Broer en zus samen douchen. Tot welke leeftijd gepast?

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Strandbal, 5 jun 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Strandbal

    Strandbal VIP lid

    3 mei 2013
    8.890
    3.414
    113
    Hallo dames

    Toen ik mijn dochter een keer aan het douchen was, kwam mijn zoon steeds de badkamer in. En hij ging maar niet weg en werd daardoor ook nat. Dus toen dacht ik dan douchen ze toch samen.
    Nou dat vonden ze helemaal geweldig. En sindsdien douchen ze altijd tegelijk, dat is gemiddeld om de dag.
    Mijn zoon is 3,5 en mijn dochter word over 3 weken 2 jaar. En hoewel ik er geen probleem in zie, vraag ik me weleens af hoe anderen daartegen kijken.
    Vinden jullie het raar om broer en zus samen te douchen? En tot welke leeftijd vinden jullie dat gepast?
     
  2. Taco

    Taco Actief lid

    11 dec 2012
    433
    35
    28
    Hier zijn ze 3 en 4. En douchen ze vaak samen of gaan samen in bad.zolang ze er allebei geen probleem van maken blijft dat nog wel even zo.
     
  3. rijo

    rijo VIP lid

    5 mrt 2014
    5.151
    1.943
    113
    Hier gaan ze ook samen. Dikke pret! Zolang ze het beide nog willen blijft het zo.
     
  4. Sleepless

    Sleepless Bekend lid

    1 jun 2013
    892
    173
    43
    Vrouw
    Brabant
    Precies zoals hierboven; zolang ze zich daar zelf prettig bij voelen, zou het voor mij ook goed zijn.
     
  5. Anna009

    Anna009 VIP lid

    30 mei 2008
    9.139
    4.360
    113
    Home
    de oudste net 4 de jongste net 2 en ze gaan samen in bad
    ze vinden het beide leuk en spelen echt samen in bad dus dan mag het
     
  6. MirW

    MirW Fanatiek lid

    20 apr 2017
    1.748
    555
    113
    Geen idee. Hier gaat nooit wat op slot en deuren meestal niet dicht, mijn oudste is 8 en loopt in en uit als ik sta te douchen. Er is nog nooit wat over opgemerkt.
    Ik denk dat ze vanzelf gaan aangeven het niet fijn meer te vinden.
     
    heidiane vindt dit leuk.
  7. suus1983

    suus1983 VIP lid

    10 okt 2006
    47.813
    32.716
    113
    Zolang ze dat zelf willen. Mijn oudste zou het nog geen probleem vinden, maar mijn dochtertje vindt het niet prettig meer. Prima, dan niet meer. Zij is nu 7.
     
  8. Fuddey

    Fuddey VIP lid

    6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Inderdaad, als ze het niet meer willen geven ze dat vast wel aan. Mijn neefje van 7 en nichtje van 10 zitten nog regelmatig samen in bad.
     
  9. ikkie97

    ikkie97 VIP lid

    7 mei 2011
    10.079
    3.520
    113
    Hier zitten ze ook vaak samen in bad, inmiddels 5 en ruim 2,5.
    Oudste loopt ook nog rustig in haar blote kont rond.
    Ze gaan wel steeds vaker douchen ipv in bad en dan gaan ze wel apart. Maar wel direct achter elkaar aan dus ze zien elkaar evengoed wel bloot. Niet te moeilijk over doen, tot een van de twee het niet meer prettig vind en dat dan ook respecteren.
     
  10. riean

    riean VIP lid

    21 apr 2014
    5.540
    7.043
    113
    Mijn oudste doucht het liefst alleen of gaat alleen in bad. Maar pas zaten zijn zusje en broertje van bijna 6 en 2,5 samen in bad (die gaan graag samen badderen) en is hij er bij gesprongen. Hij is 8. Tot nu toe heb ik nog geen moment bedacht dat zoiets niet meer zou kunnen eigenlijk. Het komt vanzelf wel, dat de deuren op slot moeten enzo, ik vind het nu nog prima zo.
     
  11. Katenhond

    Katenhond Fanatiek lid

    14 aug 2014
    1.394
    174
    63
    Hier hebben ml en ik ook afgesproken dat we samen douchen/badderen tot een van de partijen zich daar niet meer prettig bij voelt. Dat geldt dus voor ouder/kind en brusjes
     
  12. Linda86

    Linda86 VIP lid

    Hier eigenlijk hetzelfde. Mijn ML vindt het niet meer fijn vanaf de kleuterleeftijd ongeveer, dus hij doet het niet meer. Maar ZL (bijna 9), DL (bijna 7) en ik douchen nog vaak samen.
     
  13. Snoopy1979

    Snoopy1979 VIP lid

    8 okt 2006
    33.808
    6.960
    113
    Vrouw
    Brabant
    Zolang ze willen. Hier gebeurt het niet meer omdat we een klein bad hebben en het wat krap werd sinds 2 jaar geleden ongeveer en ze vinden rustig zelf spelen of chillen in bad wel erg fijn. Ze zijn nu 9,5 en 7. Maar als er op een camping een familiedouche is gaan we gewoon lekker met z'n vieren :). Oudste loopt tot nu toe zonder blikken of blozen in haar blootje rond na het douchen. Beneden vindt ze dat niet fijn meer. De jongste wel, die liep van de week met die hitte de hele dag rond in haar blootje ;)
     
  14. tupp

    tupp VIP lid

    13 jun 2009
    22.622
    18.475
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    In principe zeg ik 'zolang ze het zelf prima vinden'. Maar dat is ook omdat ik er vanuit ga dat ze dit al voor of aan de start van de puberteit zelf wel gaan aangeven. Als dat niet zo is, zou ik het denk ik misschien zelf wel gaan beperken.

    Maar dat ze ik nu, omdat broer en zus van bijv 16 en 14 die samen douchen zelf vreemd zou vinden. Aan de andere kant weet ik ook dat je in sommige dingen gewoon meegroeit. Dus als het zo is en het voelt vanzelfsprekend en normaal, dan is het dat misschien ook wel.
     
  15. heidiane

    heidiane Fanatiek lid

    5 jul 2010
    1.721
    1.647
    113
    Hier 9 en 6. Nog samen in bad. Maar hier niet zo geheimzinnig over maakt etc. Douchen altijd met deur open.
     
  16. Fortunae

    Fortunae Fanatiek lid

    6 jul 2014
    1.263
    119
    63
    Hier dezelfde mening als de rest. Gewoon tot ze zelf niet willen. En dan dus ook niet meer.

    Hier ook altijd samen met mijn broers in bad of douche, ergens in de pubertijd ging dat over, al kwam er dan nog wel eens een de badkamer in waaien als ik in bad lag en andersom. Meestal was dan het douchegordijn dicht en kletste we wat.

    Onze kleintjes gaan ook lekker samen, iig mogen ze nog niet zonder een van ons, maar bad is leuker met elkaar. En voor ons wel even handiger.
     
  17. ziezo

    ziezo Bekend lid

    2 mrt 2007
    709
    39
    28
    Hier 9 en 7 douchen samen en vaak de jongste van 2 er ook bij,maar duiken net zo makkelijk bij mij of mijn vriend onder de douche. Zolang ze hetzelf nog willen vind ik het prima
     
  18. JJ1980

    JJ1980 Niet meer actief

    Hier bijna 9, dik 7 en 2 1/2 delen dagelijks de douche. Maar buitenstaanders mogen geen blood meer van de oudsten zien :)
    Geen idee tot hoelag het duurt, tot ze het zelf aangeven denk ik.
     
  19. MadeInUSA

    MadeInUSA VIP lid

    27 dec 2011
    8.687
    9.656
    113
    Ze zijn bijna 5 (zus) en bijna 3 (broertje) en we zien er nu geen probleem in. Manlief houdt wel zijn boxer aan als hij met de oudste doucht, en we proberen aan te leren dat je niet uitgebreid in je blote kont door het huis loopt. Ik heb ook wel bedacht dat dit het laatste jaar was dat de oudste op vakantie met het even oude zoontje van een vriendin in bad gaat.
     
  20. MaMa

    MaMa Fanatiek lid

    21 dec 2012
    2.663
    376
    83
    Vrouw
    Utreg
    Ik vond het vanaf 2 jaar niet meer zo prettig (al die vragen over m'n dikke billen :p) en ook niet meer nodig (kon prima zelf staan onder de douche zonder vallen) onet m'n zoontje te douchen. Man gaat nog wel samen met hem in bad.
    De kids zullen 4 jaar schelen in leeftijd denk dus niet dat ze veel samen in bad zullen zitten
     

Deel Deze Pagina