Advies gevraagd! Dochter al paar dagen koorts..

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Lynn85, 2 aug 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lynn85

Lynn85 Actief lid

28 feb 2008
    270
    3
    18
    Hoi allemaal,

Misschien hebben jullie tips/advies of 'n soortgelijke situatie meegemaakt met je kindje, vandaar even mijn verhaal.

Zaterdag voelde ze (dochter, 3 jr) zich niet zo lekker, einde v/d middag begon de koorts 39,9 en begon ze erg te hoesten, een akelige hoest. Zondagmiddag liep de koorst alleen maar op en begon ze slijm op te geven waar ze bijna in stikte, ze haalde heel raar adem en lag als een dood vogeltje op de bank. Omdat ik bang was voor longontsteking heb ik de HAP gebeld, en we mochten langskomen. Daar hoorde de arts iets op haar longen en omdat ze vaker last heeft van hoesten/keelontsteking etc gaf hij een kuur.
    3x daags een drankje, wat ik er overigens niet in krijg! Wat een drama is dat zeg, nu mix ik het met een pakje drinken, en dat drinkt ze dus verdeeld over de ochtend/middag wel op. Ik vraag me af of de werking dan nog net zo goed is, maar goed, dat terzijde..
    Gister voor zekerheid huisarts gebeld omdat koorts niet zakte, nog steeds 39,1. Mocht langskomen, ze hoorde niets meer op de longen, geen rood keeltje (alleen grote amandelen, heeft ze altijd) en alleen dr oortjes waren wat rood. Ze zag wel aan dr dat ze niet lekker was. Dus ze zei, als ze morgen nog koorts heeft toch even naar het zh om een foto van de longen te maken, het kan nl zijn dat er een andere virus zit die ze niet kunnen horen, al zou dat zo zijn moet ze sowieso een andere kuur.
    Nu vanmorgen had ze 38,2.. Toch maar even HA gebeld, en die zei gelijk 'ga maar een foto maken', heb gevraagd of ik nog even de ochtend af mocht wachten, had hoop dat het nog zou zakken.
    Dat mocht, formulier voor foto maken ligt wel klaar dus mocht ik willen hoef ik die alleen maar op te halen en kan zonder afspraak naar het zh. Maar nu heeft ze dus nog steeds 38,2. Is niet hoog natuurlijk, maar het is toch koorts. Weet gewoon niet zo goed wat ik moet doen. Toch 'n foto? Zal wel een heel drama zijn, ze vind alles eng, en vraag me af of er wel wat uit zal komen. Ben ik niet gewoon te ongeduldig? Ze heeft nu dus vanaf za.middag koorts.
    Ik ga me gelijk allerlei dingen in mn hoofd zitten halen..
    Hebben jullie zoiets wel 's gehad, lang koorts? Of longontsteking/virus in longen? Ik hoop dat jullie me misschien wat gerust kunnen stellen..
    Bedankt alvast!

2. Bri

Bri Niet meer actief

Langdurig ziek met koorts (niet superhoog) wel meegemaakt, dat zat alleen niet in de longen maar in een ontstoken lymfklier.

Uiteindelijk hebben we hier ook een foto voor moeten laten maken, omdat zoonlief ineens een grote hoeveelheid bloed ophoestte. Foto maken was wel spannend, maar het was allemaal al spannend omdat het allang bedtijd was en ineens zit je daar met je papa en mama in het zkh, tussen allemaal vreemde mensen.
    Maar eng vond hij het niet (nou is zoonlief sowieso niet gauw bang, qua prikken en dat soort dingen in elk geval). Eén van de ouders mag naast het kind blijven staan, dus je bent in de buurt. Samen aftellen, omdraaien, nog een foto, en klaar.

Zoon heeft dit nog vaak nagespeeld om het een plekje te geven (infuusnaaldje, verbandje, foto maken...). Maar is allemaal in orde gekomen.

Als het kuurtje dat je dochter heeft gekregen antibiotica is, zou je toch echt moeten proberen om het in één keer op te laten drinken, anders werkt het voor zover ik weet minder goed en verdwijnt de infectie niet. Overleg met je arts of de apotheek als het echt niet lukt, hoe je het dan moet doen.
    Met andere geneesmiddelen weet ik het niet. Zou ik dus ook even overleggen met je arts of apotheek.

3. Lynx

Lynx VIP lid

19 jul 2008
    8.696
    2.511
    113
    Ik zou kijken hoe mijn dochtertje zich voelde. Als ze nog steeds slap en futloos was zou ik wel gaan. Zou ze zich beter voelen dan keek ik het nog een dag aan.

4. Sensea

Sensea Niet meer actief

ik heb het zelf gehad.

over het algemeen heb je met een longontsteking langdurig flink hoge koorts ( ik had toen over de 40 constand) ik vind 38 nog wat eigenlijk niet echt veel koorts.

ik zou eerder kijken naar haar algehele toestand van dit moment. is ze benauwd, hoest ze veel, is ze duidelijk ziek. drinkt en eet ze nog.

maar aan de andere kant, als je zeker wil weten dat alles goed is kan je toch die foto laten maken. het doet geen pijn ofzo, het is alleen wat vreemd. en bij een klein kindje mag je er gewoon bij blijven.

ik denk ook dat je met de die medicatie nu verkeerd bezig bent. ik zou even raad vragen inderdaad. het luisterd nogal nauw bij deze medicatie.

mijn middelste zoon heeft ook 1 maal zulke hoge koorts gehad ( die heel snel opliep tot over de 41) dat hij bijna het ziekenhuis in moest maar dat was door een bepaalde bacterie. dat staat helemaal los van jou verhaal.

5. miekje80

miekje80 Bekend lid

27 apr 2007
    798
    0
    16
    Overijssel
    Ik zou nog even wachten. De koorts zakt al behoorlijk en 38,2 wordt hier door de kinderartsen geen koorts meer genoemd, alleen verhoging. (Ik heb een kindje met een hele ziekenhuisgeschiedenis en geregeld verhoging/ koorts).

6. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Ik snap hier niks van.
    Antibiotica werkt namelijk niet tegen een virus.

Ik zou die foto maar gauw laten maken, dat is helemaal niet eng hoor!

Dan weet je tenminste waar je aan toe bent ipv eventueel onnodige kuren te geven.

7. Kiwi1

Kiwi1 Fanatiek lid

26 dec 2007
    4.849
    0
    0
    Ik zou zeker de foto laten maken hoor! Snap dat ze het eng vindt, even door de zure appel bijten hoor.

Mijn zoon had eergisteren en gisteren ongeveer wat jij beschrijft. Koorts, erg moeilijk ademen, benauwd, zeehondenhoest. Maar boven alles voelde hij zich verschrikkelijk. Hij lag alleen maar te kreunen op de bank. Ik ben niet zo snel overbezorgd en trek echt niet snel aan de bel bij de huisarts, maar dit was niet goed dat voel je gewoon.
    Om een lang verhaal kort te maken zijn wij gisterenavond beland bij de spoedeisende hulp op doorverwijzing van onze huisarts. Hij is helemaal binnenste buiten gekeerd inclusief bloed afnemen. Het is natuurlijk niet leuk voor die kleintjes, maar op dat moment kan ik me daar echt niet druk om maken, zijn gezondheid gaat boven zijn angsten. Hij heeft een pseudokroep (virus aan de bovenste luchtwegen) icm stevige keelontsteking. AB helpt niet tegen een virus, maar tegen een bacterie, dus kreeg hij een of ander paardenmiddel.
    Ik zou haar even laten onderzoeken als ze zich nog zo voelt, want een ab-kuur geven als ze een infectie/virus heeft heeft geen zin.

Deel Deze Pagina