hoe vieren jullie de verjaardag(en) van je kind(eren)?

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door wensdroom, 13 apr 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. wensdroom

wensdroom Fanatiek lid

18 okt 2012
    3.487
    1
    0
    heb wajong dus werk niet
    omg Lingewaard
    Onze dochter wordt over ongeveer 1,5 maand 2 jaar.
    Natuurlijk wordt dat gevierd met een feestje
    nu zit ik te denken aan een soort thema feestje
    ik bedoel dat vooral de aankleding van de tent ( de bedoeling is om het buiten in de tent te vieren )
    dus slingers, ballonnen, tafelkleed, bordjes en bekers servetten enz.. in een thema te doen..

nu ben ik benieuwd hoe jullie de verjaardag(en) van jullie kin(eren) vieren? doe je iets speciaals vier je in een thema of juist heel anders..

verder zijn alle tips en ideeën meer dan welkom!

2. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.229
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Wij doen altijd wel een bepaald thema, mogen ze zelf kiezen, haal er dan slingers, bordjes en bekertjes van en sinds afgelopen jaar maken we dan een (simpele) marsepein taart in dat thema. En ik verzin er altijd nog wel wat dingetjes bij (bv. bij Lisa chocolaatjes in paardenvorm (vormpjes hadden we al voor gips ;))

3. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.141
    8.872
    113
    Hier mogen ze altijd kiezen wat voor taart ze willen. Slingers doen we meestal iets wat we al hebben liggen (Dikkie Dik, Dora, Mega Mindy, Hello Kitty, ...), maar als we niets passends hebben, dan haal ik wat nieuw (vorig jaar prinsessen, dit jaar mogelijk Frozen). Verder doe ik tot vijf jaar niets bijzonder, er komen tot die tijd vooral veel volwassenen... Dit jaar voor het eerst veel kinderen op de verjaardag van de jongste (die werd 3), toen hebben ze chipsslingers gemaakt met een dropveter en Nibbits.

4. Born2beMom

Born2beMom Fanatiek lid

9 dec 2014
    1.484
    0
    36
    NULL
    NULL
    Hier alles in thema!!! Sesamstraat, Woezel&Pip, Frozen en roze al gehad.
    Daar wordt natuurlijk de versiering en de taart op aangepast ( taart maak ik elke verjaardag zelf )
    Maar ook de hapjes enzo het liefst binnen het thema

5. 2jees

2jees Niet meer actief

Hier komen er een paar familieleden en mn vriendin met 1 of 2 kids, gewoon taart en voor de kinderen wat lekkers, geen gedoe verder. Voor je het weet heb je een kinderfeestje ;) Die kleintjes vinden alles best.

6. tuc

tuc Niet meer actief

Hier ook wel een thema...voor dochter al hello kitty, prinsessen, sofia het prinsesje gehad. Voor zoon 2x bumba. De taart en slingers en andere versiering in dat thema. Niks over the top ofzo hoor.

7. grietje84

grietje84 Actief lid

17 jan 2009
    413
    0
    16
    rotterdam
    Hier geen thema's. De hele dag door komt er vaak visite omdat ik het tegelijk niet in huis kan houden. Gewoon neutrale slingers en ballonnen, messtal zelfgemaakte taarten, wat hartigs en daarna nog een warme hap voor de laatste ploeg.

8. MMarianne

MMarianne Niet meer actief

De eerste drie verjaardagen hebben we een taart laten maken waar ie op dat moment fan van was: Garfield, Cars, Brandweerman Sam....verder gewone feestslingers en ballonnen. Hij is in december jarig dus kunnen helaas niet naar buiten en nodigen dan ook niet iedereen uit: in principe de naaste familie, beste vrienden en wat buurtjes...in totaal een man of 25 en we vieren het van zeg 11 tot 18 uur. Diverse hapjes zoals mini saucijzenbroodjes en mini kaasbroodjes rond lunchtijd, verder dingen als chips, kaas, worst, wraps, tomaatjes, komkommer en zelfgemaakte soep en salades met stokbrood en broodjes knakworst rond etenstijd.

9. penseel

penseel Niet meer actief

Ja altijd wel dit jaar met dochter k3 thema dus ook k3 taart zelf foto van internet geplukt en via de Hema verstuurd prima k3 taart.

Echte echte thema niet maar wel dus bijvoorbeeld de taart met foto.

10. piccolina

piccolina VIP lid

5 mrt 2012
    7.199
    5
    0
    We deden het thuis. Waren alleen ouders met kinderen uitgenodigd.
    Ik heb meestaal thema in taart: viguurtjes uit films. Maar deze keer gewoon leuke cupcakes laten maken in roze met vlinders en bloemetjes en cijver 2 op.
    Verder heb ik gewoon leuke versiering (geen vlaggen) maar veel pompom bloemen van hema en vlienders slingers. Ook veel heliumbalonen (dat is echt pret voor kinderen).
    We deden het va 15.30. Met om 18.30 patat eten met appelmoes en ik heb kip grill besteld bij poelier.
    Ik heb ook spelletjes bedacht voor kids maar alleen 1 gedaan: grote papier met naam dochter op en kinderen mochten het tekenen en inkleuren en beplaken met stickers.

11. mam1991

mam1991 VIP lid

17 jan 2013
    10.071
    2.096
    113
    Hier hadden we vorig jaar als thema woezel en pip; taart, ballonnen, slingers etc..

Ons zoontje is gek van bumba dus het wordt nu een bumba taart en verder gewoon versiersels.

Vorig jaar hadden we hapjes op tafel maar de helft belande in de prullenbak door het warme waar.
    Daarom doen we dit jaar een buffetje.
    Aankomst vanaf 15:00 uur dan taart eten en rond half 6 komt er op tafel; 2 soorten soep, 2 a 3 salades, broodjes hamburger en broodjes knakworst ofzo en als toetje vers fruit.
    Misschien nog stokbrood + eigen gemaakte kruidenboter erbij.

12. EdN

EdN VIP lid

27 mei 2011
    8.830
    3.627
    113
    Hier tot nu toe een licht thema. In die zin dat ik een taart, hapjes en decoratie op elkaar afstem, maar ik voer het niet al te ver door nu ze zo jong zijn, is toch vooral een beetje voor mijn eigen lol :D. Tot nu toe hebben we voor de oudste Teigetje, Finding Nemo en dino's gehad. Voor de jongste Rupsje Nooitgenoeg.

13. AnneThamar

AnneThamar Niet meer actief

Geen thema ofzo, maak zelf de taart en cupcakes, verder doen wij het meestal tussen 1300 en 1700 uur. (Dochter kan niet zo goed tegen drukte en dat is lang genoeg voor haar)

14. raspberry

raspberry Niet meer actief

Gewoon een feestje met taart en kadootjes. Leuke bordjes voor de taart, maar niet alles in een bepaald thema, ga ik niet aan beginnen :) Zeker niet als ze nog maar 2 zijn :)

15. Martine1983

Martine1983 Fanatiek lid

4 feb 2014
    1.568
    1
    0
    Drenthe
    Hier binnenkort ook de 2e verjaardag van mijn zoontje, maar alle drukte is vooral voor jezelf. Op die leeftijd snappen ze nog niet eens wat er aan de hand is.
    Nu komen hier ook geen andere kinderen van zijn leeftijd, dus daar hoef ik het ook niet voor te doen.

Ik maak hier lekkere hapjes en gebak zodat het vooral gezellig is met de visite die komt. Voor mijn zoon is de aandacht en het nieuwe speelgoed meer dan voldoende. :)

Slingers en ballonnen hang ik wel op. Aangezien ik 3 dagen na hem jarig ben vieren we het samen. Tegen de tijd dat hij oud genoeg is en hopelijk vriendjes heeft kan hij zijn eigen feestje wel vieren. ;)

16. Wij hebben wel altijd een thema :D

Het eerste jaar Woezel & Pip (ballonnen, slingers, taart, plastic bekertjes, e.d.), daarna Bumba, toen Thomas de Stoomlocomotief, toen Angry Birds en de afgelopen 2 jaar moet alles een auto-thema hebben, maar dan geen Cars, want die zijn niet echt ;) Omdat er eigenlijk geen ballonnen bestaan van random auto's, zelfs niet van Hot Wheels, hebben we vorig jaar tig dealers gemaild met de vraag of ze nog ballonnen over hadden van promoties, openingen e.d. Daar hebben we echt enorm veel reacties op gekregen, dus was de kamer de afgelopen twee verjaardagen versierd met ballonnen met logo's van VolksWagen, Suzuki, Kia, SEAT, Nissan, Citroën, enz. enz. :D

Voor ons meisje weet ik nog niet wat we gaan doen. Ik vind het leuk als het duidelijk een kinderverjaardag is, dus versieringen mét tekenfilmfiguurtjes, maar ik vind het ook wel leuk als het hele huis versierd is met roze, roze en nog meer roze :) Ach, daar kunnen we nog even over nadenken!

17. sidmick

sidmick VIP lid

23 jun 2008
    17.804
    4.191
    113
    Ze krijgen een thema voor de taart en de uitnodigingen maar ik ga niet telkens nieuwe slingers ed kopen hoor

18. Tessy1985

Tessy1985 Actief lid

6 apr 2013
    398
    0
    16
    vlakbij Rotterdam
    Hier hebben we voor zijn 1e verjaardag Nijntje gedaan. Met taart en meppertje in thema. Verder slingers etc, maar niet allemaal specifiek van Nijntje.

Dit jaar hebben we Bob de Bouwer thema.
    Met een taart en cupcakes in bob de bouwer stijl.

19. FB1984

FB1984 VIP lid

17 jul 2010
    7.586
    0
    36
    Zuid-Holland
    Wij doen een thema.
    Iets wat ze zelf heel leuk vinden.

Dit jaar bij onze dochter doen we alles van minnie mouse.

Slingers, taart, bordjes, bekers, servetten.
    En nog wat losse gekleurde balonnen. En appeltaart er extra bij.

Inpakpapier ook van minnie mouse.

En vraag wat kadootjes hiervan ☺

20. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.265
    6.790
    113
    Voor de gewone verjaardagen doen wij geen thema...voor een kinderfeestje wel.

Ik vind een thema voor een familie verjaardag niet nodig. Hier mogen ze de taart samen maken en die dag kiezen wat we in de avond gaan eten ( mac Donalds meestal...pfff)

Deel Deze Pagina