wat werkt tegen littekens?

Discussie in 'De lounge' gestart door blijzwanger, 6 apr 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. blijzwanger

blijzwanger Fanatiek lid

19 jan 2014
    1.832
    35
    48
    Utrecht
    Zowel ik als mn zoontje hebben afgelopen week een knaller gemaakt (we zijn 2 klunsen, heeft ie van zn mama ;)) hij op zn hoofdje en ik op mn been en nu zitten we met die vervelende korsten..

Wat kunnen we gaan smeren als de korsten weg zijn? Ik wil vooral niet dat mn zoontje een litteken op zn hoofdje krijgt! Zo zonde van zn mooie koppie :)

2. birds86

birds86 VIP lid

13 mei 2013
    5.305
    2.002
    113
    Vrouw
    Nertsolie :)

3. blijzwanger

blijzwanger Fanatiek lid

19 jan 2014
    1.832
    35
    48
    Utrecht
    Ik ben een dierenliefhebber en aangezien nertsolie uit de vetlaag onder de huid van een nerts gewonnen wordt (dus na het villen of dmv naalden) gebruik ik dat liever niet. Maar bedankt voor je antwoord :)

4. Romy1979

Romy1979 Niet meer actief

Littekenzalf? Gewoon kopen bij een drogist.
    Maar je zoontje is nog jong, dus het zal vast mooi helen, ook zonder zalf.

Heb als kind een gat in m'n hoofd gehad wat gehecht werd en van het litteken zie je amper iets. Heb er nooit iets op gesmeerd.

Nu ben ik recent aan m'n hand geopereerd en van de arts heb ik gewoon handcreme meegekregen om het soepel te houden.

5. Spruitemoeder

Spruitemoeder Bekend lid

10 feb 2014
    618
    0
    16
    NULL
    NULL
    Bio oil!
    Helemaal weg gaan ze niet, maar ze vervagen enorm!

6. Miss Mac

Miss Mac Fanatiek lid

21 jun 2013
    2.006
    0
    0
    enige wat echt bewezen helpt is siliconen pleisters/creme, maar dat is echt zeer duur.. heb een tubetje a €80 voor een maar milliliter ;)

Vitamine E kan ook bijdragen..

littekens vervagen sowieso.. dat wijt ik niet aan producten als bio oil die de huid alleen soepel houden ;) zo zeggen ze ook dat je door smeren van bio oil zwangerschapsstriemen kan voorkomen terwijl dat gewoon genetisch is bepaald.. allemaal marketing trucjes ;)

Siliconen pleisters/gel kun je ook niet zomaar kopen, alleen op recept bij de apotheek..

7. blijzwanger

blijzwanger Fanatiek lid

19 jan 2014
    1.832
    35
    48
    Utrecht
    Ohja! Dat heeft bij mij ook al eens goed geholpen, was ik helemaal vergeten. :)

@romy1979 mn vriend en ik hebben toevallig allebei nog een litteken van toen we klein waren dus ik wil in ieder geval proberen het zo min mogelijk te maken :) (al heb je vast gelijk en heelt het uit zichzelf wel mooi)

8. Miss Mac

Miss Mac Fanatiek lid

21 jun 2013
    2.006
    0
    0

Litteken van toen je klein was kan echt niet meer verbeteren na 20+ jaar hoor :( of je moet laseren ofzo.. maar niet door crème..

siliconencreme werkt ook maar tot max 4 jaar na een ingreep/ongeval ofzo..

9. blijzwanger

blijzwanger Fanatiek lid

19 jan 2014
    1.832
    35
    48
    Utrecht
    Siliconencreme? Nog nooit van gehoord, even googlen:p

10. JD74

JD74 Bekend lid

17 sep 2013
    514
    0
    0
    Kindercoach De Vuurtoren Den Haag
    Aan de kust
    Hm, had net een reactie geplaatst, maar hij is verdwenen! :(

Ik kan je PCLE creme van Biodermal aanbevelen. Werkt beter dan de littekencreme van hetzelfde merk. Destijds aangeraden door een chirurg en het ziet er bij mij inderdaad mooi uit. Succes! :)

11. blijzwanger

blijzwanger Fanatiek lid

19 jan 2014
    1.832
    35
    48
    Utrecht
    Ohh nee zo bedoelde ik het niet, ze zei dat zn wondje nu wel goed zal helen zonder creme omdat hij nog jong is, en daarop zei ik dat wij nog littekens van vroegah toen we klein waren hebben. Daar ga ik ook niks meer op smeren hoor :)

12. blijzwanger

blijzwanger Fanatiek lid

19 jan 2014
    1.832
    35
    48
    Utrecht
    Vit. E creme vind ik trouwens rotzooi, daar gaat mn huid binnen no time op reageren (rare bultjes en heeeeel erg vervellen) dus dat smeer ik niet meer.

13. blijzwanger

blijzwanger Fanatiek lid

19 jan 2014
    1.832
    35
    48
    Utrecht
    Pcle heb ik nog in huis, laat ik daar maar mee beginnen!

14. Huis van Puck

Huis van Puck Fanatiek lid

30 jul 2010
    1.415
    52
    48
    En zeker niet in de zon! Eigenlijk 1 jaar niet of beschermen met een pet.

15. Pearll

Pearll Fanatiek lid

1 nov 2012
    1.302
    1
    0
    noord-holland
    Bio oil, slakkenslijm creme en bepanthen creme kun je ook proberen.

16. Jo85

Jo85 Niet meer actief

Ik zou er zelf niks op smeren lekker de huid het zelf laten regelen en de komende maanden geen zon erop.

Mijn zoontje had vorig jaar zijn hele gezicht kapot na een flinke stuiter met.zijn loopfiets niks op gesmeerd en de huid zijn werk laten doen.
    En vooral van dat korstje afblijven. En je ziet er nu helemaal niks meer van...

17. blijzwanger

blijzwanger Fanatiek lid

19 jan 2014
    1.832
    35
    48
    Utrecht
    Dat heeft mn zoontje nu dus ook! op zn voorhoofd, neus en kin.. ook met zn loopfiets gevallen. Maar uit de zon houden gaat in de zomer wel lastig worden of kan het tegen die tijd al minder kwaad?

18. Beatissimam

Beatissimam Fanatiek lid

23 sep 2013
    4.559
    0
    0
    NULL
    NULL
    Pure tarwekiemolie.

19. Madeliefke

Madeliefke VIP lid

19 jan 2008
    6.317
    216
    63
    Wij hebben deze gebruikt bij onze dochter

Dermatix Siliconen Gel

Idd erg dure creme, dan maar een jurkje minder ;). Het gaat wel om het gezichtje van je kindje

20. edelweiss

edelweiss VIP lid

24 jan 2013
    7.328
    474
    83
    Dermatix werkt heel goed alleen is dat op doktersrecept

Deel Deze Pagina