Vanavond weer een goeie flater hier Kwam een vriend eten en ik dacht, lekker makkelijk, we eten broccoli met cordon blue en gebakken aardappeltjes. Had niet veel tijd dus koos als sausje voor de broccoli een kant-en-klare saus uit pak van maggi. Ben nog steeds verkouden en de pan voor de broccolisaus stond achteraan op het vuur, en toen ik roerde dacht ik, hmmmm beetje donker, misschien nieuw recept? Daarna gestoomde broccoli erbij en roeren, aan tafel, eten.....HUH??! Dat was dus geen kaassaus maar kerriesaus, en lékker dat het was Dus, als jullie eens een keer zin hebben in iets ánders: broccoli met kerriesaus is echt héél goed te eten!
Kerrie kan heel goed bij broccoli en prei, hoor! Maggi heeft ook een mix voor ovenschotel. Je moet prei toevoegen, gekookte aardappelschijfjes en gehakt. De mix is op kerriebasis, erg lekker!
Ik had laatst ook zo pakje maggie gehaald. Stoofpotje geloof ik heette het. En dat was met kip, prei en champignons en dat zakje met saus natuurlijk. En het was.... GOOR... Dus die was voor mij niet voor herhaling vatbaar.
Oeh klinkt lekker! Wat ik altijd doe; broccoli koken (tot beetgaar zeg maar), dan een goeie klont boter met een (groenten)bouillonblokje laten smelten, en een beetje peper en nootmuskaat. En daar de broccoli in stoven. Wel lekker veel boter gebruiken.
Die vinden wij juist overheerlijk en zeker voor herhaling vatbaar. Zo zie je maar weer: smaken verschillen! Overigens had ik er wel extra ui, knoflook en een beetje ketjap door gedaan. We hebben gesmuld!