gezocht; zwangere meiden in het buitenland!

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door luca2504, 5 mrt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Dag dames,

ik ben al een tijdje op zoek hier naar meiden die, net als ik, zwanger zijn en in het buitenland wonen. Ondanks dat ik niet eens zo ongelofelijk ver woon (op Corsica, zuid Frankrijk), merk ik toch wel grote verschillen tov Nederland met hoe het een en ander er aan toe gaat en het lijkt me zo gezellig om dat gewoon eens te kunnen bespreken met andere meiden die in hetzelfde schuitje zitten!

Er bestaat wel een topic in de zwangerschapsclubs al, maar die is een beetje doodgebloed helaas.. Dus bij deze een nieuwe oproep!

2. Pooh28

Pooh28 Actief lid

12 jun 2009
    228
    0
    0
    Duitsland
    Hallo Luca.

leuk een topic over zwangeren in het buitenland, zelf woon ik in Duitsland en hier gaat het een en ander toch wel heel anders dan in Nl.
    Onder controle bij een verloskundige ben je hier bv niet, je gaat hier meteen naar een frauenarzt.
    Het hartje van de baby krijg je pas veel later in de zwangerschap te horen als je bij elke controle ook een ctg krijgt.
    Inwendig onderzoek krijg je hier ook bij elk bezoek.
    het positieve is dat je wel meer echo,s krijgt:)

Hoe is dat eigenlijk in frankrijk?

3. LuckyMommy

LuckyMommy Fanatiek lid

17 feb 2010
    3.632
    1
    38
    Overdag bij mijn kids, Avonden & weekenden werken
    Jaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa wat leuk:D
    Ik kom uit Engeland.

4. polkadot

polkadot Actief lid

2 mrt 2010
    476
    0
    0
    Engeland
    Hoi!

Ik woon in engeland en ben getrouwd met een engelsman. Woon hier ongeveer 5 jaar en ben morgen 27 weken zwanger.

5. LuckyMommy

LuckyMommy Fanatiek lid

17 feb 2010
    3.632
    1
    38
    Owjaaaaaaaaaa ik herken jou van eerder berichtjes!:D:D

6. hee wat leuk!

Ik was al bang dat ik echt de enige was :)

@ Pooh; waar ik woon heb je ook geen verloskundige, je gaat direct naar de gynaecoloog. Daar heb ik nu maandelijks een controle, en verder heb je standaard 3 echo's ipv 2. Verder is thuisbevalling geen optie, je gaat standaard naar de maternite in het ziekenhuis (vind ik niet erg, ik wilde toch al in het zh bevallen).

@ Dikkebuik en polkadot; gezellig dat jullie ook meekletsen! Hoe gaat het er bij jullie aan toe?

Hebben jullie veel last van cultuurverschillen? Ik merk zelf dat er toch flink wat verschil zit met hoe men tegen een zwangerschap en geboorte etc aankijkt, je bent een beetje publiekelijk bezit en de baby ook als ie geboren is. Vaste tijden voor kraamvisite enzo kennen ze daar geloof ik niet echt, iedereen komt gewoon aan je deur.. Daar ben ik best wel een beetje huiverig voor eerlijk gezegd. Oh en verder hebben we geen kraamzorg, je blijft ongeveer 3 a 4 dagen op de kraamafdeling en dan ga je gewoon naar huis. Dus nog een reden dat ik er tegenop zie :) Hoe zit dat bij jullie?

7. Luun

Luun Bekend lid

24 mrt 2007
    875
    0
    0
    SAHM (Stay at home mom)
    deventer
    Hoi meiden!

Ik woon in de USA, heb hier al 2 jongens gekregen en ben nu zwanger van de derde jongen. Elke keer zucht ik weer dat ze hier ook kraamzorg zouden moeten doen :D ....en ik mis de openheid over thuisbevallingen, het is toch allemaal ziekenhuis, ziekenhuis, ziekenhuis. Ik ga binnenkort kijken naar een birthing center hier in de buurt, misschien is dat iets...
    Leuk om eens van andere landen te horen!

8. @ Luun; welkom!

Zijn jullie trouwens allemaal verliefs/verloofd/getrouwd met iemand die uit het land komt of zijn jullie geëmigreerd? Mijn vriend is frans, hij is opgegroeid in Marseille en woont vanaf zijn 18e op Corsica, waar bijna heel zijn familie ook woont.
    We wonen in een groot huis, het huis van zijn grootouders. Zijn opa is afgelopen september overleden en die heb ik helaas maar 1x mogen zien. Zijn oma woont nu nog bij ons in huis, op een aparte verdieping met eigen ingang etc. En mijn schoonvader woont in het huis naast ons. Corsica is een vrij mediterraans eiland, dus er wordt erg veel waarde gehecht aan familie, dicht bij elkaar zijn etc. Ik ben wel echt superblij met alle ruimte om ons heen! Alleen vind ik het soms jammer dat er geen enkele echte 'stad' bestaat op het eiland, en als je dus lekker wilt shoppen moet je eigenlijk echt naar Marseille (of nederland) :p

9. Adorable

Adorable Fanatiek lid

20 dec 2008
    2.601
    0
    0
    Huisvrouw
    Brussel, Belgie
    hoi hoi,

Ik ben nederlands, ik woon in Belgie ( Brussel ) We gaan hopelijk over een paar jaar verhuizen naar Turkije, en ik ben getrouwd met een Turk :D We zijn nu bijna 26 weken zwanger van ons 2e zoontje:)
    We hebben al een zoontje van 6 augustus 2009.
    Het verschilt hier ook wel heel veel van Nederland, ik ben namelijk bevallen van mijn 1e zoontje in nederland en werd toen begeleid door een vk en had de mogenlijkheid om thuis te bevallen etc. Ik ben toen wel in het ziekenhuis bevallen, omdat ik dat zelf graag wilde. Nu hier in Belgie, loop je gelijk bij de gyn, wat ik ook erg jammer vind hier is dat er maar 1 persoon bij mij mag zijn tijdens de bevalling, terwijl dat in nederland niet uitmaakte. Ik had dit keer graag mijn moeder erbij willen hebben ma dat gaat dus niet want als ik moet kiezen tussen mijn moeder en mijn man, dan word het tog mijn man, want het is zijn kind, ma ik had het mijn moeder graag gegunt, want ze had er graag bij willen zijn.

10. Aichaatje

Aichaatje Fanatiek lid

14 jul 2006
    2.797
    0
    0
    Egypte
    Hoi ik ben nederlandse en woon in Egypte! Leuk topic dit!

11. Pooh28

Pooh28 Actief lid

12 jun 2009
    228
    0
    0
    Duitsland
    Dikkebuik, polkadot, Luun, welkom:)

mischien eerst nog even wat over mezelf vertellen.
    Ik ben 30 woon samen met mijn vriend en mijn dochter in Hessen (midden Duitsland).
    Mijn dochter is nu 1,5 en is hier ook geboren.

Luca, Ik ben verloofd met een Duitser.

kraamzorg heb je hier ook niet echt, je hebt wel een hebamme die na de bevalling een paar keer komt om te kijken of alles goed met moeder en kind gaat, maar echt helpen doen die je niet.
    Bevallen gebeurd hier gelukkig ook in het ziekenhuis (moet er eerlijk gezegt niet aan denken om thuis te bevallen) en je blijft hier ook 3 a 4 dagen op de kraamafdeling.
    Vorige keer is mij dat heel goed bevallen nu zie ik er een beetje tegen op vanwege mijn dochter, geen idee hoe die er op gaat reageren dat mama er een paar dagen niet is en dan weer naar huis komt met baby..

12. Pooh28

Pooh28 Actief lid

12 jun 2009
    228
    0
    0
    Duitsland
    Adorable, Aichaatje, welkom:)

13. LuckyMommy

LuckyMommy Fanatiek lid

17 feb 2010
    3.632
    1
    38
    Ik vind dit ook een erg leuk topic!:D

Mijn naam is Dikkebuik, 22 jaar samen met engelse vriend (42).
    Wij zijn nog niet getrouwd maar willen dit wel graag!
    Zwanger van mijn eerste kindje, en zijn 3e.

Ik heb 2 poezebeesten en mijn hobbies zijn lezen, zwemmen en wandelen haha:D

Hier gaat het volgens mij niet zoveel anders dan in nederland...
    Al hebben we hier geen kraamzorg volgens mij...

En hier krijgen we ook minder echo;s moet ik zeggen als ik zo van mijn vriendin en mijn moeder hoor..

14. Welkom adorable en aichaatje!

@ Dikkebuik; in nederland heb je 2 echo's die vergoed worden: de termijnecho rond 12 weken en de 20 weken echo. Andere echo's zijn alleen op medische indicatie vaak. En natuurlijk de pretecho's.

In Frankrijk heb je er standaard 3: een termijnecho rond 12 weken, een uitgebreide echo rond 22 weken en nog eentje rond de 30 weken. Valt dus opzich wel mee.

Ik was zelf nog niet goed verzekerd in Frankrijk waardoor ik tot en met de 20 weken ook gewoon in Nederland heb gelopen bij een vk, en de twee echo's ook al heb gehad hier. Vlak voor ik naar nederland ging (ben daar nu eventjes op bezoek bij mijn ouders) was mijn zorgverzekering daar eindelijk rond, dus vanaf nu sta ik volledig onder controle in Frankrijk. Elke maand naar de gyn, krijg dan standaard een echo bij haar en voor die drie anderen moet je naar het ziekenhuis. Verder ook elke maand bloedprikken op toxoplasme, en ik heb ook verplicht bloed moeten prikken op trisomie 21. Die uitslag krijg ik as woensdag.

Aan de ene kant heel fijn dat ze er zo bovenop zitten, aan de andere kant komt er zoveel bij kijken dat het al een fulltime baan is om alle papieren op te sturen naar de juiste instanties, geen controles te vergeten etc. In ruil daarvoor krijg je wel een 'prime', als ik het goed heb begrepen.

Ik ben trouwens zelf 22 en verloofd met mijn fransman, die in mei 30 wordt :)

15. Luun

Luun Bekend lid

24 mrt 2007
    875
    0
    0
    SAHM (Stay at home mom)
    deventer
    Ik ben getrouwd met een nederlander, we zijn als expat naar amerika gegaan, dat was 5 jaar geleden. Inmiddels zijn we 'lokaal', dwz mijn man heeft een amerikaans werkovereenkomst ipv een expat overeenkomst. Het bevalt ons hier prima (al kan ik nu niet wachten tot die sneeuw eindelijk weg is!)!

Ik heb net de kasten van m'n jongste zoon uit staan mesten. Hij is nu 18 maanden en ik kwam nog kleertjes tegen van 3-6 maanden! Oops... Ook dat is anders dan in nederland: de maten van de kleding, dat gaat hier op maanden leeftijd, niet op centimers of zo. Ik weet dan ook nooit wat voor nederlandse maten mijn kinderen nu dragen.:)

Ik moet even nadenken hoeveel echo's ik heb gehad...ik geloof steeds minstens 3. Maar als je je zorgen maakt dan gooien ze er makkelijk nog eentje tegenaan. De arts waar ik nu bij zit doet er standaard 3: op 12 weken, 20 weken en 32 weken. Maar dat wisselt per dokter. Ik heb nu ook voor het eerst testen gehad op bepaalde genetische afwijkingen en moet nog een glucose tolerantie test doen en een baby-bewegings-tabel invullen. Allemaal dingen die ik bij de vorige twee niet had. Ach ja, het wisselt ook binnen een land enorm veel.

16. LuckyMommy

LuckyMommy Fanatiek lid

17 feb 2010
    3.632
    1
    38
    Haha dat hebben wij hier ook volgens mij haha!:D

Tot nu toe heb ik 2 echo's gehad en ben bijna 30 weken zwanger.
    Dus hier kreeg ik er 1 met 12 weken, 20 weken en 34 weken.

17. @ Luun; wow sneeuw! Ik ben nu 2 weken in nl geweest en ik vond het zo absurd koud hier.. terwijl het op corsica niet heel veel warmer is.. denk tussen 10 en 15 graden maar het is daar al zoveel aangenamer! Ben ook blij als ik weer terug ben, als het zonnetje schijnt is het echt heerlijk :) Wanneer wordt het bij jullie weer een beetje warmer?

De kast is nu vast flink netjes weer! ;) Vind dat altijd zo lekker om eens in de tijd de kasten uit te mesten, als je dan ziet wat je allemaal bewaart en nooit draagt/gebruikt! Mijn vriend heeft in zijn kast nog truien van toen ie 18 was! Gelukkig zijn we nu aan het verbouwen en wordt dat binnenkort allemaal uitgezocht en weggegooid :) We moeten flink wat zooi kwijt want we wonen dus in het oude appartement van opa en oma en die hebben in 30 jaar zo ontzettend veel troep en ditjes en datjes verzameld :$ En oma wil natuurlijk niets weggooien.. Dus zijn we hard bezig met opslagruimte zoeken :D

@ Dikkebuik; moet jij ook allerlei tests ondergaan? Trisomie 21, toxoplasme elke maand, test op zwangerschapssuiker etc? Waar woon je in Engeland? En hoe bevalt dat? Ben heel benieuwd!

18. Pooh28

Pooh28 Actief lid

12 jun 2009
    228
    0
    0
    Duitsland
    Luca, heb jij geen antistoffen tegen toxoplasmose en moet je daarom verplicht elke maand hierop getest worden of maakt het wel of niet hebben van antistoffen niks uit?

Hier heb ik 1 keer deze test gehad in mijn eerste zwangerschap en ik heb antistoffen dus is een herhaling van de test niet noodzakelijk.

Dikkebuik, vast fijn dat de kast van je jongste weer lekker opgeruimt is, heb je meteen ook weer genoeg plaats voor de zomer kleertjes:)

Glucose tolerantie test wordt hier standaard om de 20 weken gedaan en bij risico groepen (bv suikerziekte komt in de fam voor) krijg je tussen de 30 en 32 weken nogmaals een test.

19. Anice

Anice Niet meer actief

Hoi Dames,

Leuk om te lezen dat er meer zwanger in het buitenland zijn. Ik moet gelukkig nog maximaal anderhalve week en dan krijg ik een keizersnee. Ben ook erg benieuwd hoe het er hier aan toe gaat in het ziekenhuis. Tijdens de zwangerschap wordt je hier in iedergeval op elke ziekte, bactierie, afwijking getest die er maar bestaat. Hier ook geen kraamzorg maar in NL zit een kraamburo die kraamt in het buitenland. Het wordt alleen niet altijd helemaal vergoedt of maar een klein percentage. Hier ook bijna geen thuisbevallingen maar altijd in het ziekenhuis. Verder vragen ze ook, waar je ook komt, hoe het kind gaat heten. Is blijkbaar hier erg normaal om alles al te vertellen. Wat ze hier helaas niet kennen is een babybox. We hebben overal gezocht maar helaas....onze vorige is namelijk stuk.

20. LuckyMommy

LuckyMommy Fanatiek lid

17 feb 2010
    3.632
    1
    38
    Hier hebben we maar 2 bloedtesten 1 met 16 weken en met 28 weken, ik zelf vind dat vrij weinig.

All checken ze hier wel veel op blaasontsteking.

Gewicht houden ze hier ook niet in de gaten, ik heb bij de verloskundige nooit op de weegschaal gestaan.

Verder bevalt het hier wel, alleen zou ik liever met mijn vriend in NL gaan wonen, hier een baan krijgen voor mij wil maar niet lukken op de 1 of andere manier:( Maar in NL wonen is voor ons op het moment niet mogelijk financieel, en zijn 2 andere kindjes wonen natuurlijk hier!

Die zien we eigenlijk nooit, moeder van die kindjes legt van alles in de weg tussen kinderen en vader! Erg jammer want het hoeft niet zo te gaan.

Hoe bevalt het de andere dames waar ze wonen?
    Hoelang wonen julie al in het buitenland, Zou je terug willen naar NL?

Deel Deze Pagina