Mijn zoontje heeft een blad geplukt en had het in z'n mond gestopt. Nou heeft hij niks doorgeslikt gelukkig, maar wel op gekauwd. Ik kan er niks over vinden op googel. Ik zal een foto in m'n album zetten van de plant.
Fleur heeft trouwens al tig keer een blad in haar mond gehad sommige deeltjes ook doorgeslikt omdat ze dan vertikt haar mond open te doen
Nee gewoon sap, huisarts zei ook waarschijnlijk niet giftig omdat ik de naam niet weet, maar dan had hij waarschijnlijk al een reactie gehad.
nu een beetje laat misschien, maar bij de apotheek had je vroeger een 'gifwijzer' een lange lijst die je in je verbanddoos kon bewaren met allerlei dingen erop die slecht voor je zijn en wat je dan moet doen (bijv wel of niet braken, wel of niet melk geven, wel of niet norit geven). Lijkt me best handig om zo'n lijst eens te halen. Of misschien staat het ook wel online ergens?! Als de dokter zich geen zorgen maakt, zou ik het ook niet doen. Als je kind zich vreemd gaat gedragen neem dan in ieder geval een tak van die plant mee naar de dokter of de eerste hulp.
http://www.intratuin.nl/tips_detail/Gif ... anten/1055 Op deze site vind je alle planten die (gedeeltelijk) giftig zijn! Even de plantennamen bij Google afbeeldingen ingeven en dan weet je meteen of die van jou erbij staat! In het vervolg: meteen naar het anti-gifcentrum bellen!
Bedankt ik heb de lijst geprint. Ik ga ook zo'n gifwijzer kopen bij de apotheek. *mods ik had dit in de lounge gezet ipv bij gezondheid omdat ik graag snel antwoord wou, en de lounge word volgens mij het meest bekeken.