Peuter (bijna drie) en slapen

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Piep2016, 3 dec 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Piep2016

Piep2016 Fanatiek lid

30 apr 2016
    1.408
    952
    113
    Onze oudste had altijd energie teveel waardoor er vanaf de een al geen middagslaapje meer mogelijk was. Zo af en toe was er een uischieter en werd er op de bank geslapen.

Onze jongste daartegen :rolleyes: is altijd een dramatische slaper geweest zo rond de anderhalf was het echt op zijn hoogtepunt en dachten we dat het net als met de oudste was dat er geen middagslaapje meer nodig was. Dit ging enkele maanden goed en toen werd er toch weer gevraagd om dat middagslaapje. Helemaal prima dus hup dat bed weer in op de middag. Dat duurde nog even maar zo rond de twee en een half was er geen slaapje meer mogelijk we kunnen hem te bed leggen maar dan slaapt ie echt niet. De nachten werden van 19.00 tot 6.30 met vaak een twee keer wakker worden. Prima ook daar wen je aan. Echter sinds weken moppert hij binnen de kwartier dat hij wakker is dat hij moe is. Spelen komt er niet meer van (tenminste minimaal) naar bed wil hij niet. Is dit weer zo’n fase we zijn dit echt niet gewend van de oudste of moet ik me langzaamaan toch zorgen gaan maken om zijn lichamelijk conditie? Wat denken jullie?

2. Beebylove

Beebylove Fanatiek lid

11 mrt 2013
    1.850
    644
    113
    Vrouw
    Bij twijfel altijd naar de huisarts
    Maar kans dat dit gewoon een fase is
    Mijne sliep altijd prima tot hij 5 was. T is nu al een jaar drama. 5x zn bed uit komen. Snachts naar ons toe komen etc

3. LadyH88

LadyH88 Bekend lid

12 mei 2015
    800
    274
    63
    Eet hij voldoende en gezond? Te weinig voedingsstoffen kan ook geven dat ze snel vermoeid zijn. Als dit zo is, zijn er vaak ook wat andere klachten.
    Laat hij vermoeidheid ook blijken? (Gapen, ogen wrijven bijv).
    Kan hij aangeven waarom hij moe is maar niet wil slapen?

4. Piep2016

Piep2016 Fanatiek lid

30 apr 2016
    1.408
    952
    113
    Ik denk wel dat hij voldoende eet, gezond in ieder geval we hebben de groente uit eigen tuin (nu dan ingevroren) maar onbespoten ;) het gekke is dat hij in principe beter is gaan slapen. Op een enkele keer wakker worden maakt hij wel om en om de twaalf uur in de nacht en we hebben echt dramatische tijden gehad met meer niet dan wel slapen. Elke ochtend is hetzelfde ritueel, hij word rond 4.00 wakker ik ga er dan heen en geef aan dat hij moet gaan slapen, ik hoor hem niet meer tot 6.30 (ga er vanuit dat hij dus vrij direct weer slaapt want doet hij dit niet kletst en zingt hij alles bij elkaar) ik vraag dan of hij lekker heeft geslapen. Dat heeft hij altijd en zodra hij een kwartier op is word hij huilerig en zegt dat ie moe is. Heeft dan ook dikkere ogen en gaapt inderdaad maar hij gaat dan niet meer naar bed. De hele dag niet tot we hem weer klaar gaan maken voor de nacht dan slaat hij om en zegt dat hij niet moe is maar zodra zijn oor het matras raakt slaapt hij.

LadyH88 vindt dit leuk.
  5. Jingle

Jingle Fanatiek lid

14 nov 2008
    1.200
    235
    63
    11-05-12 mirena laten verwijderen
    Snurkt hij heel erg, dat hij daarom in de ochtend nog moe is?

6. Piep2016

Piep2016 Fanatiek lid

30 apr 2016
    1.408
    952
    113
    Hij snurkt niet extreem maar ik hoor hem inderdaad wel soms ondanks dat zijn neusamandel er al uit is.

7. Jingle

Jingle Fanatiek lid

14 nov 2008
    1.200
    235
    63
    11-05-12 mirena laten verwijderen
    Die dingen kunnen helaas weer terug groeien. Mijn zoontje gaat binnenkort nogmaals voor verwijderen neusamandelen. Vorig jaar keel en neus gedaan. Ik merk het goed aan hem dat hij weer veel vermoeider is de laatste tijd.

8. Piep2016

Piep2016 Fanatiek lid

30 apr 2016
    1.408
    952
    113
    Ik heb de kno arts er laatst niet over gehoord, wel hebben we zijn keelamandelen besproken aangezien die nogal eens opspelen en daarvan had hij nu wel zoiets van misschien word het eens tijd om die te verwijderen. Heb met de kno arts niet zijn vermoeidheid besproken maar zou het inderdaad uit die hoek komen :eek:

9. Paardenbloem

Paardenbloem Niet meer actief

Lastig, zou misschien toch even de huisarts mee laten denken. Zijn slaaptijden lijken me niet extreem weinig ofzo. Ik hoor van wel meer 2,5/3-jarigen die stoppen met hun middagslaap en dan alleen nog klokje rond slapen.

Deel Deze Pagina