Britse zorgmedewerkers geschorst na mishandelingen

Discussie in 'Films, televisie en nieuws' gestart door Nispie, 30 apr 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nispie

Nispie Actief lid

24 mei 2012
    337
    0
    16
    Acht medewerkers van een verzorgingshuis voor ouderen in Engeland zijn geschorst na een uitzending van het BBC-programma Panorama. Dat meldt de Britse omroep BBC. Het gaat om een van de grootste verzorgingshuizen in Engeland, in Essex.

Op beelden die Panorama met verborgen camera's had gemaakt was te zien hoe ouderen werden gepest en hoe medewerkers ruw met ze omgingen. Een bewoner werd geslagen. De directie van het verzorgingshuis zegt in een verklaring dat ze geschokt en verdrietig is.

Klokkenluiders
    Beschuldigingen over slechte zorg en mishandeling van ouderen komen al uit 2012. Elf medewerkers trokken daarover toen aan de bel bij de autoriteiten.

Acht medewerkers zijn geschorst, in afwachting van de afronding van het onderzoek.

In 2012 werden elf personeelsleden van een Brits verzorgingshuis veroordeeld tot celstraffen voor het mishandelen en verwaarlozen van verstandelijk gehandicapten.

Bron; nos.nl

U
    Als verpleegkundige kan ik me absoluut niet voorstellen dat dit soort dingen gebeuren. Gelukkig nooit meegemaakt dat dit in mijn instelling gebeurt.
    Echter, 9 van de 10x gebeuren zullen dingen natuurlijk 1 op 1..
    Ik kan overigens die uitzending nergens vinden?

2. Whysteria

Whysteria Niet meer actief

3. nana33

nana33 VIP lid

17 nov 2008
    5.536
    3
    0
    Bah, dit is al de zoveelste keer! :( Een tijd geleden zijn er nog twee mannen ontslagen om dezelfde redenen.
    Zo misselijk om je woede af te reageren op iemand die zich niet kan verweren. Zelfs al verdien je veel te weinig, haat je je baas en is je leven één grote puinhoop dan vind ik dat je een beest bent als je je zo gedraagt. Als iemand dit bij mijn bejaarde ouders zou doen en ik kom erachter, dan vrees ik dat er mij op z'n minst een mooie taakstraf te wachten staat ;).

4. MyMiracle

MyMiracle Fanatiek lid

2 jun 2013
    4.657
    2.872
    113
    Waar mijn huis woont
    Ik snap dit ook echt niet......hoe kan je überhaupt mensen slaan(ik hou echt niet van geweld) en dan ook nog de zwakkere. Die arme mensen.....

Toevallig gister nog een goede rake klap in mijn gezicht gehad van een bewoner(gelukkig kan ik heel wat hebben), never nooit dat ik terug sla...niet eens uit reflex. Bewoner zit op een gesloten afdeling, schrok er zelf van, maar was het een paar minuten later alweer vergeten:)))

5. Zara75

Zara75 VIP lid

10 jul 2007
    12.035
    6.138
    113
    Happyland
    Getver zeg, wat walgelijk!!!

6. El1983

El1983 Fanatiek lid

19 sep 2012
    3.561
    0
    0
    Verzorgende IG
    My little castle
    Hartverscheurend, ik kijk dat soort filmpjes niet te pijnlijk :(
    Die mensen mogen ze van ook weerloos maken en dan laten verzorgen door mensen die precies hetzelfde zijn als hun dan weten ze hoe dat voelt :x

Deel Deze Pagina