Ik heb voor mijn zoontje een juniorbedje gekocht waar je een paar spijlen uit kan halen (en je kan hem ook ombouwen tot een normaal bedje maar dat doe ik voorlopig nog niet). Tot nu toe heeft hij nooit geprobeerd om uit zijn ledikant te kruipen en slaapt ie met een slaapzak aan (geen lakens). Aangezien nummer 2 er bijna aan komt wil ik hem in zijn nieuwe bed laten slapen. Omdat ik misschien een ks krijg is het wel handig als ie zelf er in en er uit kan klimmen dus wilde ik in dat nieuwe bed die spijlen er uit halen. Maar als ik dat doe kan ik hem dan nog gewoon in een slaapzak stoppen? Lijkt me niet echt handig als ie met die slaapzak er uit kruipt (al heb ik natuurlijk ook liever dat hij gewoon in bed blijft liggen). Of kan ik beter een dekbed of deken kopen? Hij wordt in augustus 2. Mag dat dan al?
Vanaf 2 jaar mag je een dekbed gebruiken. Als hij zelf uit bed kan zou ik daar sowieso voor gaan, lijkt me veiliger het bed uit gaan dan al struikelend met je slaapzak aan.
Ik heb voor mn dochter een gewoon dekentje in een dekbedovertrek zitten, is even prutsen met erin krijgen maar werkt prima, misschien ook nog een optie
Bij twee mag wel een dekbed hoor.ik heb toen bij ikea een junior dekbed gekocht met bijpassende hoes. Diebis wel lekker warm maar niet zo enorm dik, voeltnaan als een dikke deken.
Wat ik hoor is dat kindjes beter onder een dekbed blijven liggen dan onder laken cq dekentje.... Dus probeer het gewoon es