vanaf wannee zwemvleugels in het zwembad?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Sanjor, 4 mrt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sanjor

Sanjor Fanatiek lid

23 jan 2010
    4.337
    1
    0
    Almere
    hallo meiden!

Wij gaan zo zwemmen en ik vroeg me af of minn dochtertje al zwemvleugels om moet? Die heb ik namelijk nog niet hihihi.

Ze is 16 maanden.. Ik heb wel zo'n stoeltje waar ze in kan zitten..

Bedankt weer!

2. Anitaaaxxx

Anitaaaxxx Fanatiek lid

12 mei 2010
    1.335
    0
    0
    Secretary
    in een huis:)
    vraag ik me ook af, heb ze toevallig van de week aangeschaft voor de zomervakantie. Er staat op het pak dat ik heb vanaf 1 jaar...

veel zwemplezier!!

3. Sanjor

Sanjor Fanatiek lid

23 jan 2010
    4.337
    1
    0
    Almere
    Ik hoop dat ze nog zonder mag.. Heb namelijk geen zwemvleugels hahaha.

4. Duchess

Duchess VIP lid

26 jan 2006
    11.503
    3
    38
    Eindhoven
    Hier mag het sowieso wel zonder hoor... Mijn dochter wil ze vaak genoeg niet aan en niemand die er wat van zegt, dan kan ze alleen niet zelf zwemmen natuurlijk haha.
    Wij gebruiken ze vanaf dat ze een jaar was. In een zwemband wilde ze nooit.

5. This is me

This is me Fanatiek lid

15 okt 2010
    3.149
    0
    0
    Je mag sowieso zonder ;)
    Bij ons op het baby zwemmen zijn de kindjes die zwemvleugels dragen iig jonger dan jou kindje.
    Maar weet niet precies vanaf wanneer men hiermee mag beginnen.
    Ik vermoed dus vanaf 1 jaar.
    Veel plezier iig.

6. lovelyme

lovelyme Fanatiek lid

12 jan 2009
    1.799
    8
    38
    Ik ben vorige week met mijn zoontje gaan zwemmen en vond het wel fijn dat hij zwemvleugels om had. Zo kon hij lekker rondlopen in het peuterbadje.

7. lovelyme

lovelyme Fanatiek lid

12 jan 2009
    1.799
    8
    38
    En veel plezier met zwemmen natuurlijk!!

8. Yolanthe

Yolanthe VIP lid

Zoonlief heeft al zwemvleugeltjes om sinds hij 9 mnd was. Hij wilde niet meer in de zwemband. Gaat prima hoor, je hebt ze in hele kleine maatjes. Leeftijd is niet zo interessant, gaat om het gewicht.

Zonder bandjes mag mischien wel, maar met bandjes is bij zoonlief wel aan te raden, want hij is zo snel.

9. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Hier moet het zodra ze kunnen lopen. Dan zouden ze in theorie er ook vandoor kunnen gaan..
    Die zitbanden zijn ze hier niet dol op voor oudere kindjes. Ze zijn dan vaak wat topzwaar..

10. Sanjor

Sanjor Fanatiek lid

23 jan 2010
    4.337
    1
    0
    Almere
    Nou we zijn teug:)en ze moest zwembandjes om.. Gelukkig kon ik ze daar kopen. Natuurlijk wel de jackpot! Maar zodra ze kunnen lopen moeten ze zwembandjes om..

11. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Hier moet het wanneer ze kunnen lopen en dat vind ik ook heel logisch en verstandig. Hier had dochterlief ze aan vanaf 1 jaar omdat ze toen goed kon staan en ging kruipen op vakantie. Een paar weken later liep ze los.

12. Abri

Abri VIP lid

16 jun 2010
    12.423
    3
    38
    Zodra ze niet meer in de babyfloat ging..

13. Nova81

Nova81 VIP lid

18 nov 2009
    5.879
    1
    36
    Hier ook al vanaf 8-9 maanden bandjes om...
    Op de 'zwemles' draagt ze al een hele tijd kurkjes om armen en buik!

14. nelta

nelta VIP lid

28 apr 2009
    18.625
    9.137
    113
    Vrouw
    Rotterdam
    Met babyzwemmen niet.

Met vrij zwemmen als ze lopen

15. glimworm

glimworm Niet meer actief

wij hebben zo'n gele ring maar das niet echt handig in een pierebadje waar een klein laagje water instaat. vorige week hebben we voor het eerst zijn zwembandjes omgedaan maar dat zat voor geen meter en gleed naderhand ook af.
    Het is bij ons verplicht om iets om te hebben als je geen diploma's hebt, ja ook voor het pierebadje.

Dus voorlopig blijven wij nog in het grotere bad met zwemring

16. sassie25

sassie25 Fanatiek lid

15 nov 2009
    4.613
    0
    0
    bakkersmeisje
    Bleiswijk
    Volgens mij moet het hier gewoon zodra ze kunnen lopen. Ik kom niet zo vaak in het zwembad. Afgelopen zondag weer voor het eerst sinds heeeeeeeele lange tijd en ik was blij dat ik net op het laatste moment nog aan die dingen dacht hahaah.

xxx

17. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.817
    3.344
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    en, hoe was het ?

Hier zeggen we: Zodra ze kunnen lopen, moeten ze bandjes om, uitzonderingen daargelaten (er kan altijd iets zijn) . Ik adviseer meestal vanaf 1 jaar er mee te gaan oefenen.
    Vanaf 1,5 kunnen ze zichzelf meestal na wat oefenen wel bovenhouden met bandjes. Maar het verschilt natuurlijk per kind. Als je vaak zwemt, kunnen ze het misschien eerder en niet ieder kindje heeft echt het 'gevoel' of ervoor. Of sommigen WILLEN juist met hun mondje in het water, zodat ze lekker kunnen drinken :p hihi...

Deel Deze Pagina