Onze dochter heeft sinds zondagochtend middenoorontsteking en sinds twee dagen een loopoor. Van wat ik begrijp zou de pijn moeten afnemen maar dat doet het niet. Ze krijgt paracetamol en ibuprofen tegen de pijn (paracetamol alleen deed niks) en zodra we bijna aan de volgende dosis toe zijn begint ze weer te gillen van de pijn. Tussendoor gaat het wel, zeg maar. Ze klaagt veel over pijn en het oor blijft maar lopen, maar dan is het min of meer te doen. Ik wil niet de hele tijd met de huisarts aan de telefoon hangen, maar ik vraag me af of dit normaal is en of we niet moeten kijken of het wel deugt allemaal. Ze heeft overigens geen koorts meer. Ik wil geen overbezorgde moeder zijn maar het doet pijn om te zien dat ze al zo lang zo’n heftige pijn moet doorstaan en omdat normaal gesproken de pijn dus toch af zou moeten nemen nu het oor loopt ben ik er toch niet gerust op. Zijn er mama’s die hier ervaring mee hebben? Is dit normaal? Wat zouden jullie doen?
Heeft ze één loopoor of twee? Klaagt ze over pijn specifiek aan het oor dat loopt of is dat onduidelijk? Onze middelste is ook gevoelig voor middenoorontstekingen en heeft het meestal aan beide oren. Twee weken geleden nog, eerst brak het ene oor door en de nacht daarna weer drama, volgende ochtend was het andere oor ook doorgebroken. Kan het bij haar zijn dat haar andere oor nu nog pijn doet en nog niet doorgebroken is. Als het zo hardnekkig aan blijft houden zou ik gewoon even naar de oortjes laten kijken bij de huisarts. In principe zou de pijn snel minder moeten worden als de druk eraf is.
Het is echt maar 1 oor. Datzelfde oor doet na twee dagen druppen nog enorm veel pijn. Gisteren wel bij de huisarts geweest en die vond dat het er uitzag zoals hoorde in deze situatie en zag niks geks. Wel zei ze dat de pijn nu minder moest worden maar dat was gisterochtend en nu gilt ze dus nog. Ik mag druppels halen voor haar oor, dan zou het sneller opdrogen. Maar het lijkt me ook dat dat spul eruit moet dus is dat dan wel goed?
Trommelvlies is open dus die druppels kunnen er ook wel weer uit net als de prut. Als de huisarts zegt dat je dat mag gebruiken zou ik dat gewoon doen. Hopelijk knapt het snel op.
Geen koorts meer. Er loopt inmiddels zoveel rotzooi uit t oortje dat het lijkt of iemand daar binnen de kraan wijd open heeft gezet. En ik vond t hiervoor al een hoop troep We beginnen met de druppels en hopen dat de pijn nu snel afneemt.
Hopelijk neemt de pijn snel af, als het morgen nog zo is zou ik ook het andere oortje even laten checken. Hier de ervaring dat het vrijwel altijd beide oren zijn. En soms kan het goed lopen inderdaad! Bij mijn zoontje zie je soms hele straaltjes uit zn oren lopen. Maar met de druppels is het ergste vaak snel weer weg
Is het echt pijn of jeukt het. Meestal gaf zoontje, en dochter trouwens ook, aan pijn te hebben maar was wel lekker aan het spelen tussendoor. Op het moment dat het “pijn” deed zat hij te wrijven en te piepen en kwam er vaak wat extra pus mee. Desnoods ga je morgen gewoon weer naar de huisarts en vraag je ene verwijzing naar de kno. Oorpijn is echt de hel voor jonge kinderen. Sterkte
Gaat het intussen al beter? Ik heb vorig jaar zelf een middenoorontsteking gehad, na een dag brak het door en toen werd de pijn in eerste instantie veel minder, maar binnen een paar uur was het weer net zo erg als eerst. En ik was niet kinderachtig met pijnstillers ; ibuprofen en paracetamol om de drie uur, maar na twee uur was het eigenlijk al niet meer te harden. De dokter wierp er één blik op en ging meteen antibiotica voorschrijven. Bedenk ook dat pijnstillers koorts onderdrukken, dus dat ze dat niet of nauwelijks lijkt te hebben zegt niet alles.
De pijn is inmiddels veel minder zegt ze zelf. Het oor loopt alsof de kraan wagenwijd openstaat en daar wordt ze helemaal gek van. Vannacht met de maximale dosis para en ibu eindelijk een redelijke nacht gedraaid. Sinds zondag elke dag en nacht alleen af en toe een kwartiertje weggevallen van pure uitputting dus dat slapen zal haar ook wel goed doen. Maar t koppie ziet er niet zo fris uit en heel vertrokken van ellende nog steeds. Ze stinkt ook erg uit haar mond, dus echt gezond zijn we nog niet. Was van plan na nog een slapeloze nacht terug naar de huisarts te gaan, want zonder slaap word je ook niet beter. Maar nu kijken we het toch nog een dag aan. Met al die pijnstillers komt ze af en toe zelfs een momentje tot leven dus dat is bemoedigend. Toch vind ik dat het erg lang duurt, ook omdat ze de week ervoor ook al ziek was, keelontsteking. Hopen dat ze nu na een beetje slaap weer een beetje opknapt. Bedankt voor het meedenken allemaal!
Hier hetzelfde inderdaad. Met maximale pijnstilling is het eventjes te doen maar het komt algauw terug en dan mag je gaan zitten wachten tot je de volgende dosis mag. Echt de hel inderdaad...
Als ze het vaker heeft zou ik een doorverwijzing naar de KNO arts vragen. Allebei mijn kinderen hebben buisjes en al ontelbare keren oorpijn gehad. Ik hoef de KNO arts maar te bellen en hij schrijft druppels voor die de huisarts niet uitschrijft en die helpen altijd snel en goed. Ik bel zelf nooit meer de huisarts bij oorpijn want mijn ervaring is dat een huisarts niet goed in de oren kan kijken. Een KNO heeft daar betere apparatuur voor en uiteraard meer kennis