Pff onze dochter wil echt geen wanten aan en muts of capuchon op. Tot nu toe was dat niet zo erg want we hebben niet zo'n koude winter. Maar nu word het kouder en het regent vaak, dus ik zou het op z'n minst fijn vinden als ze haar capuchon op zou houden maar dat doet ze dus niet. Ze gooit hem sneller weer af dan dat ik hem op heb kunnen doen. Mutsen trekt ze ook van haar hoofd en als ze wanten aan heeft gaat ze panisch met haar handen wapperen om ze uit te krijgen. Is dat de leeftijd? Laten jullie ze dan maar gewoon zonder wanten en zonder muts/capuchon buiten zijn? Kan dat geen kwaad met de kou en de regen?
Met dit soort dingen zijn wij gewoon weg de baas. Heel simpel. Ik wil dat je ze op of aan hebt dus je houd ze aan Al moet ik het 100 keer opzetten. En ik heb dus een muts die vast kan onder de kin en wagentjes die ik vast kan zetten aan de jas
Wantjes was hier ook een drama de 1e keren dat hij ze aan kreeg. Maar met deze kou gaan ze gewoon aan! En op de fiets had ik ze afgelopen weken ook altijd aan. Gewoon blijven doorzetten en op een gegeven moment accepteren ze het. Eventueel zoals edelweiss zegt, een mutsje die vast te knopen is aanschaffen. (of eerst de wantjes aan doen en dan de muts op, extra lastig om af te krijgen )
Hier laat ze meestal alles op, maar soms heeft ze een 'ik-gooi-mijn-muts-lekker-op-de-grond-fase'. Meestal kan ik haar toch afleiden terwijl ik 'm weer op doe. Als ze dit zou bljven doen zou ik een muts met touwtjes kopen die je onder haar kin vast kan maken. Of misschien haar capuchon op doen en daarna haar sjaal om haar nek doen, zodat de capuchon blijft zitten. Ik ben wel snel van een muts op doen, omdat ze na 14 maanden nog steeds weinig haar heeft.
Wanten is hier nog steeds een drama(bijna 20 mnd...) en altijd geweest. Ik zorg altijd dat ze een jas heeft met iets te lange mouwen. Wat betreft de muts, kun je die misschien vastzetten oid? Vooral als ze stilzitten zijn ze gauw koud. Mijn dochtertje loopt wel maar op één of andere manier heeft ze niet echt door dat ze het koud krijgt, maar begint ze na een tijdje te jammeren en dan weet ik wel dat het tijd wordt om naar binnen te gaan. Ze verliezen de meeste warmte via hun hoofd dus een muts is wel een must alleen al om de oortjes tegen de koude wind te beschermen.
Ja, ik kan niet 100 keer die muts op gaan doen als ze op mijn rug zit, daar kan ik niet bij . Wij hebben ook een muts die onder de kin vast te knopen is, maar die krijgt ze gewoon af. Die trekt ze gewoon naar voren. En zeggen dat ze ze aan moet houden heeft waarschijnlijk net zoveel effect als dat tegen een muur zeggen, ze is nog maar 9 maanden en begrijpt dat volgens mij nog helemaal niet.
Hier moest ie er in het begin ook niks van weten maar het is absoluut geen koukleum dus maakte er ook niet veel van...zo'n muts met touwtjes ging soms nog wel maar van een capuchon, wanten en ook voetenzak in de wandelwagen wilde hij echt niets van weten en hij is buiten een lichte verkoudheid om nog nooit ziek geweest. Nu vindt ie handschoenen reuze interessant...
In de meeste gevallen kan het geen kwaad, lijkt me. Als mijn dochters keer op keer alles uittrekken of afdoen, dan laat ik ze. Ze krijgen het vanzelf een keer koud. Wel probeer ik bv. een muts met touwtjes onder de kin en de wanten strak onder het elastiek van de mouwen van de jas ed. Dat maakt het allemaal wat moeitelijker uit te trekken. De jongste zit vaak in de wandelwagen met de zak er in, als het regent kan ik eventueel ook de kap omhoog doen of de regenhoes er over heen.
Ik had voor het dragen een pak waar de wantjes en slofjes met drukknopen aan vast zaten. De capuchon had elastiek en met de wantjes aan kreeg hij die niet af. Ik vind het met dit weer toch wel erg belangrijk dat kindjes iets op hun hoofd hebben.
Ja ik heb al een aantal keer naar draagjassen zitten kijken. Maar ze kosten zoveel en dus zit ik het kopen ervan steeds uit te stellen.
Voor mijn dochter heb ik wantjes met strak elastiek aan het einde en rond de polsen kan ik ze met klitteband vastzetten. Haar jas gaat over de wantjes heen. Haar duim doe ik bij de rest van de vingertjes, dan krijgt ze ook haar muts niet af.
Dit dus exact! Hier gaat het gewoon allemaal op..en heb volgens mij de meest eigenwijze dreumes die er is, maar met dit soort dingen zijn wij de baas...klaar!
Ik heb zo'n fleece-pakje van Hoppediz, waar omslagjes aanzitten voor de handjes en voetjes. Dan kan hij zijn slofjes niet kwijtraken onderweg en de handschoentjes niet uit doen. Mutsje afdoen is denk ik ook niet heel makkelijk met die handjes in de omslagjes...
Ja heel mooi, dat je de baas ben, maar hoe breng je dat dan in de praktijk bij een baby van 9 maanden? Want ik kan tegen haar wel zeggen dat ik de baas ben en dat ze wanten en muts gewoon aan moet laten, maar dat begrijpt ze niet. Ik geloof dat ze dan van die hele zin alleen "wanten" en "muts" begrijpt en dat de boodschap niet doordringt.
ja steeds aantrekken he..mijn kinderen hebben ook die leeftijd gehad en na een aantal keren aan en uitdoen begrepen ze de boodschap....dat snappen de meeste kindjes van 9 maanden wel hoor. Herhaling, herhaling herhaling.
Hier zijn ook papa en mama de baas. Mijn zoontje van 9 maanden moet ook gewoon zijn muts en handschoenen aan en heeft dit uiteindelijk dus ook. Wanten zitten vast door zijn jas heen. Eerst trek ik de wanten aan en daarna doe ik zijn handjes door de mouwen. Het is dan al lastiger om ze uit te trekken.
Het lukte net wel, maar tijdelijk. Zij trok de muts steeds van haar hoofd en ze schud net zo lang met haar handen tot de wantjes eraf vallen. Uiteindelijk boos geworden, maar dat helpt niet want dan word zij ook boos en gaat ze alleen maar harder door met muts en wanten uitdoen. Na de hele tijd opnieuw muts en wanten aandoen liet ze ze uiteindelijk aan, tot we in het winkelcentrum waren en daar weer de muts op de grond gooide. En toen kon ik er niet meer bij dus zat ze op de terugweg alsnog met een bloot hoofd. Gewoon hopeloos dit.
Tja, ik ben denk ik een van de weinigen maar die van mij heeft het dan maar gewoon koud. Eenmaal buiten vindt ze het vaak wel prima als ik toch alles op en om doe, als ze voelt dat het koud is. En anders... ze is geen koukleum en heeft er schijnbaar niets van.