Hai! Mijn zoontje van bijna 20 maanden sliep tot begin deze maand elke middag tussen de 2 en 3 uur. Je kon er de klok bijna op gelijk zetten! Opeens heeft hij blijkbaar besloten om niet meer te slapen smidags. Hij ligt wel met gemak 2 uur in bed maar is dan aan het spelen, kraaien en zingen. Erg gezellig voor hem natuurlijk, maar niet zo praktisch. 1 dag niet slapen houdt ie makkelijk vol, dan is het een stralend en gezellig mannetje, maa dag 2 zonder slaapje is teveel voor hem. Om 5 uur smiddags is meneer dan strontchagrijnig en wil hij slapen... maar dan moeten wij nog 2 uur gaan rekken omdat het anders de volgende ochtend om 5 uur al feest in bed is. Naar mijn idee heeft ie het slaapje dus zeker nog nodig, maar ik krijg hem gewoon niet in slaap... ook vroeger of later in bed heeft vrijwel geen zin. Komt anderen dit verhaal bekend voor? Is het een regelweekje en komt het middagslaapje nog terug, of moet ik er rekening mee gaan houden dat meneer geen middagslaapje meer nodig heeft? Thanks meiden!
Herkenbaar! Is een fase die bij ons met 21 maanden is begonnen. En dan 's avonds ook "gezellig" wakker blijven tot 20:30/22:00 uur. De volgende dat "gezellig" om 06:00-06:30 uur wakker worden, om vervolgens de hele dag weer "gezellig" te zijn. Pfff, rot fase! Heeft hier circa 6 weken geduurd en ik klop het af, sinds gister is die over.
Wij zitten er al weken in. Weet niet wat het is. Een sprong, klaar met middagslaapjes? Het is nu wel al iets beter maar overdag slaapt hij nu nog maar 45min tot misschien iets langer als een uur. S'nachts wakker worden, om 6u klaar om de dag te beginnen. Sinds dat hij s'middags veel korter slaapt uit zichzelf doet hij s'avonds wel niet meer moeilijk met naar bed gaan maar word wel s'nachts wakker en s'ochtends veel vroeger. Wel al een grote vooruitgang met een dikke week geleden Hier was het bedje niet spelen maar schreeuwen Maar hier is het extreem geweest dus ik denk een combi van vanalles en nog wat Wel denk ik nu anders, willen we eens iets gaan doen houden we minder rekening met het middagslaapje, hij houdt het toch vol tot s'avonds. Hebben we nog maar een keer of 3 gedaan en dan valt hij 20min in slaap in de auto. Zodra we thuis zijn word hij wakker met een big smile. Dit gaat best goed maar nog niet om elke dag het slaapje over te slaan vind ik. Mama wil ook nog even rust en wennen aan de nieuwe situatie
Nou, dan ga ik er maar vanuit dat het inderdaad een fase is... eentje die vrij lang kan duren Ik mag van geluk spreken dat meneer wel vrolijk is en alleen maar lekker brabbelt en speelt in zn bedje in plaats van krijsen. Ach we gaan er maar in mee! Wel blijf ik hem in bed leggen want (net als gisteren) uiteindelijk valt hij wel in slaap, het duurt alleen ontzettend lang! Ik heb besloten hem nu gewoon om 1 uur in bed te leggen en hem er uiterlijk half 4 weer uit te halen, slaap of geen slaap. Als ie eerder gaat krijsen mag ie er van mij al wel uit hoor, maar hij moet gewoon elke dag iig een poging wagen om te gaan slapen, ik vind het kereltje echt nog te klein om zn slaapje helemaal te skippen. Jullie ook succes met de kinders... je bent er maar druk mee, met die draakjes