even in het wit gedaan.

deel 1
    In het begin van het boek komen Hecuba Jacobs en Dedalus Diggel de Duffelingen ophalen om ze te laten onderduiken maar in de film is dat niet het geval. Ook de confrontatie van Harry met zijn neef Dirk wordt niet in de film getoond. Die scene is wel opgenomen en zit in de dvd.
    De onzichtbaarheidsmantel komt in zijn geheel niet voor in de film. In het boek gebruikt Harry de mantel een aantal keer, maar in de film wordt hij niet getoond, er wordt er alleen één (niet per se die van Harry) genoemd als één van de Relieken van de Dood.
    Ook een aantal scènes met Voldemort is niet opgenomen in de film. Een voorbeeld is de passage in het boek waarin Nagini Harry moet tegenhouden terwijl Voldemort naar Goderics Eind komt. In de film valt Nagini Harry en Hermelien wel aan, maar komt Voldemort niet om Harry te halen.
    Ook het gebruik van Wisseldrank is minder dan in het boek. Tijdens het huwelijk van Bill Wemel en Fleur Delacour gebruikt Harry geen Wisseldrank om te voorkomen dat hij herkend wordt. Ook als hij op kerstavond met Hermelien naar Goderics Eind gaat gebruikt hij geen Wisseldrank.
    In de film zit een dansscène tussen Harry en Hermelien. Harry probeert Hermelien op te vrolijken nadat Ron is weggelopen. Deze scène komt niet in het boek voor.
    In het boek wachten Harry, Hermelien en Ron met verschijnselen tot de Dooddoeners hen hebben gezien in het huis van Loena. In de film verschijnselen zodra ze elkaars handen vast hebben.
    In het boek wanneer Harry naar een veilige plek vertrekt met de zeven Harry's verraadt hij zichzelf door een ontwapeningsspreuk te gebruiken. Deze spreuk gebruikt hij vaak, onder andere ook aan het eind van het Toverschool Toernooi wanneer hij ongewild het Priori Incantatem-effect oproept waar Voldemort en alle Dooddoeners bij zijn. Hierdoor weten de Dooddoeners welke Harry de 'echte' Harry is. In de film verraadt Hedwig Harry door voor hem de Vloek des Doods op te vangen.
    In het boek zit Hedwig in een kooi, als Harry vanuit Klein Zanikem vertrekt. In de film vliegt ze los.
    In het boek gaat Harry naar het huis van de ouders van Nymphadora Tops en vanaf daar gaat hij, door een ViaVia te gebruiken, samen met Hagrid naar het Nest. In de film gaat Harry meteen naar het Nest.
    Personages zoals Hecuba Jacobs, Dedalus Diggel, Ted Tops, Andromeda Tops, Dirk Kramer, Goornik, Totelaer en Zagrijn komen niet in de film voor.
    In de film zit geen confrontatie tussen Harry en Remus Lupos die in het boek wel plaatsvindt (in het huis aan het Grimboudplein).
    In de boeken gaat Peter Pippeling dood, in de film niet. (ookal komt hij in het tweede deel niet meer voor)

deel 2

In het boek vindt het ultieme gevecht tussen Harry en Voldemort plaats in de Grote Zaal. In de film vechten ze door het hele kasteel van Zweinstein heen.
    In het boek wordt de Diadeem van Ravenklauw (onbedoeld) vernietigd door Vincent Korzel door middel van Duivelsvuur. In de film doet Harry Potter het met een Basilisktand, waarna hij de diadeem snel in de brandende Kamer van Hoge Nood gooit voordat de deuren dichtgaan.
    Harry gaat in het boek naar de leerlingenkamer van Ravenklauw om een kopie van de Diadeem te bekijken, in de film krijgt hij de uitleg van Loena Leeflang en Helena Ravenklauw. De rollen van de Kragges zijn in de film ook beduidend kleiner dan in het boek.
    In het boek repareert Harry zijn kapotte toverstok met de Zegevlier, daarna doet hij de Zegevlier terug in het het graf van Perkamentus. In de film breekt Harry de Zegevlier in twee stukken en gooit hem in een afgrond.
    In het boek gaan Vincent Korzel, Karel Kwast en Draco Malfidus de Kamer van Hoge Nood in om Harry Potter, Ron Wemel en Hermelien Griffel te stoppen. In de film zijn dit Benno Zabini, Karel Kwast en Draco Malfidus.
    In het boek wordt Vincent Korzel gedood door Duivelsvuur. In de film is dit Karel Kwast (Korzel is uit het script geschreven omdat er problemen waren met de acteur die de rol van Korzel speelde).
    In het boek vertelt Desiderius Perkamentus het verhaal van de familie Perkamentus, en leest Harry erover in de biografie van Perkamentus die geschreven werd door Rita Pulpers. In de film wordt noch de familiegeschiedenis, noch Perkamentus' zucht naar macht in zijn jongere jaren (samen met Gellert Grindelwald) belicht.
    In de film wordt Belinda Broom (Lavender Brown) vermoord door weerwolf Fenrir Vaalhaar, in de boeken blijft ze leven.
    In het boek wordt de scène beschreven waarin Fred Wemel om het leven komt, in de film niet. Wanneer Harry, Ron en Hermelien het kasteel binnen komen lopen nadat Sneep door Voldemort is gedood, vinden ze de dode lichamen van Fred, Lupos en Tops in de Grote Zaal.
    In de film wordt de Kamer van Hoge Nood alleen als schuilplaats gebruikt en gaan de leerlingen nog gewoon naar de lessen, in het boek woont o.a. Marcel Lubbermans permanent in de Kamer en komen ze daar ook niet uit voor de lessen.

19. pnirmal

pnirmal Niet meer actief

Mejojo wat een verschil dan idd met het boek vind het ook zo jammer dat de meeste delen niet uit gelicht zijn zo als in de boeken hoe alles zo heeft kunnen gebeuren ect ect.

Ze hadden er denk beter een serie of zo iets van kunnen maken een miniserie en dan wel alles duidelijk belichten.

Maar ja misschien is het deel 8 wel niet het echte einde en komt er nog een echte miniserie of iets zo mooi zijn dat dat wel belicht werd.

20. adi

adi Niet meer actief

Vanaf deel 6 vraag ik me al af of mensen die de boeken niet hebben gelezen het überhaupt kunnen volgen. Of ze echt snappen waar het om gaat, vooral de laatste twee delen?
    En ik heb inderdaad ook gehoord dat er geen uitleg wordt gegeven over de precieze achtergrond, beide verhaallijnen van het laatste boek en de achtergrond van Dumbledore.

Hmm,,ik probeer overigens al de hele avond te reserveren, maar zowel internet als telefonische reserveringslijnen van de bioscopen liggen helemaal plat :D

Share This Page