Iets leuks voor in de vensterbank

Discussion in 'De lounge' started by Mama81, Jul 8, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Mama81

Mama81 Fanatiek lid

May 2, 2007
    1,477
    0
    0
    Op dit moment heb ik 2 van die grote glazen vazen in het raamkozijn staan met van die takken erin en lichtjes en een soort potpourrie achtig spul onderin, erg leuk, maar erg winters. ik ben nu aan het kijken om iets anders erin te doen, maar ik ben zo inspiratieloos...;)

Kunnen jullie mij een beetje op weg helpen? Het zijn dus 2 hoge glazen vazen, breed van boven en iets smaller toelopend naar onder (met de kerst zag je ze heel veel, met een gaatje onderin voor de lichtjes) en ik wil dus iets vrolijks, gezellig erin gaan doen. Wie oh wie heeft een leuk idee?

2. consider

consider VIP lid

Jan 24, 2008
    14,037
    1,859
    113
    Provincie Groningen
    Mooie orchideeën. Echt of nep...kan allebei.

3. Dora en Boots

Dora en Boots Niet meer actief

op laten maken bij de bloemist?

4. Dahlia

Dahlia Niet meer actief

Ik zag dat laatst inderdaad ook ergens, van die vazen, ook zoals je zegt met bruin potpourie-achtig spul onderin en net als consider zegt: met orchideen erin. Zag er erg mooi en sfeervol uit.

Of je laat de takken er gewoon in en je haalt de lichtjes eruit.

Of je doet iets met kaarsen. Dikke kaarsen erin ofzo.

5. consider

consider VIP lid

Jan 24, 2008
    14,037
    1,859
    113
    Provincie Groningen
    @Damsterje...misschien hebben we wel hetzelfde gezien ;)

Je kan het inderdaad ook leuk laten opmaken bij de bloemist...maar dan zit je meestal met verse bloemen die steeds weer moet vervangen

6. cyntje78

cyntje78 VIP lid

Nov 11, 2008
    6,297
    3
    0
    Genieten van ons ventje!
    Heb je heel veel zon daar? Dan zal een echte orchidee het niet lang doen (eigen ervaring :( ) En helaas zullen kaarsen door de hitte ook gaan vervormen. Ik heb iig dit probleem met de zon en ook 2 van die vazen.
    Ik heb er 2 nep orchideeën in staan maar ben het een beetje beu.
    Laten aankleden door een bloemist is wel een leuk idee ;)

Groetjes Cyntje78

7. Dahlia

Dahlia Niet meer actief

Haha dat kan maar zo !!!!!
    Ik zag dat ook ergens en dacht vervolgens: dat wil ik ook zo doen voor in ons nieuwe huis. Zag er erg leuk uit.

8. Female

Female Niet meer actief

idd één mooie grote bloem zoals een amarilles of lelie oid.

Ik heb zelf ook vaak 2 gelijke grote vazen in de vensterbank en ik pluk gewoon zelf van alles om er in te doen, het is maar net welk seizoen het is. Bloemen e/o groen blad in het voorjaar, takken in de herfst, in de winter tamme kastanjes/ eikels met een stompkaars erbij, noem maar op.
    Op een mooie schone, glazen vaas staat bijna alles wat je er in doet mooi, als je het maar eenvoudig houdt ;)

9. sunflower

sunflower Actief lid

Jul 3, 2007
    338
    0
    0
    Provincie Groningen
    Je kan de lichtjes eruit halen en de takken laten staan. OP de takken kun je vlindertjes en-of vogeltjes zetten. Erg leuk en vrolijk effect en echt zomers
    en inderdaad orchide erin staat ook erg leuk
    wat ik ook wel eens doe. onderin steentjes `gekleurd` en dan water en dan allemaal dingen erin die drijven en zinken bv drijfpareltjes, grote schelpen, sisal enz.. erg leuk om te maken en je hebt iets bijzonders in de vensterbank.
    succes

10. darcy

darcy VIP lid

Oct 1, 2006
    5,715
    0
    0
    English teacher!
    Zaanstreek
    Je hebt bij o.a. Action en Blokker van die geverfde rietstengels (gedraaid), die zouden het vast ook leuk doen. En nep(zonne)bloemen, of de vazen vullen met gekleurde steentjes.

11. BLiS

BLiS VIP lid

Jan 29, 2009
    27,768
    1
    38
    Female
    Mooie pioenrozen erin zetten met een laagje water, ter decoratie iets met een groenblad erbij.

12. KateK

KateK VIP lid

Dec 26, 2008
    5,185
    0
    36
    Drenthe
    Ik koop meestal 4 mooie bloemen en dan doe ik 2 per vaas. Heb laatst van die lange met een paarse bol gekocht. Dan snij ik de ene korter af dan de andere zodat 1 er in valt en de ander er net iets buiten oid kun je ook doen met andere soort bloemen. Als je 4 losse koopt ben je ook nog niet eens heel duur uit, plus je kunt afwisselen wat kleur betreft. Pioenrozen zijn ook erg mooi, of jasmijn.. be creative!

13. chantal26

chantal26 Fanatiek lid

Jun 25, 2007
    4,181
    0
    36
    Ja die Pioenrozen zijn erg mooi.
    Die hoef je er maar een paar in te zetten, en je hebt al een gezellig sfeertje.
    Wat ik ook vaak ga doen, is op de markt verse snijbloemen halen die zijn daar niet zo duur.
    En dan koop ik iedere week wel wat anders.
    Bv Lelie's die hoef je er ook maar een paar in te zetten, voor een paar euro ben je klaar.
    En dan zet je 2 weken daarna weer iets anders erin.

14. zustertje

zustertje Niet meer actief

Bosjes bloemen van de AH zijn ook erg goed en niet duur.

15. Kimmeding

Kimmeding VIP lid

Mar 13, 2008
    6,167
    1
    38
    begeleidster verstandelijk gehandicapten
    lelystad
    Denk je er om dat kaarsen door de zon gaan smelten.
    Bij mij stonden er een heleboel op de vensterbank en die zaten in de zomer ineens tegen het raam geplakt en door elkaar heen gevouwen.

Ik heb 2 manden met vetplanten op de vensterbank staan, vetplanten kunnen gelukkig goed tegen de warmte.
    Ook hebben we een beeld bij de marskramer gekocht waar een papa, mama en kind hand in hand staan.

Achter staan 2 potten met vetplanten en een windlicht.

Oh enne orchideeen verbranden in volle zon.

16. Dushi

Dushi Niet meer actief

Bij de Xenos heb je vast iets voor in grote vazen. Goedkoop en je kunt nog eens afwisselen.
    Als het verkleurd is gooi je het gewoon weer weg.

17. girl21

girl21 Niet meer actief

dit was idd ook mijn ingeving!

heb ik zelf ook, maar nep dan, ivm de felle zon erop

18. Mama81

Mama81 Fanatiek lid

May 2, 2007
    1,477
    0
    0
    Wat een leuke ideeën allemaal! Thnx!
    Alleen kan ik er geen echte bloemen indoen, want ik heb dus die vazen met het gaatje onderin voor de lichtjes en ik ben de dopjes kwijtgeraakt...;). Kaarsen zijn ook geen goed idee ivm de zon inderdaad, maar dat van die orchideeën vind ik wel leuk!

Ik ga maar eens shoppen bij de action, blokker, xenos etc!!!

19. girl21

girl21 Niet meer actief

als je dan naar de action gaat, daar hebben ze van die beukenoten dopjes in bruin met wit... die passen er erg goed bij... (heb ik ook gedaan namelijk haha)

20. mn schoonouders hebben fruit op water er in gedaan.
    Ziet er ook erg leuk uit, hadden ze in turkije gezien!

Maar idd bij de action hebben ze vast leuke netplanten/bloemen die je er in kan zetten, het stikt er van daar( ik werk er namelijk zelf;) )

Share This Page