Hoe gaan jullie er mee om? (sex/ontdekkingsfase)

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Slagroomsoesje, 27 sep 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Slagroomsoesje

Slagroomsoesje Niet meer actief

Mijn oudste zoon van bijna 4,5 rijdt steeds tegen zijn broertje aan.. Tegen zijn billen of als ze samen op de grond liggen tegen zijn hoofd.. Ook doet hij het tegen onze benen als we bezig met bijvoorbeeld was ophangen of afwas en dergelijke (staande bezigheden).

Zijn piemeltje heeft hij altijd wel interessant gevonden. Was altijd wel gefriemel enzo. Maar met dit voel ik me er niet gemakkelijk bij.

Ik weet eigenlijk niet zo goed hoe ik hier mee om moet gaan?
    Hoe gaan jullie hier mee om?

2. Yolanthe

Yolanthe VIP lid

ik zou het absoluut verbieden! Dat ze hun eigen onderdelen interessant vinden en eraan willen zitten prima, maar de regel is wel alleen als je alleen bent. Het is privégebied dus niet waar andere mensen mee kunnen genieten, maar alleen op hun kamer of alleen in bad vind ik prima.

3. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Ontmoedigen. UItleggen dat het fijn voelt maar dat niet de bedoeling is om dat zo te doen. Op de kamer, op de wc of alleen in bad / douche prima. Ik zou vooral niet al te ingewikkeld er over doen, het is tenslotte wel heel natuurlijk en gewoon. Ik zou er ook niet boos over worden maar wel heel consequent aangeven dat hij er mee moet stoppen.

4. mamavanmeisje

mamavanmeisje Fanatiek lid

17 jan 2010
    3.076
    0
    0
    Helemaal met cygnet eens

5. Lynx

Lynx VIP lid

19 jul 2008
    8.696
    2.511
    113
    Ik ook.

6. SDonya

SDonya Niet meer actief

Ik lees mee!

Dochter schuurt ook opeens de hele tijd tegen de punt van de tafel aan.. Ik verbied het haar elke keer maar ze blijft het doen...

7. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Waarom zeg je haar niet dat ze dat op haar kamer kan doen? Het is ook moeilijk om iets wst lekker is te laten.... Zeker als je niet begrijpt waarom

8. Slagroomsoesje

Slagroomsoesje Niet meer actief

Ik zeg dat dus ook dat hij dat niet mag doen en ik word er soms een beetje boos om (schaamschaam).

Cygnet ik ga je advies opvolgen ;).

Bedankt allemaal

9. Aszz

Aszz Niet meer actief

Absoluut niet verbieden, en zeker niet boos worden.
    Wat Cygnet zegt, aangeven dat je begrijpt dat het fijn is, maar dat het niet de bedoeling is om dat bij iedereen te doen. Het kan prima op zijn kamertje, als hij alleen is.
    Klaar, niet meer en niet minder.
    Komt goed!

Deel Deze Pagina