Roerbakken met een beetje knoflook, gember en ketjap. Lekker met peultjes (mee roerbakken), noedels en teriyaki zalm of runderreepjes.
Broccoli Quiche Wat wij nog wel eens doen is: Broccoli koken, gehakt rulbakken, aardappelen koken (of aardappelschijfjes) En dan bij het gehakt 2 eetlepels bloem, bouilion en een bakje boursin en daar een saus van maken. Dat samen in een ovenschaal en dan 20 minuutjes in de oven.
Soep: broccoli - diepvries spinazi - courgette - koksroom - bouilon eerst de groenten koken, daarna purreren errug lekker en gezond
Ik ben wat beperkt ivm KMAdieet, maar heb nu een schotel staan, heel benieuwd hoe die smaakt. Laagje aardappelschijfjes, gekookte broccoli aangemaakt met maizena zodat het wat zachter is, weer aardappelschijfjes, sausje van allesbinder gemaakt met wat kruiden.
Aardappels klein snijden, koken, beetje prakken. Gekookte broccoli in kleine stukjes ereoorheen. Kipfilet in blokjes bakken met peper, knoflook en ui. Alles door elkaar hutselen, geraspte kaas erover en in de oven. Jam!
Hier een succesrecept, ook bij de kinderen: Penne (of andere pasta) Broccoli Bouillonpoeder of blokje Spekjes (of kip in blokjes en lekker gekruid) Ui Knoflook Kookroom (half flesje) Geraspte kaas (ik doe belegen kaas) Penne koken. Broccoli in stukjes, koken in een klein laagje water met een beetje bouillonpoeder of stukje verbrokkeld bouillonblokje. Teentje gepelde knoflook erbij gooien. In andere pan spekjes uitbakken (ik gooi het meeste spekvet altijd weg), en uitje erbij. Als de broccoli gaar is (10 minuutjes ofzo), de staafmixer erin en glad pureren. Kookroom erbij, en geraspte kaas erbij en daar een sausje van maken. Dan spekjes/ui mengsel erdoor en je hebt een heerlijke pastasaus
Kipfiletblokjes aanbraden 400 gr Broccoli even koken In ovenschaal Champignoncremesoep erover Kerriepoeder erdoor/over Eventueel nog geraspte kaas erover 30 min op 200 graden in de oven Met macaroni of spaghetti eten.
broccoli gaar koken. gerookte kipfilet in stukjes snijden krieltjes wokken, daar de gekookte broccoli en gerookte kipstukjes bij in doen en dan mosterdhoningdressing erover. weinig calorien! en lekker
Brocollig 4 minuten in kokend water leggen. Kipstukjes aanbraden, brocolli erbij, bakje creme fraiche, mosterd en honing erdoor. Lekket met rijst, stokbrood of kroepoek.
Pasta met broccoli, geitenkaas en walnoten. Of inderdaad een hartige taart! Ik maak er ook wel eens een grove, romige broccoli-bloemkool soep van. Maar dat is wel echt een groentebom waar je van moet houden .
Brocollisoep hmmm. Hier favoriet. Uitje en knoflook fruiten. Brocolli roosjes ook even erbij bakken 1,2 liter water erbij en 2,5 tabletten groentenboullion erbij. 15 minuutjes zachtjes laten koken. Daarna met de staafmixer glad maken. Beetje peper erdoor voor de smaak en gebakken spekjes erdoor roeren. Smakelijk eten