Broer met zelfde soort naam

Discussie in 'Babynamen' gestart door San195, 6 jan 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. skiwi

    skiwi Fanatiek lid

    15 jun 2012
    4.270
    402
    83
    Vrouw
    Mooie naam en het past goed bij Gijs.
    Maar ik zou het alleen doen als je hem echt wilt vernoemen naar je broer. Je hoort het verschil niet. Dus het is voor mij echt hetzelfde. Lijkt me voor jouw ouders ook wel apart
    Persoonlijk zou ik het niet doen, ik denk dat er genoeg mooie namen zijn die ook bij Gijs passen
     
    kleineM vindt dit leuk.
  2. Sterretjeindenacht

    Sterretjeindenacht Actief lid

    27 dec 2018
    267
    40
    28
    Vrouw
    Ik vind dat zeker kunnen :thumup:
    Als de ouders dan spreken over Luc of Luuk kunnen ze eventueel junior gebruiken als het over kleine Luuk gaat..

    Denk ook dat je broer dat zeer leuk gaat vinden :)
     
  3. Liefje91

    Liefje91 Actief lid

    20 apr 2016
    217
    100
    43
    Amersfoort
    Mijn man heeft dezelfde voornaam als z’n vader en ook een neefje heet precies hetzelfde. Ik blijf het irritant vinden als ik bijvoorbeeld met m’n sm praat over 1 vd 3 want het is altijd de kleine of de grote of de mijne. Ik zou er nooit voor kiezen omdat ik merk hoe verwarrend het is.
     
  4. hummeltje5

    hummeltje5 VIP lid

    28 dec 2014
    21.609
    13.154
    113
    Vrouw
    Noord- Holland
    Ik zou het niet doen denk ik. Zelfde uitspraak en dan iemand die zo dichtbij staat..
    Als het nou een neef van je was en je noemt je zoontje zo, a la.. maar 'dezelfde naam' als je broer, nahh..
    Maar goed, doe wat goed voelt.

    Gijs hoor je wel wat maar met Luuk wordt je echt doodgegooid.
    Ik vind minder voorkomende, hollandse namen veel beter bij Gijs passen.
    Zoals bijvoorbeeld:

    Siem
    Joep
    Lars
    Noud
    Frank
    Boet
    Mels
    Jits
    Mats
    Jelte
    Ivo
    Mart / Marten
    Sam
    Duuk
    Faas
    Feico
    Thije
    Thijmen

    (niet dat ik ze allemaal even mooi vind hoor, maar zijn wat suggesties :) )
     
    Louise11110 vindt dit leuk.
  5. Kolibrie2

    Kolibrie2 Fanatiek lid

    9 nov 2018
    1.332
    1.135
    113
    Vrouw
    Ik zou het gewoon doen. Bij ons in de familie komen bepaalde namen meerdere keren voor. Nooit problemen mee gehad.
     
  6. Oliviafaye

    Oliviafaye Fanatiek lid

    13 nov 2013
    2.268
    208
    63
    Vrouw
    Utrecht
    Misschien vind je de naam mooi omdat je hem gewend bent.
    Je hoort hem natuurlijk al je hele leven.

    Ik vind het persoonlijk een beetje raar,
    verwarrend en onnodig.
    Er zijn zoveel namen en als je niet vernoemd dan zou ik de verwarring liever ontwijken.
    Niet alleen voor jou maar voor je hele omgeving.
     
  7. Mss86

    Mss86 Fanatiek lid

    24 nov 2015
    1.018
    157
    63
    Voor ons zijn namen van familie/ goede vrienden/ buren etc sowieso uitgesloten.
    Ik zou het persoonlijk dus niet doen, er zijn genoeg andere Hollandse namen die goed bij Gijs passen. Bovendien gaat het een hoop verwarring opleveren.
    Uiteraard moeten jullie het helemaal zelf weten, het komt in meer families voor, dus het is helemaal niet raar. Maar zou er wel goed over nadenken.
     
  8. Chezzy

    Chezzy Actief lid

    3 mrt 2016
    412
    309
    63
    Zou je eigen gevoel volgen en alle opties afwegen.

    Neefje van mn man heeft zijn naam gekregen, omdat ze dat mooie naam vonden. Mijn man heeft zijn eigen naam in de familie en neefje wordt kleine genoemd. Anderen geven er wellicht een draai aan die je zelf niet zo leuk vindt.
     
  9. Palmpje

    Palmpje VIP lid

    8 jul 2017
    8.604
    6.567
    113
    Vrouw
    Ik zou het gewoon doen! Leuke naam ook :)
     
  10. Lelie89

    Lelie89 Fanatiek lid

    4 sep 2014
    3.355
    2.081
    113
    Vrouw
    Gelderland
    Ik zou het persoonlijk niet doen. Dan zou ik verder kijken naar andere leuke namen.
     
  11. LadyH88

    LadyH88 Bekend lid

    12 mei 2015
    800
    274
    63
    Ik zou het niet doen, vindt het onnodig verwarrend. Elke keer als je het over luuk hebt moet je gaan bedenken welke Luuk in het verhaal past (de eerste tijd miet zo moeilijk, maar als luuk ouder wordt lastiger) of krijg je iets als Luuk junior...
     
  12. MadeInUSA

    MadeInUSA VIP lid

    27 dec 2011
    8.687
    9.657
    113
    Ik zou het wel doen, als het jullie naam is en je broer vindt het ook leuk. Wij hebben eenzelfde tante/nichtje verhaal in de familie. Het nichtje wordt meestal met een verkleining van haar naam benoemd als het verschil duidelijk moet zijn. Zeg maar als Sara/Saartje. (Het is een naam die ook in zijn verkleinvorm veel wordt gebruikt als naam).

    Mijn man heeft drie neven met dezelfde naam :o: en mn moeder twee nichtjes, bij haar zijn uit dezelfde officiele naam (van hun opa) 3 verschillende roepnamen gemaakt. Vergelijkbaar met Elisabeth wat bijvoorbeeld (e)Lisa, Elsbeth of Betty kan worden.
     
  13. kimmaikel24

    kimmaikel24 Fanatiek lid

    22 nov 2012
    1.013
    638
    113
    Zou het ook gewoon doen !
    Hele leuke naam :D
     
  14. Rosy90

    Rosy90 VIP lid

    29 jul 2014
    9.546
    6.409
    113
    Vrouw
    Als je broer het leuk vind zou ik het lekker doen:)
    Er zijn ook zat mensen die hun kind naar een familie lid vernoemen. Dus ik zie het probleem niet zo!
    Gewoon doen:)
     
  15. rums

    rums Niet meer actief

    Leuk toch! Juist mooi vind ik
     
  16. littlemunchkin

    littlemunchkin Fanatiek lid

    12 mei 2015
    1.811
    1.004
    113
    Is idd leuk bij elkaar! Maar ik zou de naam iets aanpassen om het gemakkelijker te maken de twee te onderscheiden. Lucas ofzo dus. Zo is Luc slechts de afkorting.
     
  17. owly

    owly VIP lid

    19 aug 2013
    19.984
    8.790
    113
    Ik zou het niet doen, ondanks de spellings is de uitspraak het zelfde. Geeft alleen verwarring of anders krijg je kleine luc en grote luuk of junior en senior en dat is net zo vreselijk.
     
  18. Ninge

    Ninge Bekend lid

    27 jan 2016
    900
    123
    43
    Vrouw
    Ik zou het niet doen. Te verwarrend en ik zou het raar vinden als mijn nichtje hetelfde heet als ik, of neefje als mijn man of iemand in de familie die dezelfde naam krijgt. Niet mijn ding. Wel vind ik het een hele leuke naam! En Duuk? Of Lukas en dan als afkorting Luuk? Of Loek, dat vind ik ook een leuke naam!
     
  19. Langmuts

    Langmuts Fanatiek lid

    1 okt 2018
    2.928
    2.250
    113
    Ik zou het zelf niet doen.. Wat vind je van bijv luca? Misschien is een iets andere naam een optie?
     
  20. Frun

    Frun Bekend lid

    13 mei 2011
    847
    1.064
    93
    Leuk toch, gelijk een soort vernoeming. En zoals al gezegd, bij verwarring zal men grote of kleine... zeggen. Of Luuk/Luc van...;)
     

Deel Deze Pagina