Hallo dames, Mag je tijdens je zwangerschap borrelworstjes? Ik dacht het wel, maar twijfel toch even?
Volgens mij wel maar misschien ben ik niet het juiste voorbeeld Ik kom er nog wel een achter dat ik iets niet had mogen hebben oeps!
Is geen nat rauw vlees zoals filet americain of osseworst, is volgens mij een bereiding zoals salami of cervelaat, dus mag gewoon. Ik geloof wel dat er een soort schimmel komt kijken bij de bereiding, maar laat je niet van de wijs brengen hoor. Schimmelkaas mag ook gewoon (zolang die niet rauwmelks is). Dus neem d'r nog eentje.
Hangt er van af waar je woont kennelijk. We voor een paar maanden naar de usa verhuisd. Thuis had de dokter het nog alleen over roken, drinken, rauwe groente, rauwe melk en rauw vlees. Hier mag je hotdogs en vleeswaren alleen als ze zo warm zijn dat er stoom vanaf komt...
Ja hoor, lekker van genieten! Ik twijfel ook nog wel eens over dingen hoor, maar ik heb besloten om me aan bovengenoemde vaste dingen te houden, want anders word ik gillend gek Zat wel een paar weken geleden heerlijk te genieten van winegums, maar ik heb zwangerschapshypertensie. Wist ik veel dat je daar ook een hogere bloeddruk van krijgt? Ik dacht alleen van drop
Bedoel je die beefie's??? Of van die mini knakworstjes? Bij beefie's zou ik ook twijfelen...aangezien je geen salami mag ook??? Tenminste onverhit. Maareh, kun je de vk niet ff bellen? Die zijn er voor dat soort vragen.
Mijn zusje is ook zwanger en de vk had tegen haar gezegd alleen salami die verhit is... Ach ja, lust het toch niet hihi Maar van die vk mocht je ook je haren niet verfen en van die van mij wel...lekker duidelijk.
Thanks voor de reacties meiden, ik heb er gister gewoon lekker van genoten... Bij mijn vorige zwangerschap had ik al over salami gevraagd aan de vk en ze zei dat dat ook gewoon mocht omdat het gedroogt is.. die worstjes leken mij een beetje het zelfde.. ik bedoel inderdaad een soort van bifi worstjes.
Precies dat verhaal had ik ook in m'n hoofd. Maar soms kan je zo twijfelen.. Maar heb er lekker van genoten hoor! Bedankt