borrelworstjes

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Biirdy, 8 mrt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Biirdy

Biirdy Actief lid

21 nov 2013
    290
    0
    16
    Hallo dames,

Mag je tijdens je zwangerschap borrelworstjes?
    Ik dacht het wel, maar twijfel toch even?

2. Cream86

Cream86 Bekend lid

12 feb 2014
    864
    0
    0
    Grunn
    Ik zou niet weten waarom niet, dus geniet ervan zou ik zeggen :D

3. babylove26

babylove26 Fanatiek lid

Volgens mij wel maar misschien ben ik niet het juiste voorbeeld:) Ik kom er nog wel een achter dat ik iets niet had mogen hebben oeps!

4. Libra

Libra Fanatiek lid

2 okt 2007
    2.354
    0
    0
    Is geen nat rauw vlees zoals filet americain of osseworst, is volgens mij een bereiding zoals salami of cervelaat, dus mag gewoon. Ik geloof wel dat er een soort schimmel komt kijken bij de bereiding, maar laat je niet van de wijs brengen hoor. Schimmelkaas mag ook gewoon (zolang die niet rauwmelks is).

Dus neem d'r nog eentje. ;)

5. Mamske

Mamske Bekend lid

5 feb 2014
    757
    20
    18
    Vrouw
    Draagconsulente
    Hangt er van af waar je woont kennelijk. We voor een paar maanden naar de usa verhuisd. Thuis had de dokter het nog alleen over roken, drinken, rauwe groente, rauwe melk en rauw vlees. Hier mag je hotdogs en vleeswaren alleen als ze zo warm zijn dat er stoom vanaf komt...

6. dpbovenkamp

dpbovenkamp Fanatiek lid

14 jan 2014
    1.628
    3
    36
    Ja hoor, lekker van genieten! Ik twijfel ook nog wel eens over dingen hoor, maar ik heb besloten om me aan bovengenoemde vaste dingen te houden, want anders word ik gillend gek;)

Zat wel een paar weken geleden heerlijk te genieten van winegums, maar ik heb zwangerschapshypertensie. Wist ik veel dat je daar ook een hogere bloeddruk van krijgt? Ik dacht alleen van drop:D

7. HuiBooBee

HuiBooBee Fanatiek lid

1 feb 2011
    4.355
    72
    48
    Het is gedroogd en bewerkt. Net zoals salami en al die dingen.
    Kun je gewoon eten.

8. MI87

MI87 VIP lid

21 dec 2012
    5.119
    1
    0
    Bedoel je die beefie's??? Of van die mini knakworstjes?

Bij beefie's zou ik ook twijfelen...aangezien je geen salami mag ook??? Tenminste onverhit. Maareh, kun je de vk niet ff bellen? Die zijn er voor dat soort vragen.

9. beertje12

beertje12 Actief lid

10 dec 2009
    161
    0
    0
    Ede
    Salami mag je ook gewoon hoor....(die uit de supermarkt)

10. MI87

MI87 VIP lid

21 dec 2012
    5.119
    1
    0
    Mijn zusje is ook zwanger en de vk had tegen haar gezegd alleen salami die verhit is...
    Ach ja, lust het toch niet hihi

Maar van die vk mocht je ook je haren niet verfen en van die van mij wel...lekker duidelijk.

11. Biirdy

Biirdy Actief lid

21 nov 2013
    290
    0
    16
    Thanks voor de reacties meiden, ik heb er gister gewoon lekker van genoten... Bij mijn vorige zwangerschap had ik al over salami gevraagd aan de vk en ze zei dat dat ook gewoon mocht omdat het gedroogt is.. die worstjes leken mij een beetje het zelfde.. ik bedoel inderdaad een soort van bifi worstjes.

12. Biirdy

Biirdy Actief lid

21 nov 2013
    290
    0
    16
    Ohh wat verschillend is het dan he!! Heel apart.

13. Biirdy

Biirdy Actief lid

21 nov 2013
    290
    0
    16

Precies dat verhaal had ik ook in m'n hoofd. Maar soms kan je zo twijfelen.. Maar heb er lekker van genoten hoor! Bedankt :)

14. Micchan

Micchan VIP lid

24 jan 2012
    22.458
    2.258
    113
    Vrouw
    Wenen
    Ja joh, lekker :D

Deel Deze Pagina