Schoonmoeders!? Pfff! Even klagen!

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Liertjuh, 17 jun 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Liertjuh

Liertjuh Lid

6 mei 2008
    87
    0
    0
    Drenthe
    Ik moet even van me af schrijven hoor!

Heb een hele lieve schoonmoeder, maar soms vraag ik me af of ze ook echt doet wat ik vraag.

We hadden vanavond een barbecue van mijn werk. Onze oudste van 2 jaar en de beeb van 6 weken zou bij mijn schoonmoeder zijn. Voor die tijd nog even naar de kapper geweest. Even tijd voor mezelf.

Had een briefje gemaakt met de tijden erop dat de jongste de fles moest. Heel duidelijk met de aantal schepjes, aantal cc enz.
    Heb haar een grote avent fles 330 cc meegegeven met gekookt water erin. Kon ze het water zo in de magnetron opwarmen, schepjes erin en klaar.

Ze moest 3 flessen geven van 90 cc water. Om 23.00 uur hebben we de jongste weer opgehaald en de oudste bleef slapen.
    Tot mijn verbazing zie ik nog 180 cc water in de fles zitten terwijl er nog hooguit 60 cc in kon zitten. Ze heeft dus een fles vergeten.

Kan me er zo enorm druk om maken, ze had afgelopen nacht net voor het eerst 8 uur achter elkaar geslapen. Helemaal blij natuurlijk en doordat mijn schoonmoeder nu een fles vergeten is heb ik (^(@#$ hoogstwaarschijnlijk weer een nachtfles!

Nu een huilende klaar wakkere baby in bed liggen die niet wil slapen. Pff!!

Schoonmoeders... Pff...

2. Gentle

Gentle VIP lid

10 okt 2007
    6.979
    1
    36
    Overijssel
    En wat heb je tegen haar gezegd dan? Wat vond ze zelf?

Tsja, vergissen is menselijk, maar ze had er wel beter op mogen letten. Misschien heeft ze je verkeerd begrepen?

3. Pff ja ik kan er over mee praten.

Ik kwam mijn kleintje laatst ophalen om kwart over 4 en hij zou om 4 uur zijn fles gehad moeten hebben, omdat we daarna meteen door moesten naar het CB. Maar ze hadden het schijnbaar te druk met met hem spelen dat ik dus met een jengelend kind naar het CB moest en hem pas om kwart over 5 thuis zelf de fles kon geven.

En gisteren heeft ze hem heel de ochtend op gehouden, terwijl hij thuis en op kdv wel 2 a 3 uur slaapt. Hij viel meteen in slaap toen we thuis kwamen.

Ik heb ook het idee dat ik kan opschrijven wat ik wil, maar dat ze toch doet wat ze wil. En ik heb geen zin om een discussie op te laaien dus zeg ik er niets van.... :)

4. Luuz

Luuz VIP lid

16 aug 2008
    23.842
    2.610
    113
    Hier
    Maar is ze het vergeten of wilde ze de fles niet? Want dat kan ook nog natuurlijk..

als ze het vergeten is is het idd niet zo netjes van d'r.. Ze had er wel even op kunnen letten.. Heb je er nog wat van gezegd?

5. marilouise

marilouise Niet meer actief

Hier zit ik helaas nog steeds thuis, Dus gelukkig hoeven ze niet vaak op te passen, maar als ik naar het ziekenhuis moet enz. kan de kleine niet altijd mee.
    Meestal past mijn moeder op vindt ik fijner (maar is ook niet altijd eerlijk) en soms past mijn schoonmoeder op en 1 keer heeft mijn oma opgepast. Mijn moeder neemt gewoon over hoe wij met hem omgaan. ze helpt me vaak ook doordeweeks dus is wat makkelijker maar dan schrijf ik op hoe het zit en gaat gewoon goed en dan kom ik thuis en heb ik een uitgeslapen tevreden vrolijk kindje.
    Mijn oma was een drama die dacht grote schoonmaak te gaan houden op de kamer van de kleine die daar net voor zijn mddagdutje lag hij slaapt makkelijk maar dit was toch iets teveel van het goede dus klaarwakker en alleen maar huilen mijn schoonmams, zegt altijd je hoeft mij nioets te vertellen ik heb zoveel ervaring. en iedere keer als ik dan terug kom heeft ze totaal iets anders gedaan dan hoe wij het doen ze wilde het eens proberen hij heeft echt een heerlijk ritme maar zij vindt het niet handig dus ze dacht het even om te draaien hij is 2 dagen van slag geweest .

voorlopig even helemaal klaar mee.

6. Liertjuh

Liertjuh Lid

6 mei 2008
    87
    0
    0
    Drenthe
    Ik kwam er thuis pas achter toen ik tot verbazing de nachtfles kon maken uit hetzelfde flesje.
    Dus als ik straks de oudste ophaal, krijgt ze wel even de wind van voren.

Dat ze een fles niet wil is nog nooit voorgekomen, dan had ze dat me vast wel gemeldt.
    Ze zei gisteravond al (schoonmoeder) "ze is de hele avond wel jengelig geweest." Ook logisch als een kind honger heeft.
    Merkte bij de laatste fles ook dat ze enorme honger had, terwijl ik haar altijd wakker moet maken voor een voeding.

Gelukkig ging de nacht goed, weer heerlijk geslapen tot 8 uur. Ben de meeste woede gelukkig alweer kwijt, maar Yennah komt er dus NIET weer.

Goed om te horen dat mijn schoonmoeder niet de enige is.

7. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Wat erg... ik zou dat nooit doen en als ik mijn (s) moeder niet zou vertrouwen om op te passen, dan zorg ik er voor dat ik iets anders regel!

8. Snap ik! Hier kan ik zo boos om worden :x

9. Liertjuh

Liertjuh Lid

6 mei 2008
    87
    0
    0
    Drenthe
    Moet er wel even bij vertellen dat het voor het eerst was dat mijn schoonmoeder 2 kids had de hele dag.
    Is nu dus bewezen dat ze dat dus niet aan kan.

Heb echt heel duidelijk op een A4 papiertje de tijden gezet van de fles. Aangezien Yennah zich niet meldt voor een fles is het ook makkelijk een fles over te slaan.
    Voor haar gewicht mag ze 750 cc hebben, maar doordat ze veel spugt kan er niet meer dan 100 cc per keer in. Gelukkig is ze met 600cc tevreden per dag.
    Ze heeft gister dus maar 500cc gehad, daar baal ik gewoon van!

10. #10 Bloempje83, 18 jun 2010
    Laatst bewerkt: 18 jun 2010
    Censuur ;)

11. Yolanthe

Yolanthe VIP lid

Hier gaat het gelukkig helemaal goed als de oma`s oppassen. Mijn moeder doet alles volgens mijn schema en wijkt niet af. Mijn schoonmoeder doet het iets minder strikt, maar houdt wel de tijden in de gaten en dochter kwam er altijd vrolijk vandaan. De baby mag ook gerust weer bij beide oma`s blijven. Hier geen reden om te klagen.

Maar ik vind het wel raar dat je schoonmoeder een fles vergeet bij zo`n kleintje, ze is nog maar 6 weken! Ik dacht eerst even dat ze ander water had gebruikt, maar ze is dus gewoon een fles vergeten. Ik zou daar ook heel erg boos om worden, gelukkig was je dochter niet heel erg van slag erdoor.

12. adi

adi Niet meer actief

Even iets heel anders: Als jouw kindje 750cc nodig heeft (reken je 150cc per kg?) zou ik het niet fijn vinden als ze maar 600cc drinkt op een dag, dan maar een fles meer. Dan zou ik persoonlijk toch die nachtfles geven, want ze heeft het nodig voor de hoeveelheid voeding. Die richtlijn van 150cc per kg is niet voor niks.

13. Sisa

Sisa VIP lid

13 jun 2008
    5.552
    1
    0
    Vind het persoonlijk nogal hard wat je schrijft dat ze 2 kinderen niet aan kan en het dus niet meer mag doen. Een vergissing kan toch iedereen overkomen? Hier ook een schoonmoeder die 1 dag per week oppast en dat gaat zeker niet altijd zoals ik het wil en er zijn ook dingen die ik liever anders zie maar soms moet je ook weleens wat door de vingers kunnen zien. Maak jij nooit een foutje in de opvoeding van je kinderen? Ik wel hoor, gelukkig maar ook want ben echt niet perfect.

14. Mamzie

Mamzie VIP lid

29 jun 2006
    7.318
    0
    0
    prov. Groningen
    Heeft ze niet per ongeluk gewoon water uit de kraan gepakt dan uit het flesje?
    Dat ze er naderhand achterkwam van : ojee moest uit het flesje. Maar dat de fles al gegeven was dus niks aan te doen?
    Kan ook nog he ;)

Hier trouwens een super schoonmoeder die alles precies doet hoe ik het wil want dat is zoals zij het ook altijd deed. Dus heb mazzel :)
    Eigen moeder zou ik niet vertrouwen met de kleine. Met de oudste ook niet trouwens :(

15. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.068
    3.862
    113
    Helemaal mee eens.
    Natuurlijk is het niet leuk dat ze een flesje vergeten is, maar dat kan gebeuren, zou me er niet zo druk om maken. Voor jou is het dagelijkse routine om voor 2 kinderen te zorgen, ik denk dat ze gewoon nog even moet wennen.

16. Zoon

Zoon Actief lid

14 jan 2010
    241
    0
    0
    @ home
    Je schrijft dingen als "ze krijgt zo wel even de wind van voren/ ze kan 2 kinderen niet aan en dat ze niet meer op mag passen" omdat zij de dag niet zo heeft laten verlopen zoals jij dat voor haar had opgesteld dat het moest verlopen, maar je zegt niet dat je haar de kans zal geven haar te laten vertellen hoe de dag is verlopen en haar de kans te geven uitleg te geven op jouw hamvraag hoe het kan dat er nog heel veel water over was terwijl het eigenlijk zo goed als opgebruikt had moeten worden voor het aantal flessen dat ze zou moeten hebben gekregen.
    Snap dat je niet blij bent met hoe het volgens jou is gegaan (want we kennen tot nog toe alleen jou verhaal) maar je reageerd nu wel erg overtrokken. Ga eerst eens praten! En niet iedereen kan alles direct perfect en oefening baart kunst. Mijn inziens zou je na een goed gesprek haar nog een tweede kans kunnen geven. Als er dan geen verbetering is kan je altijd nog je conclusies trekken.

17. zandkasteel

zandkasteel Fanatiek lid

12 mrt 2010
    1.003
    0
    0
    Waterland
    ben het met je eens, mijn schoonmoeder past niet veel op maar als ze het wel doet dan volgt ze mijn briefje echt want hun hebben andere eettijden dan Kirsten.

Thuis wijkt het ook wel is af en ook ik maak fouten. Wie is er nu perfect?
    Heb je ook aan haar gevraagd waarom er nog 180 cc aan water in zat?
    Heb je gevraagd hoe de dag was gegaan?

18. missym

missym VIP lid

14 mei 2006
    7.750
    12
    38
    Mee eens, mijn schoonmoeder past ook wel eens op en 2 is gewoon heel zwaar, vooral voor iemand die er uit is, dan kan een foutje gebeuren. Vervelend voor jullie, maar ongeacht of je schoonmoeder wel of geen fles had gegeven baby's worden nu eenmaal soms/vaak wakker voor een fles s'nachts ;)

19. missym

missym VIP lid

14 mei 2006
    7.750
    12
    38
    Wellicht heeft ze zelf gewoon extra water gekookt?!

20. Ellen291982

Ellen291982 Niet meer actief

snap dat je ervan baalt, maar zou ook eerst met haar gaan praten, misschienb heeft ze wel een goede uitleg wat er is gebeurd. Misschien heeft ze wel gewoon water gebruikt zoals al in het topic genoemd word. Ik ben benieuwd naar de reactie van je schoonmoeder

Deel Deze Pagina