Hoeveel uur TV kijken

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Esthertie, 24 sep 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Esthertie

Esthertie Niet meer actief

Ik ben heel benieuwd hoeveel uur jullie peutertjes van +/- tv kijken, of filmpjes op de telefoon of IPad?

Mijn dochtertje is net 2 en kijkt 's ochtends bij mij in bed hooguit een half uurtje filmpjes op de telefoon of ze doet spelletjes. En 's avonds kijkt ze vaak sesamstraat een half uurtje, maximaal een uur. Er zij. Ook dagen dat ze helemaal niet kijkt.

2. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Verschilt enorm maar in principe in de ochtend 30-45 min en 's avonds 30-45 min. Maar soms ook wat langer of juist korter. Dit is AL het beeldscherm gebruik.

Met 2 jaar trouwens veel minder. Aan het einde van de dag 30 minuten denk ik zo (kids zijn nu 3,5 en 5)

3. Linda86

Linda86 VIP lid

Hier verschilt het ook enorm. De oudste vindt het, sinds hij op school zit, af en toe wel lekker om even tot rust te komen voor de televisie. Meestal kijken we op vrijdagmiddag (dan is hij vrij van school) een dvdtje voordat hij naar zwemles gaat. Verder vaak 's ochtends of tussen de middag nog even als daar tijd voor is. Ik denk gemiddeld 30 minuten per dag. Bij ons is dat ook al het beeldschermgebruik.

4. tuc

tuc Niet meer actief

Hier geen ipad, spelcomputer of wat dan ook dus alleen tv en dan 30-45 minuten per dag. Op woensdagmiddag met heel slecht weer wel eens een extra filmpje dus dan komt er nog een half uurtje bij. Das 1 keer in de maand ofzo

5. Blinq

Blinq Bekend lid

12 jan 2011
    708
    0
    0
    Hier ook heel wisselend. Over het algemeen savonds na het douchen half uurtje Sesamstraat en soms ook klein half uurtje voor het eten omdat ik dan aan het koken ben. Maar er zijn ook wel eens middagen bv op een zondag dat ik lekker een filmpje op zet van anderhalf uur omdat we allemaal lekker lui zijn :D

Ze speelt zelf heel veel buiten omdat we een heerlijke tuin hebben met allerlei dieren en binnen kan ze ook goed alleen spelen. We kijken dus tv wanneer we er zin in hebben en niet echt naar een bepaalde tijd.

6. kris8

kris8 VIP lid

17 aug 2009
    8.032
    3
    36
    heel wisselend. Door de weeks meestal als ik aan het koken ben verder eigenlijk niet. In het weekeinde een enkele keer einde vd middag. Maar ook heel veel dagen helemaal niet eigenlijk misschien is dat van de winter weer anders..

7. sandraske

sandraske VIP lid

23 jul 2010
    14.043
    0
    0
    Noord-Brabant
    S morgens een half uur en eind van de dag een half uur tv of iPad

Soms een filmpje extra op maandag of woensdag middag als ze heel moe thuis komt van kdv...

8. Miss T

Miss T Fanatiek lid

3 mei 2012
    4.367
    306
    83
    Dat wisselt.

Op schooldagen kijkt ze 's morgens nooit tv. Wel als ze thuis komt van de buitenschoolse opvang. Dan meestal een half uurtje (Sesamstraat).

En voor het slapen gaan: 5 à 10 minuten.

Als ze vrij is en ze vraagt om een film, zeg ik zelden 'nee'. Een film duurt gemiddeld 1 uur. Maar ze kijkt niet iedere vrije dag een film.

Kortom: 1/2 à 2 uur, afhankelijk van de dag.

9. Nyn

Nyn Fanatiek lid

14 jan 2013
    1.008
    0
    0
    NULL
    Arnhem
    Hier op kdv dagen alleen s avonds een 20 minuten.
    In het weekend ook nog 10 minuutjes voor het middagslaapje, dus totaal 30 min.

Maar op de parttimedagen (papa/mamadag), wel een stukje meer, ivm naar bed brengen van de jongste. Ongeveer 1-1,5 uur.

Dus: 3x 20 min, 2x 30 min., 2x 60-90 min.

Dit geldt voor de oudste, 2 jaar en 8 maanden. Heeft overigens de eerste anderhalf jaar geen tv gekeken.

De jongste, 10 maanden, kijkt nog geen tv o.i.d.

10. laravelk

laravelk Fanatiek lid

8 okt 2010
    2.970
    2
    38
    Wisselt sterk, tot 2 jaar nooit. Nu 's ochtend vaak een half uurtje/uurtje en 's avonds soms sesamstraat of buurman en buurman. Er zijn ook dagen dat het ding niet aanstaat. Tablet hebben we maar als we daar 4x per maand samen iets op doen is het veel. In het weekend wil ik nog wel eens een film aanzetten.

11. nijntje1983

nijntje1983 Fanatiek lid

21 nov 2012
    1.192
    0
    0
    vlakbij assen
    's ochtends een half uurtje en 's avonds een half uurtje.

En als het een regenachtige dag is wil ik hem ook wel eens aanzetten. Of als mijn man niet thuis is en ik moet koken en ze kan niet meehelpen.

12. Lindangel

Lindangel Fanatiek lid

27 dec 2007
    3.742
    1
    0
    Ik ben denk ik heel streng...

Mijn oudste mag alleen op woensdagmiddag 1 uur kijken en in het weekend 1 uur. Dat is 1 uur schermtijd, dus: of televisie, of iPad. (Soms, als er een erg leuke film is, wijk ik wel eens van dat uur af.)

Woensdag komt het er trouwens meestal niet van.

De jongste kijkt alleen met de oudste mee, en maar heel soms. En anders zet ik voor hem eens in de week wel eens een half uurtje Sesamstraat aan, o.i.d. Langere concentratiespanne heeft hij toch niet.

13. Meijke

Meijke Niet meer actief

Hier meer dan wat ik tot dusver lees, ik hou het niet bij. Maar als ze iets graag wil zien is dat okee. Daarnaast kan ze ook goed spelen en gaan we meerdere keren per dag buiten iets doen. Ik zie er geen probleem in. Het zijn rustmomentjes waarin ze ook nog eens e.e.a. oppikt.

14. MMarianne

MMarianne Niet meer actief

Dit.....Het wisselt ook per dag, de ene dag een half uurtje en de andere dag 2 uur...hij kan zich heerlijk nestelen op de bank, zijn rustmomentje en ik kan ondertussen het eten klaarmaken bijvoorbeeld...

15. Romy1979

Romy1979 Niet meer actief

Hier ook 's ochtends als ik klaar ben met het opruim/schoonmaakwerk en 's avonds tijden t etenkoken. Ongeveer een half uurtje. Met heel erg belabberd weer of ziek zijn, mag t langer.

16. Sjotefle

Sjotefle Actief lid

14 aug 2011
    301
    0
    0
    Fulltime huismama!
    Fryslan Boppe
    Geen vaste tijden...als ze er de behoefte aan hebben mogen ze van mij gerust kijken. Staat niet hele dagen aan, wil er geen televisiekindjes van maken, ze kunnen zichzelf ook prima vermaken en dan hebben ze dat niet nodig.

17. Sanne1985

Sanne1985 Niet meer actief

Verschilt hier enorm. We hebben tv-loze dagen, maar af en toe ook wel eens dat het ding de hele ochtend aanstaat (hoewel ze dan niet constant zit te kijken, speelgoed en knutselen trekt toch meer).

Laatst was ik ziek en er kon niemand bijspringen, toen heeft de tv de hele dag aangestaan :) Woezel en Pip in de tovertuin, elke keer moest ie weer aan. Ik kan m nu dromen.

18. sm1

sm1 Fanatiek lid

17 dec 2011
    1.889
    115
    63
    S´ochtends voor dat ze naar school gaan een half uur.
    Tussen de middag een half uur (komen thuis van school en zijn van 12.30 tot 15:00 uur thuis.
    En s´avonds nog een half uur voordat ze naar bed gaan.
    Zijn allemaal circa tijden kan meer of minder zijn. Ze spelen iedere middag na school uren buiten dus dan mag lekker voor de tv hangen daarna ook.

19. lennylenn

lennylenn Niet meer actief

Eerlijk... Wanneer ze zin hebben eingelijk. Ze houden van umizoomi en steken er ook nog het ea van op dus ik vind het geen probleem. Soms kijken ze helemaal niet.

1 regel: voor het slapen gaan, geen tv

20. LovelyDK

LovelyDK Niet meer actief

Ik verbaas me er altijd over wat voor 'verantwoorde' antwoorden hier vaak op vragen staan terwijl de praktijk 99% anders is ;)

Hier de ene dag een hele film van 1.5 a 2 uur en de ene dag niks!

Deel Deze Pagina