Welk opvoedboek is een aanrader?

Discussie in 'De lounge' gestart door missmamsie, 24 jun 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. missmamsie

missmamsie Fanatiek lid

18 aug 2009
    1.486
    0
    36
    kinderopvang
    aan de kust
    Ik heb op mijn werk van een kindje dat naar en volgende groep ging een boekenbon gekregen van twintig euro en ik wil daarvan graag een boek kopen dat met opvoeding van kinderen te maken heeft, maar weet nog niet goed welk boek. Ik denk aan 'en als we nu eens gewoon gingen opvoeden' of 'how to talk to kids', maar dat is ook omdat dit de enige boeken zijn waarvan ik de naam al eens eerder gehoord heb, dus dat is ook niet echt een reden om een boek op aan te schaffen..
    Wat is jullie favoriete opvoedboek?

2. Vollutto

Vollutto Niet meer actief

Ik heb hier thuis een opvoedboek van Tischa Neve (bekend van het TV programma Schatjes) Daar heb ik zelf veel aan.
    Zij gaat echt uit van positief opvoeden. De positieve dingen dus benoemen en belonen, de negatieve negeren en niet benoemen.

3. meli24

meli24 Actief lid

18 aug 2010
    244
    0
    0
    He hallo,

Ik kan je zeker 2 boeken adviseren.

-> boeken van thomas gordon vond ik erg leuk
    -> positief ouderschap van Matthew Sanders. Dit is
    een vertaalde versie dus in het Nederlands. Oorsponkelijke titel is Every parent. A guide to constructive parenting. Het boek is gebasseerd op de Triple P. Dus positief opvoeden!

Ik hoop dat je er wat aan hebt:)

X

4. missmamsie

missmamsie Fanatiek lid

18 aug 2009
    1.486
    0
    36
    kinderopvang
    aan de kust
    Ik heb ze opgeschreven om even in de bibliotheek te kijken, om ze daarna eventueel aan te schaffen. Thomas Gordon laat ik even voor wat het is, daar heb ik zoveel van gelezen voor de PABO< maar is wel goed inderdaad. Ik kan me in veel van zijn ideeën goed vinden.
    Ik merk dat ik nu liever een boek heb dat zich minder op de kinderen richt, maar meer op mij, dus ik heb gekozen voor het boek 'Boeddhisme voor moeders'. Volgens de recencies is het veel minder zweverig dan de titel doet vermoeden;)

Deel Deze Pagina