Zowel ik als mn zoontje hebben afgelopen week een knaller gemaakt (we zijn 2 klunsen, heeft ie van zn mama ) hij op zn hoofdje en ik op mn been en nu zitten we met die vervelende korsten.. Wat kunnen we gaan smeren als de korsten weg zijn? Ik wil vooral niet dat mn zoontje een litteken op zn hoofdje krijgt! Zo zonde van zn mooie koppie
Ik ben een dierenliefhebber en aangezien nertsolie uit de vetlaag onder de huid van een nerts gewonnen wordt (dus na het villen of dmv naalden) gebruik ik dat liever niet. Maar bedankt voor je antwoord
Littekenzalf? Gewoon kopen bij een drogist. Maar je zoontje is nog jong, dus het zal vast mooi helen, ook zonder zalf. Heb als kind een gat in m'n hoofd gehad wat gehecht werd en van het litteken zie je amper iets. Heb er nooit iets op gesmeerd. Nu ben ik recent aan m'n hand geopereerd en van de arts heb ik gewoon handcreme meegekregen om het soepel te houden.
enige wat echt bewezen helpt is siliconen pleisters/creme, maar dat is echt zeer duur.. heb een tubetje a 80 voor een maar milliliter Vitamine E kan ook bijdragen.. littekens vervagen sowieso.. dat wijt ik niet aan producten als bio oil die de huid alleen soepel houden zo zeggen ze ook dat je door smeren van bio oil zwangerschapsstriemen kan voorkomen terwijl dat gewoon genetisch is bepaald.. allemaal marketing trucjes Siliconen pleisters/gel kun je ook niet zomaar kopen, alleen op recept bij de apotheek..
Ohja! Dat heeft bij mij ook al eens goed geholpen, was ik helemaal vergeten. @romy1979 mn vriend en ik hebben toevallig allebei nog een litteken van toen we klein waren dus ik wil in ieder geval proberen het zo min mogelijk te maken (al heb je vast gelijk en heelt het uit zichzelf wel mooi)
Litteken van toen je klein was kan echt niet meer verbeteren na 20+ jaar hoor of je moet laseren ofzo.. maar niet door crème.. siliconencreme werkt ook maar tot max 4 jaar na een ingreep/ongeval ofzo..
Hm, had net een reactie geplaatst, maar hij is verdwenen! Ik kan je PCLE creme van Biodermal aanbevelen. Werkt beter dan de littekencreme van hetzelfde merk. Destijds aangeraden door een chirurg en het ziet er bij mij inderdaad mooi uit. Succes!
Ohh nee zo bedoelde ik het niet, ze zei dat zn wondje nu wel goed zal helen zonder creme omdat hij nog jong is, en daarop zei ik dat wij nog littekens van vroegah toen we klein waren hebben. Daar ga ik ook niks meer op smeren hoor
Vit. E creme vind ik trouwens rotzooi, daar gaat mn huid binnen no time op reageren (rare bultjes en heeeeel erg vervellen) dus dat smeer ik niet meer.
Ik zou er zelf niks op smeren lekker de huid het zelf laten regelen en de komende maanden geen zon erop. Mijn zoontje had vorig jaar zijn hele gezicht kapot na een flinke stuiter met.zijn loopfiets niks op gesmeerd en de huid zijn werk laten doen. En vooral van dat korstje afblijven. En je ziet er nu helemaal niks meer van...
Dat heeft mn zoontje nu dus ook! op zn voorhoofd, neus en kin.. ook met zn loopfiets gevallen. Maar uit de zon houden gaat in de zomer wel lastig worden of kan het tegen die tijd al minder kwaad?
Wij hebben deze gebruikt bij onze dochter Dermatix Siliconen Gel Idd erg dure creme, dan maar een jurkje minder . Het gaat wel om het gezichtje van je kindje