Misschien een domme vraag???? Wanneer krijgen we deze maand de zorg-huur-kind toeslag?? Is dit tussen de 20-22 dec. gewoon? hopelijk niet later vorige keer had ik het ook pas de 24ste. en dan zou me kerstdagen in de knoei komen... aangezien ik niks ken halen aan kado of boodschappen.
De 20ste heb ik het altijd binnen,tenzij de 20ste in het weekend valt dan de eerst volgende maandag. Dus je zou het aankomende maandag binnen moeten krijgen.
geen idee, maar ook al is het er pas de 24ste dan is dr toch niets aan de hand. De winkels zijn ook de 24ste gewoon open hoor.
lovely aha ja ik hoop echt dat het de 20ste word. moet nog best veel halen. maar het geld was allemaal al weer op aan rekeningen voor ik er boodschappen van kon gaan betalen. en voor de kids wil ik toch ook wel paar kleine kadotjes om uit te pakken hebben.
Als je al weet dat het belastinggeld later zou kunnen komen, is het dan niet verstandig om iets achter de hand te hebben voor het geval dat?
hihi.. dat hebben wij nou ook altijd. Zag gister dat er nog 40 euro op de rekening stond.. wilde nog grote boodschappen doen en stof halen voor de babykamer. Wij hebben wel een potje maar daar zit ik liever niet aan. Gelukkig houdt mijn man ook nog wel eens wat geld achter op de rekening, de stiekemerd haha! Dus we zullen zien of ik me vanmiddag mag uitleven!
Verstandig, ja.... Maar dat betekent niet dat iedereen daar ook altijd de ruimte voor heeft. En al zeker niet in een maand als december.
zag dat het er op stond nu. wij hebben in de bijstand echt geen ruimte om iets achter de hand te houden.. en zeker niet in december. heb een kleinigheidje in de kleine meid der schoen ook gedaan voor sinterklaas. en ook voor de kleine man. en dan was het op. we krijgen heel stom bedrag eigenlijk 1234 euro per maand. en daar gaat alles van af. en ik moet toch echt iedere maand weer wachten op de toeslagen om iets extra's te kunnen doen. en ik doe ook heel zuinig met de boodschappen. gelukkig is de kleine meid zo goed als droog ( ze is nu 2,5 jr bijna )en draagt dus alleen een luier als zegaat slapen. dus dat scheelt al een heel stuk. we hebben altijd wel goed kunnen sparen voor de feestdagen spaarde altijd wel 15 euro per maand voor einde van het jaar. en 20 euro voor onverwachte dingen. en dan nog 50 euro voor de kids spullen die nodig zijn zoals autostoeltje enzo. en kleding en alles. maar binnenkort komt er verandering in hoor mannetje heeft certificaat hoogwerker gehaald en start per 3 januari met werken voor 3 maand ( hopelijk langer als hij een verlenging krijgt is namelijk seizoens werk voor het aankomend carnaval ) en ik begin met opleiding financieel administratief medewerker. hopelijk kunnen we dan weer de toeslagen gewoon als iets extra's zien wat we niet iedere maand weer hard nodig hebben.
Poeh... respect als je van dat bedrag kan rondkomen!! Ik hoop dat jullie het snel wat ruimer krijgen!
dankjewel iedereen voor de antwoorden ik weet niet aan wie ik het moet vragen maar dit topic kan denk ik wel dicht.
Hele fijne feestdagen toegewenst!Wat knap dat jullie ook nog sparen.Wens je een heel goed 2011 toe!!!!