Dames, Mijn zoon is straks anderhalf en wij zitten langzaam te denken aan een tweede, hetgeen wat ons voor nu even tegenhoud is het verbouwen van de zolder (we hebben maar 2 slaapkamers) ik wil graag een dakkapel en ik wil het in 1 keer goed doen. Wat ik mij dus afvroeg waar kan ik ongeveer qua kosten aan denken? Ik dacht zelf rond de 10.000. Wie heeft er een dakkapel? Van welk materiaal? En wat zijn de afmetingen? En natuurlijk het kosten plaatje?
Wij zitten ook te denken aan een dakkapel dus ik heb een paar weken geleden eens de grote dingen die we nodig hebben om er ook direct een kamer van te maken onder elkaar gezet. Wij willen een dakkapel over de hele breedte van het huis (5 meter) en dan meteen afgetimmerd. Met laminaat, gipsplaten, deur, verwarming, verf etc. kwam ik in totaal op een dikke 12.000,- euro uit om de zolder te kunnen verbouwen. Jouw inschatting zit daar niet ver naast.
Mijn advies zet een order op werkspot.nl zo hebben wij een hele goeie gekregen en waren voor 2 hele grote dakkapellen + een vliering en een tussenwand 12.500 euro kwijt. Op deze manier kan je zelf de aannemer kiezen en ook met allemaal in gesprek gaan.
Wij hebben vorig jaar een dakkapel laten plaatsen en een groot Velux dakraam aan de andere kant van de zolder. Als ik het goed herinner is de dakkapel 275 cm breed, heeft kunststof kozijnen en hij heeft elektrische rolluiken. Inclusief montage waren we 4100 Euro kwijt, samen met dat dakraam. Tussenwandje hebben we zelf gezet met een deur er in, was een dag werk en dan nog een dag om alles te behangen, was nog geen 400 Euro in totaal.
Ligt inderdaad heel erg aan het formaat en het materiaal. Hier ook rond de 4000 euro vijf jaar terug. De dakkapel op de badkamer. Wel zelf afgetimmerd. Is ongeveer twee meter breed. Wel en slepende dakkapel trouwens.
Wij hebben er toevallig 1 laten zetten in augustus. Het dakkapel is 4,5 meter breed Een heel groot dakkapel ons dak is namelijk maar 20 graden grote ramen. Onderhoudsvriendelijk ( kunststof ) rolluik en knieschoten ( kastruimte) wij waren 6500 euro kwijt. Viel mij reuze mee. Wij hadden via internet verschillende bedrijven aangeschreven.
Ik ga het straks even aan mijn man vragen, weet de naam niet meer. Was ook een stuk goedkoper dan wij hadden gedacht.
10.000?? Nee joh. Voor een kleine, dus niet over de hele breedte ben je gemid 4000 kwijt. Het beste is om enkele offertes te laten maken en daar uit te kiezen. Succes!!
Je kan kosteloze offertes opvragen via het inet. Zo kan je een beetje vergelijken qua materiaal. We hebben iedereen ook nog langs laten komen omdat je ook een goed gevoel bij iemand moet hebben, beetje onderhandelen..
Wij hebben in april een dakkapel erop gezet, we hebben verschillende offertes laten maken en omdat wij een heel schuin dak hebben zou hij al duurder worden als de standaard en die van ons is 175 cm hoog. Bij de dakkapel boeren die alleen maar dakkapellen doen kwam hij op 10.000 euro en nu bij de aannemer die ook onze uitbouw heeft gedaan was het 6200 euro. Wij zijn op dit moment bezig met de zolder om er twee kamers van te maken.
Ik lees mee. Wij willen voorjaar/zomer 2015 ook een dakkapel laten plaatsen en ook in een x aanpakken en isoleren. ons budget zal ook rond de 10.000 liggen.
Die van ons is afgelopen januari geplaatst. De breedte is 530 cm en wij waren inclusief montage, horren en kunststofkozijnen zo'n 5000,- euro kwijt. Hij is ter plekke opgebouwd omdat een hijskraan niet bij onze tuin kon komen en stond er binnen een halve dag! Heel erg tevreden mee!
Geen ervaring maar lees ff mee! Volgens mij zijn verbouwingen (valt dit toch ook onder?) nu nog 6%. Btw?