he dames, hebben jullie ook dat je sinds je zwanger bent als broedmachine gezien word? het begint al als je ergens binnen komt. hoe is het met jou??? met andere woorden, hoe gaat het met de zwangerschap en de baby?? dat hoor je gewoon op de manier waarop ze het vragen. en als je dan zegt, goed. kijken ze je aan, hoe kan dat nou? en dan standaard, niet meer misselijk??.. en alles wat ze vragen gaat over babys!! tuurlijk wil ik er zelf ook over kletsen maar af en toe heb ik echt het gevoel dat ik overgenomen ben door de baby.. nu al!! nou is voor een goed doel. zal niet meer zeuren.
hahaha ja ken dat wel ja En ineens is je buik openbaar bezit! Iedereen wil er ineens aan zitten en niemand die vraagt of dat wel mag En dan dat betuttelen hahaha Ik was 8 weken zwanger en ik mocht op mijn werk ineens geen dossiers meer tillen (en dan bedoel ik dus 3 kleintjes met ongeveer 2 kilo totaal)
gelukkig zit nog niet iedereen (sommige wel. mega irri) aan mn buik maar is nog niet mega groot, maar ze kijken niet naar je gezicht als je binnen komt!!!hihihihi
Ik moet zeggen dat ik dat wel leuk vind en neem t er soms ook van hoor! hihi Mensen gaan ineens drinken voor je willen halen en weet ik t.. nouja, als je dan toch gaat.. Wuhahah Oh en ik kan er ook wel om lachen.. zat laatst op verjaardag bij mn schoonmoeder.. en mensen bleeeeven zeuren.. of ik niet ff op de bank moest (iedereen zou zo verkassen voor me natuurlijk ) of ik wel goed zat.. Iedereen leek er pijn van te hebben dat ik op die stoel zat op mij na.. heb er hartelijk om gelachen, zeker toen de balansbal (jeweetwel zon yoga/sportding) naar beneden gehaald werd want dat was handig als je last van je rug had ofzo.. Zie de humor er wel van in.. is beter als je constant irriteren toch
Hier afgelopen vrijdag bruiloft gehad van m'n beste vriendin, en de meeste mensen daar zijn ook wel op de hoogte. Dus veel mensen vroegen wel hoe het gaat, maar bijna iedereen (dus ook bijna alle vriendinnen) hebben al kinderen, dus vond het wel leuk om ervaringen uit te wisselen zeg maar. 1 Kameraad aaide ff over m'n buik aan het eind van de avond, met de opmerking dat ik nog maar ff flink m'n best moest doen . Mja, dat vond ik niet echt hinderlijk, en bovendien waren er niet zo heel veel mensen meer nuchter . Hier valt het dus nog wel mee gelukkig!
Nou ik herken het wel een btj...ik wil wel hele tijd over baby's praten...maar die irritante opmerkingen alsof je gehandicapt bent...en of je niet "goed" genoeg zwnager bent...; ik werk in een discotheek...nee natuurlijk inmiddels niet meer achter de bar...ik zit nu lekker op een kruk achter de kassa...afgesloten van harde muziek en rook ed... En nog zeggen mensen dan...wanneer stop je met werken...ik: ja zolang ik me goed voel ( dus maw....zolang de baby niet aangeeft dat ik rustiger aan moet doen)....en dan gelijk zo'n ant: ja want dat is niet goed hoor....zo in de nacht... pfff....mn schat is juist 's nachts het actiefs...dus hij merkt er niets van!!!!! en hoezo denken hun dat ZIJ het wel beter weten...pff...ik werk maar 4 uurtjes ZITTEND!!!...tot max 3 uur!!... En ik bedoel....alsof je als je zwanger bent gelijk moet stoppen met werken...hahahah...ik ben pas 6 mnd zwanger...maargoed....mss bedoelen ze het goed...:S tis wel irritant...de manier waarop liefs
Ik doe er gewoon zelf niet zo erg aan mee, ik blijf er niet over doorgaan zeg maar. Dan krijg je het gesprek al snel weer op andere alledaagse onderwerpen
Ik herken dit ook heel erg! Overal idd: en, hoe ist met de baby? Is het zwaar? Zijn het er geen twee? Hoeveel ben je aangekomen? Mensen die idd ongevraagd aan je buik zitten... Enne, niet om vervelend te doen .... maar als de kleine er eenmaal is, ben je als mama helemaal niet meer belangrijk. Zelfs mijn ouders begroeten eerst heeeeeeul uitgebreid de kleine man en dan hebben ze zoiets van: oja, jij bent er ook nog..... heel fijn Tuurlijk erg lief dat ze zo begaan zijn met m, maar af en toe...