Regen, hoe vermaken jullie je?

Discussion in 'De lounge' started by sidmick, Apr 26, 2016.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. sidmick

sidmick VIP lid

Jun 23, 2008
    17,803
    4,190
    113
    Na een eindeloze winter lijkt het maar geen lente te willen worden.
    Kindjes vrij en dus veel tijd ineens. Alle knutstels zijn al eens gemaakt, tenten gebouwd, binnenspeeltuinen en zwembaden bezocht en spelletjes gespeeld.
    Kortom de inspiratie is een beetje op.
    Vertel, hoe komen jullie de druilerige dagen door?

2. Athina

Athina VIP lid

Oct 31, 2007
    23,809
    3,339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    door af te spreken met een andere ouder met hetzelfde probleem ;)

3. Luna86

Luna86 VIP lid

Jan 11, 2009
    14,798
    9,314
    113
    Gelderland
    Vooral heel rustig aan opstarten.. Uurtje of 11 pas douchen/aankleden. Beetje afwisselen met boven en beneden spelen en wat vaker een filmpje of de computer aanzetten! Vriendje uitnodigingen voor een spelletje/spelen of rustig boodschapjes doen.

4. In your eyes

In your eyes Niet meer actief

Ik heb er 2 die zichzelf goed kunnen vermaken, en dus een hele dag bezig kunnen zijn met een bak lego terwijl ik in huis bezig ben. Om het wel wat specialer te maken en meer vakantie-gevoel gewoon simpele dingen: pannenkoeken bakken, of het matras van de een verhuizen naar de kamer van de ander en een slaapfeestje maken, oude hoeslakens over de tafel en het is een tent etc.
    We zullen ook nog best een dagje iets gaan doen, maar ik ga geen circus houden hier omdat het toevallig vakantie is, het moet wel enigszins normaal blijven.

5. Fuddey

Fuddey VIP lid

Oct 6, 2015
    16,382
    12,678
    113
    Door van ellende toch maar naar buiten te gaan. Hier hebben ze nu hun regenjassen en laarzen aan, we gaan zo in de plassen stampen en lekker gek doen. Daarna thuis lekker in een warm bad gevolgd door warme chocolademelk.

Ik had me zooo verheugd op zon! Lekker buiten spelen, picknicken, stoepkrijten... Echt een tegenvaller dit! Maar plassen stampen is ook leuk ;)

6. sidmick

sidmick VIP lid

Jun 23, 2008
    17,803
    4,190
    113
    Hier 2 kinderen die beide absoluut geen speelgoedkinderen zijn dus spelen met speelgoed valt al af.
    En ik raak zelf ook gewoon inmiddels zo verveeld thuis, Bah.
    Normaal gaan we iedere vakantie op vakantie, gaan we ook wel doen volgende week maar voor het eerst in nederland :( ( en voor het laatste haha) De donkere koude natte dagen duren gewoon echt te lang al

7. Anoniempje007

Anoniempje007 Actief lid

Mar 18, 2015
    285
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bioscoop, koekjes bakken, vriendinnen met hetzelfde probleem opzoeken, regenjas en regenlaarzen aan en de grote plassen opzoeken. Hier word ook vaker de tv aan gezet en tablet.

8. celia82

celia82 Fanatiek lid

Apr 14, 2009
    2,077
    0
    36
    Cupcakes maken spelen met lego. Zoontje vermaakt hem eigen wel met thomas treintjes.
    Dochter vind het leuk om met mij te koken. Was vouwen hahaha kinderarbeid.
    Nu hagelt het hard liggen in bed tv kijken .

9. sidmick

sidmick VIP lid

Jun 23, 2008
    17,803
    4,190
    113
    Het probleem is dat ik het thuis hangen volgens mij meer zat ben dan de kids. Een beetje een 2e winterdepressie van dit jaar geloof ik :D

10. edelweiss

edelweiss VIP lid

Jan 24, 2013
    7,328
    474
    83
    Wij gaan naar burgerszoo vandaag gaan we de ocean doen lekker de hele middag vissen kijken.

11. tupp

tupp VIP lid

Jun 13, 2009
    22,780
    18,927
    113
    Female
    lerares basisonderwijs
    Ik ben d'r nog ziek bij ook... :(

Gelukkig heeft mijn man eindeloos speelgeduld. Hij kan gerust een uur met lego of autootjes meespelen. Ik weet na 10 minuten al niet meer wat ik moet.
    Ik ben beter in het spelen van spelletjes. Gelukkig laatst nog wat spellen gekocht. En ik heb een eer zelf een kwartetspel gemaakt, met foto's van de familie, knuffels en favoriete helden.

Verder gaan we tussen de buien door wel naar buiten. Al is het maar een wandelingetje naar de winkel. Gisteren hebben we de jongens daar op een tijdschrift / dun boekje getrakteerd. Dan is voorlezen dus de volgende activiteit.

Vanochtend heeft het hier keihard geregend en flink gehageld. Maar nu schijnt de zon weer. Sterker nog: de zon straalt. Speeltuintjes zijn natuurlijk zeiknat, dus dat is niet echt een optie. Maar de kinderboerderij (op de verharde stukken blijven) is bijvoorbeeld iets dat we wel in een (half) uurtje tussen de buien door kunnen doen. Of we fietsen binnenkort even naar het winkelcentrum, daar is binnen een speelstukje. Dan nog even rondkijken in de speelgoedwinkel, even wat drinken met wat lekkers erbij... en dan kunnen we weer een halve middag afvinken.

12. regenboogworst

regenboogworst Fanatiek lid

Aug 22, 2014
    1,297
    75
    48
    Vanmorgen hebben de kinderen bij een vriendje en vriendinnetje thuis gespeeld.
    Net geluncht en nu helaas maar binnen blijven..
    Verschrikkelijk vind ik het..

13. Anna009

Anna009 VIP lid

May 30, 2008
    9,869
    5,142
    113
    Home
    iets lekkers bakken en versieren
    knutselen
    speelgoed wat al een tijdje niet gebruikt is erbij pakken daar kunnen ze zich hier goed mee vermaken
    en als het droog is even snel paar boodschapjes halen
    filmpjes kijken op de tablet met wat lekkers
    en duplo is hier ook een hit

hier gaan ze gelukkig nog gewoon naar de peuters dus mijn oudste ligt alweer knock-out op bed

14. TinaTeenslipper

TinaTeenslipper VIP lid

Jun 5, 2013
    7,016
    547
    113
    hier ook smorgens rustig opstarten. gister had de oudste een korfbal toernooi. vandaag spelen ze binnen. hebben heel de ochtend gekleurd en nu spelen ze winkeltje. straks gaan we wel even naar de ijssalon heb ik beloofd. verder tussen de buien door toch even naar buiten. we gaan nog een middagje met oma naar de stad voor schoenen voor de oudste, met de pont vinden ze alweer geweldig. ik ga misschien ook nog wel een middag naar een monkey town maar daar zal het ook retedruk zijn nu en echt niet elke dag. de kids hebben wel vakantie maar ik en man niet dus ze moeten ook gewoon zichzelf vermaken. over het algemeen gaat dat redelijk maar het zou idd fijn zijn als het iig droog was dat ze veelal naar buiten kunnen, stukje fietsen, naar het bos etc

15. sidmick

sidmick VIP lid

Jun 23, 2008
    17,803
    4,190
    113
    Denk dat het ook zo tegenvalt omdat ik me enorm verheugd had op lekker naar de dierentuin, efteling, picknicken in het park, koningsdag. En alle plannen lijken letterlijk in het water te vallen

16. tukker

tukker Fanatiek lid

Dec 1, 2009
    2,980
    17
    38
    Hier gaat het redelijk,

Vanmorgen naar Ikea geweest ontbijten en daarna heeft dochter een uur in smalland gespeeld.

Vanmiddag heeft ze zwemles,

Morgen word het game, spelletjes, film dag. Of iets bakken.

Donderdag of vrijdag gaan we naar een indoor speeltuin en nemen we een vriendinnetje mee van haar.

Mijn man heeft ook 2 weken vakantie.

Volgende week beginnen we met klussen in huis schuren,

17. Strandbal

Strandbal VIP lid

May 3, 2013
    8,890
    3,414
    113
    Door thuis te blijven. Normaal gaat mijn zoon 4 middagen naar de psz maar nu is het vakantie. Dus vandaag blijven we lekker binnen ik ga het echt niet aandoen om met dit weer naar buiten te gaan.
    Ik ben al druk bezig geweest in huis en de kinderen kijken maar wat meer tv.
    Donderdag en vrijdag werk ik dus zijn de kinderen bij de oppas, is ook leuk voor hun omdat zij zelf ook kinderen heeft. En volgende week heb ik ook vakantie en hoop ik op beter weer.
    En anders maar dagje naar een indoorspeeltuin en verder zie ik wel wat we doen.

18. bosi333

bosi333 VIP lid

Aug 1, 2006
    37,265
    6,790
    113
    Rustig opstarten sowieso

Toen ze kleiner waren gingen we meestal naar indoor dingen...soms gewoon alleen naar een winkel.

Nu vermaken ze zichzelf...samen..alleen. Soms gaan ze vloggen..met een oude telefoon en selfiestick
    Soms gaan ze overdag in bad en daarna op bed een film kijken...gewoon midden op de dag.
    We gaan ook wel sporten...door het hele huis heen.
    Spelletjes, puzzelen, spelen, kleuren, bakken, verstoppertje

Et cetera....

19. Elmo

Elmo Niet meer actief

Hier deze week nog school jongste, Oudste is wel al vrij. Drie weken kinderen thuis kan mijn lol niet op haha.

De aankomende twee weken dochter is nog al een standje ( druk af en toe) haha woord denk zwemmen op bezoek rondje rijden als het droog is dagje tram naar Scheveningen knutselen buurkinderen mee laten spelen. Zo komen we de vakantie wel weer door.

20. lellebel2

lellebel2 Fanatiek lid

Feb 18, 2014
    2,325
    0
    0
    NULL
    NULL
    Zwemmen, indoorspeeltuin, soms moeten ze zich thuis ook maar zelf vermaken, bioscoopje thuis en omdat het morgen ook zulk ellendig weer wordt heb ik vandaag nieuwe gezelschapsspellen gehaald. Kunnen we morgen lekker samen toch nog een leuk dagje van maken.

De kinderen en ik zelf ook houden absoluut niet van de kou en de regen dus ze willen ook niet buiten spelen met zulk weer. Kou is nog te doen maar de regen...nee

Share This Page