Wanneer los lopen & welke schoentjes

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Littleindians, 12 jun 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Littleindians

Littleindians Actief lid

27 feb 2016
    364
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik vroeg me af wanneer jullie kleintjes los gingen staan en los gingen lopen?

Mijn dochter liep met een maat of 10 los.

Maar ons zoontje nu 1,5 jaar durft niet los te staan laat staan te gaan lopen dan is hij zeker wel erg laat he? Nu weet ik dat elk kindje anders ontwikkelt maar toch..
    elke dag oefenen we even maar niet te lang want we willen niks forceren.
    Maar zodra je hem aan z'n handjes vast houd om te gaan staan gaat hij eigenlijk meteen zitten. Soms begint hij dan ook met huilen.

Langs de tafels ect loopt hij wel gewoon.

Ik vroeg me ook af wat voor schoentjes jullie aanbevelen.
    Ik dacht aan de flex schoentjes van Shoesme.

2. Rainbow88

Rainbow88 Fanatiek lid

13 jan 2014
    3.648
    305
    83
    Rechttrekken rond 9 maand, vanaf 10 maand stappen met steun, los staan 13,5 maand, los stappen 15 maand.
    Komt wel :)

Ik heb schoentjes gekocht rond 14 maanden, maar was eigenlijk nog te vroeg, want ze kroop nog veel waardoor die schoentjes snel slijten..

Welk merk is afhankelijk per kindje denk ik, mijn dochter heeft smalle voetjes dus we hadden niet zoveel keuze.

3. Littleindians

Littleindians Actief lid

27 feb 2016
    364
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ja dat is zo, ik weet dat m'n dochtertje altijd die van Bardossa droeg maar vind dat ze niet zulke hele leuke hebben.

Hij staat trouwens aan de tafels enzo vanaf afgelopen kerst dus toen was hij 10/11 maanden
    Alleen de volgende stappen: los staan en lopen daar heeft hij niet zoveel zin in blijkbaar 🙊

4. Zigby

Zigby Lid

24 mei 2016
    10
    0
    0
    NULL
    NULL
    Lekker nog even langs de tafel laten lopen. Zal hij eerst meer vertrouwen in zichzelf willen krijgen zo te horen 😉
    Hier liep hij rond de tafel etc met 8mnd. Optrekken rond 6mnd. En los lopen 11mnd toen hij los liep ben ik pas schoenen. Want had hij nodig voor het buiten lopen maar binnen loopt hij nu op blote voeten en toen nog wat kouder was op z'n sokken. Heeft alleen buiten schoenen aan. Eerste paar echte schoenen waren van schoesme. Ik vond ze fijn voor hem en zagen er leuk uit 😉

5. mamabeertje

mamabeertje Fanatiek lid

9 sep 2015
    1.618
    349
    83
    Hier loopt ze ook nog niet los hoor en ze is bijna 1,5. Met 1 jaar trok ze zich op en begon ze langs te lopen en dat doet ze nu nog. Ze kan wel aan één hand lopen en 3 stapjes los, maar de rest durft ze ook nog niet. Komt vanzelf wel. Volgens mij willen sommige kinderen eerst echt zeker weten dat ze het kunnen.

Echt schoenen heeft ze nog niet. Wel pas crocs gekocht om te laten wennen met wat aan dr voeten.

6. Bizzy

Bizzy Fanatiek lid

30 okt 2007
    2.828
    2
    36
    thuisblijf moeder
    rotterdam
    Oudste liep los met 11 maanden en 1 week oud en kreeg elifanten schoenen aan ( bij van haren)
    Jongste liep los met 1 jaar en 3 weken en loopt op nike ( gehad voor bday) en ondertussen op sandaaltjes bij mooi weer van de primark.
    Aankomende herfst zal ook zij elifanten gaan dragen.

7. Celika

Celika Fanatiek lid

15 jul 2013
    1.893
    381
    83
    Vrouw
    Dicht bij de zee
    Ik vind hem zeker niet laat hoor.
    Hier was het:
    Los staan en langs meubels lopen 1 jaar.
    Aan de hand lopen met 13 maanden.
    Zelf los lopen met 15,5 maanden.
    Wij hebben hem lang op blote voeten laten lopen of buiten op slofjes.
    Met 17 maanden hadden wij pas schoentjes gekocht omdat ik vond dat hij eerst goed los moest kunnen lopen en dat was ook het advies van de winkel.
    Wij hadden bunnies en orange babies.

8. baby001

baby001 Bekend lid

5 mrt 2015
    897
    18
    18
    Onze dochter liep met 13 maanden goed los. Daarvoor wel goed achter een loopkarretje. Ik nam dat ding ook mee naar buiten, toen heb ik shoesme extreme flex gekocht (aan laten meten bij een goede kinderschoenenzaak) om haar voetjes buiten te beschermen. Binnen liep ze op blote voeten

9. yaro

yaro Niet meer actief

Oudste liep los met 13 maanden.
    Middelste liep los met 14 maanden.
    Jongste liep los met 12 maanden, maar in tegenstelling tot de andere 2 kruipt ze toch nog erg vaak. Ze is vrij onzeker over haar lopen.

Ze heeft flex schoentjes van Jochie. Dit was toevallig het model wat het beste zat om haar hele smalle voetjes. Ze mocht van de fysio ook al harde zolen, vanwegen haar heel erg hypermobiele enkeltjes omdat ze dan meer steun zou hebben, maar deze schoentjes zaten gewoon het beste.

10. Rainbow88

Rainbow88 Fanatiek lid

13 jan 2014
    3.648
    305
    83
    Elefanten hebben wij nu ook sandaaltjes van, zijn heel fijn :)

11. Sue87

Sue87 Niet meer actief

Elefanten.. waren de enige die hij paste ivm dikke voetjes.. maar we zijn er meer dan blij mee en hij loopt er prima op!!

12. Jess93

Jess93 Fanatiek lid

9 sep 2014
    2.966
    2.294
    113
    Vrouw
    Houten
    Ik zou nog even wachten met schoentjes kopen hoor :) Waarom al nu kopen als ie er toch nog niet op loopt :p
    En het komt vanzelf wel idd! Waarschijnlijk ineens uit het niets!

Zoontje hier 13mnd en loopt alleen aan de bank/tafel/babywalker, kan niet wachten tot ie los gaat lopen want vind al die schoentjes zo leukkkk :D

13. Littleindians

Littleindians Actief lid

27 feb 2016
    364
    0
    0
    NULL
    NULL
    Nee dat is zo maar buiten staat hij ook aan de tafels en aan het hek ect.

Blij te lezen dat hij niet 'laat' is haha

Wij hebben nooit een loopstoel of iets gebruikt,hij heeft wel zn kar waar hij achteraan kan lopen maar dat durft hij ook niet :)
    Echt het tegenovergestelde van zijn zus haha

14. BZD

BZD Fanatiek lid

17 jan 2014
    1.059
    166
    63
    Vrouw
    Paraveterinair
    Los staan weet ik niet zo goed meer.
    Rond 10 maanden begon hij langs alles te lopen, met 1 jaar tussen ons in oefenen met stapjes los, en met 14 maanden liep hij echt zelf los. Ik heb rond 11 maanden schoentjes gekocht van Bunnies. Daar kroop hij dus ook nog mee, dus die zijn wel versleten, ik vond het fijn dat hij voor buiten en op kdv stevige schoenen had.

Daarna een paar Geox gekocht die speciale stevige neus hebben voor het deels kruipen, deels lopen en ademend, die vind ik echt fijn. Daar ga ik nu ook sandalen van kopen.

Deel Deze Pagina