Broekplassen, ik weet het niet meer :(

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Mystery, 10 aug 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mystery

Mystery VIP lid

21 jul 2007
    10.361
    0
    0
    Hallo allemaal

Inmiddels ben ik radeloos. Mijn zoontje is van febr 2008 dus 4,5 jaar oud. Gaat al naar school en maandag starten we weer na 6 weken vakantie.

Het is tot op heden nog steeds niet zo geweest dat bryan aanhoudend droog is. Wisselend overdag droog, dan weer snachts droog dan weer overdag.

Er zijn periodes bij zoals we nu hebben dat er ruim 5 x op een dag in de broek geplast word. Ik ben ten einde raad.

Positief belonen met stickers en plaskaarten werken niet , kwaad worden helpt niet, dingen afnemen helpt niet, dingen verbieden helpt niet.

Actief mee om gaan helpt niet , aangeven dat hij even moet gaan plassen vormt een discussie.

Hij gaat al vrij laat plassen, en staat vooraf vollop te draaien omdat hij moet maar gaan ho maar.

Ook in de natte broek laten lopen onder het idee van misschien word hij er vies van helpt niet. Krijg een ontzettend irritant antwoord och mama dat droogt wel.

Zoals jullie lezen ik weet het niet meer.

WIE HEEFT DE GOUDEN TIP !!!!???? !!!!

Hou me hart vast voor maandag :(

2. Mystery

Mystery VIP lid

21 jul 2007
    10.361
    0
    0
    Overigens gaat mijn hart uit naar overdag droog te zijn !! ... snachts kan lang duren dat weet ik.

3. belize

belize VIP lid

25 feb 2009
    11.105
    203
    63
    dreigen met een luier moeten dragen helpt misschien?

4. flipflop

flipflop Fanatiek lid

4 dec 2010
    3.260
    1.024
    113
    Zuid-Holland
    zelf laten opruimen en zichzelf alleen laten omkleden??? tuurlijk poets je dan nog even na, maar dan ervaart hij wel hoe vies het is en hoeveel werk het is om elke keer alles op te ruimen en zich verplicht te moeten omkleden. en ik zou hier een poosje heel streng op zijn. hij moet leren nu zelf de verantwoordelijkheid te nemen om te gaan plassen en niet meer dat jij het elke keer moet zeggen (uit Gina Ford gehaald)

5. missymaaike

missymaaike Fanatiek lid

8 feb 2011
    3.738
    8
    38
    Vrouw
    flevoland
    Ben je er ooit mee naar een arts geweest mijn oud oppaskindje plaste ook in ze broek en die bleek iets aan ze urine weg te hebben en door een kleine ingreep is hij nu zindelijk......

6. Mystery

Mystery VIP lid

21 jul 2007
    10.361
    0
    0
    helaas ... ook geprobeerd maar zonder succes ! ... :(

We hebben ook geprobeerd het te negeren maar ook dat werkt niet.

7. Mystery

Mystery VIP lid

21 jul 2007
    10.361
    0
    0
    Nee eigenlijk nog niet. Omdat het met vlagen wel goed gaat dus meer het idee dat het niet een medische oorzaak heeft

8. Eppo82

Eppo82 VIP lid

25 jun 2007
    15.268
    6.177
    113
    Is er in jullie omgeving iets gebeurd, waardoor hij van slag is geraakt?

Mja, mijn zoontje heeft het heel af en toe en dat is echt als ie geen zin heeft (=te druk bezig). Ik let er wel op als ie staat te draaien en dan moet ie naar de wc, ook al zegt ie 100 x dat ie niet hoeft, ik 'verplicht' hem. Ik weet niet hoe jij hem daar nog in stuurt?

9. missymaaike

missymaaike Fanatiek lid

8 feb 2011
    3.738
    8
    38
    Vrouw
    flevoland
    Zo ging het ook bij mijn oppaskindje dus mischien een slimme eerste stap... voordat je hem gaat"straffen" voor iets waar hij eigelijk niks aan kan doen.

tevens kan broekplassen ook duiden op 1000 andere dingen angst stress pesten ect ect.
    ik ben dus van mening dat je er niet zomaar vanuit kan gaan dat een kind broekplast omdat dat makkelijker is of gewoon te laat naar de wc gaan.

Mijn advies is dus ga is kijken naar onderliggende problemen , raad pleeg je huisarts ect en pas als er echt blijkt dat het gebeurt uit gemak zucht kan je gaan werken met straf en beloning systemen niet eerder!

10. belize

belize VIP lid

25 feb 2009
    11.105
    203
    63
    je bent nooit naar HA gegaan om te laten kijken?mijn jongen had ook n terugval en toen bleek n piemel ontsteking.zware AB kuur gekregen.

11. Mystery

Mystery VIP lid

21 jul 2007
    10.361
    0
    0
    nee ik ben nog nooit naar de HA gegaan ... Puur zoals ik net al zei het geen medische oorzaak lijkt te hebben. Ik heb het ook niet over 1 terug val maar echt meerdere.

Misschien ligt het dan toch aan hem zelf dat het niet lekker loopt.

We zijn momenteel aan het wachten op een intake gesprek bij het GGZE om te kijken of er met hem persoonlijk nog dingen spelen, wellicht is dit een van de redenen die daar aan gekoppeld zitten.

Thnx voor het mee denken allemaal ! Ik zal het eens over een andere boeg gaan gooien dan

12. Peet012367

Peet012367 Bekend lid

20 feb 2011
    579
    0
    0
    Moeilijk hoor, je hebt al zoveel geprobeerd. Kam het zijn dat je sommige tactieken te kort hebt toegepast? Soms moet je geduld hebben en consequent doorgaan.
    Succes!

13. joyce1980

joyce1980 Fanatiek lid

21 okt 2006
    2.308
    0
    0
    Misschien een stoer horloge,wekker, stopwatch gaan kopen en ieder kwartier naar de wc.
    Als dit goed gaat iedere 20 minuten enz.

Misschien dat dit werkt, wat zeg de juf op school?
    Misschien daar ook een wekkertje ofzo op het bureautje?

Veel succes!!

Joyce

14. Line

Line Fanatiek lid

7 jan 2007
    2.694
    266
    83
    Niet van alles proberen, maar een methode kiezen en daarvoor gaan. Dreigen en boos worden helpt sowieso niet, dat maakt het meer gespannen en werkt negatief op zindelijk worden. Hij heeft de controle in dit proces. Kan je hierin niet meer begeleiding krijgen van een professional? Ik zou hier zeker naar vragen. Het lijkt mij voor een 4,5 jaar oude kleuter geen normaal gedrag.

Verder zou ik, praktisch gezien, hem luierbroekjes aandoen. Die kan je kopen bij de Hema.

15. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

Ermee naar de ha om fysieke oorzaken uit te sluiten. Dit zie je weleens bij kinderen die bijv hun spieren te sterk aanspannen.

16. bengeltje86

bengeltje86 VIP lid

6 jan 2007
    8.553
    0
    36
    renkum
    he wat jammer zeg
    wat lijkt me dat erg moeilijk zeg
    mijn zoontje was dag en nacht droog met 3 jaar en 3 maanden dus helaas niet echt tips

misschien eens langs een dokter en kan die het niet ophouden

17. Mystery

Mystery VIP lid

21 jul 2007
    10.361
    0
    0
    ja nou we zijn hier dus al ruim een jaar mee bezig, dus zoals hier boven genoemd werd zomaar vanalles proberen is het niet. Het zijn een hoop verschillende dingen omdat het over een lange periode verspreid is.

Ik ga maandag de HA eens bellen om het na te vragen.

Dank jullie wel allemaal

18. Mystery

Mystery VIP lid

21 jul 2007
    10.361
    0
    0
    Luierbroekjes ??? dan moet ik hem dus weer een luier aan gaan doen of bedoel je iets anders ??

19. duikster

duikster VIP lid

13 nov 2005
    5.714
    73
    48
    Hier ook een - net- vierjarige die nog niet goed zindleijk is. Hij kan het wel maar vergeet het ook erg makkelijk als hij bezig is. Ik ben net voor de zomervakantie naar de huisarts geweest om er over te spreken ook ivm schoolgang vanaf volgende week. De huisarts gaf aan dat alles voor het zesde jaar in zindelijk worden nog als normaal gezien kan worden.....of ik daar blij mee was....eh nee. Kreeg dus ook geen verwijzing.
    Maar misschien is dit wel een geruststelling. Mijn zoontje was met 2,5 al zindelijk maar vanaf zijn derde regelmatige terugvallen eigenlijk weinig hele droge dagen meer. Bj hem lijkt het samen te hangen met niet de tijd nemen om naar de wc te gaan enlekker te willen blijven spelen. Ook bij hem interesseert het hem niet als hij nat rondloopt.
    Ik herinner hem nu geregeld aan naar de wc gaan, ongeveer elk uur en dan gaat het redelijk goed, maar hij heeft nog steeds regelmatig een ongelukje of meerdere per dag

20. duikster

duikster VIP lid

13 nov 2005
    5.714
    73
    48
    Mystery ik heb overigens via de site van kaatje katoen onderbroekjes met een plastic laagje tussen de stof, die maken wel dat zij het voelen, maar dat de bovenkleding vaak wel droog blijft. Zien er verder ook uit als gewone onderbroekjes en zijn fel gekleurd. Bright bots heten die geloof ik.

Deel Deze Pagina