beetje rare vraag misschien. Maar Dano heeft vaak wat dunnere ontlasting en nu bedenk ik me dat dit al een tijdje duurt. Hij heeft twee keer een extreme buikgriep gehad waardoor het er als water uit kwam. Hij wordt soms snachts huilend wakker en overstrekt zich en laat scheetjes. nu dacht ik eerst dat dit misschien een overgevoeligheid is voor iets van eten ofzo. Dano's poep is zeg maar vergelijkbaar met een fruithapje uit een potje..... horen het nu geen platgedrukte drollen te zijn?
Vaak is het bij Justin idd al wat 'compacter' maar nog geen hele drollen maar nu er kiezen komen, is het ook waterig.
hier ook meer een brij dan een vaste drol. Soms wel drollen, maar dan heeft ze ook duidelijk moeite. En soms ook wateriger, door buikgriep of kiezen Hihi wat een onderwerp
Rond deze leeftijd zou het idd al vaster moeten zijn. Echter bij Serjenka was dit ook niet zo. Sinds een aantal maanden zijn we erachter gekomen dat ze allergieën heeft aan bepaalde voedingsstoffen, die waren de oorzaak van de slappe stoelgang. Ik zou het toch even in de gaten houden en als het niet beter, toch misschien even laten testen op allergieën.
Kathy, hoe testen ze dat bij die kleintjes? ik heb me laten vertellen dat dit pas na hun 4e jaar kan? ik heb namelijk sterk het vermoeden dat Dano ook allergisch is ergens voor. vraag me niet precies waarvoor en waarom gewoon een gevoel.
Bij Vigo is het ook een brei... geen vaste drollen. Laatste tijd waterig. Denk dat hij last heeft van doorkomende tanden/kiezen.
hier is het ook meer brij als drollen, maar niet waterig. kan ook altijd heel goed zien wat hij gegeten heeft haha
Hier wel van die platte drollen in haar luier..ha ha..maar soms ook niet hoor, dan loopt het er zo wat uit (kiezen?). Als hij buikgriepen heeft gehad kan het zijn dat zijn darmflora uit balans is. Je kan dan ABC Dophillus geven (ik geloof van Solgar), van die positive bacterie voor babies. Misschien helpt dat wel. Ik neem zelf ook altijd van die capsules van Solgar omdat ik zelf snel last heb van mijn darmen...en ik moet zeggen...bij mij helpt het goed! Eet hij verder genoeg vezeltjes en drink hij veel water? Appelsap enzo kan bijvoorbeeld ook laxerend werken en winderigheid veroorzaken. Vanwege de gisten in appels. Succes! M
Ja vezels genoeg! twee bruine boterhammen, verder 2 stuks fruit per dag en hij drinkt heel veel varierend van drinkyoghert , diksap, water roosvicee van alles eigenlijk avond eten eet hij mee, en groente eet hij perfect. maar ik denk inderdaad dat ik die ABC Dophillus eens ga proberen. Ik heb probleemdarmen dus het zou niet zo gek zijn als dat wat uit balans is,
Bij Serjenka hebben ze bloed geprikt, daar is uitgekomen dat ze allergisch is aan banaan en aan koemelk.
Ook hier varieert het tussen brij en stevig. Nooit echt superdun. De laatste week wel heeeel veel poep...opeens van 3 naar 6 poepluiers op een dag én voor het eerst in bijna 12mnd luieruitslag: tandjes?
Hier varieert het ook. Na 2 weken 'spuitluiers' nu eindelijk weer iets vaster. En er komt een kies aan, dus wie weet had het daar mee te maken. En ik kan ook altijd precies zien wat hij gegeten heeft, hahaha. Zo vond ik gisteren mais! Terwijl wij dat niet gegeten hadden! (Jeetje wat een onderwerp... ) Maar als je je echt zorgen maakt en denkt dat hij overgevoelig is, gewoon even langs de HA gaan. Desnoods meteen een doorverwijzing vragen.
Ja, precies, hier ook! Echt opeens dun en heeeeel veel luiers! En ook rode billetjes! Hier dus een kies. Ik dacht eerst nog dat het kwam omdat hij veel meer met de pot mee-eet nu, en ook gewone melk krijgt. Maar nu is 't weer beter.