Wat is nou de beste manier om je bh's te wassen?

Discussie in 'De lounge' gestart door hanna76, 4 mei 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. hanna76

hanna76 Fanatiek lid

15 nov 2007
    3.124
    0
    36
    Hallo,

Wat is nou de beste manier om je bh's te wassen? En hoe vaak? En hoe lang achter elkaar draag je dezelfde bh? Een hele week? Of 1 dag?
    Moet je een bh met de hand wassen? Hoe lang laat je de bh dan weken in het sop? Of juist niet laten weken? Of juist wel een half uur ofzo? Wordt een bh die met de hand is gewassen wel goed schoon?
    Of doe je de bh gewoon in de wasmachine? En zo'n wasnetje, is dat alleen maar om de beugel van de bh op te vangen als die er uit zou gaan?
    Om de hoeveel tijd (maanden/jaren) moet je eigenlijk je bh vervangen?

Graag tips!! ;)

Groetjes,
    Hanna

2. Vlekje

Vlekje Fanatiek lid

12 aug 2008
    1.443
    0
    0
    voedingsdeskundige en eigenaresse van: kwestievanv
    Somewhere over the rainbow
    Ik was ze altijd gewoon met de rest van de kleren mee, zonder netje. Gaat tot nu toe nog goed ;)

3. Leeuwtje83

Leeuwtje83 VIP lid

8 mei 2008
    9.079
    313
    83
    Vrouw
    Software Engineer
    Nieuw-Zeeland
    Mijn BH's gaan gewoon mee in de was. Ik trek zo'n iedere 3 dagen een schone aan, en vervang ze ongeveer eens in de 1 à 1.5 jaar.

4. Femsiejj

Femsiejj Niet meer actief

sommige bh's was ik op de hand en vaak ook de eerste keer om te kijken of ze mogelijk afgeven. Daarna is de wasmachine met de rest van de was. Ik draag hem meestal zo'n 2 a 3 dagen en dan was ik hem.
    Ik zag laatst wel een bolletje voor je bh's die in tegenstelling tot een wasnetje je hele bh beschermen en niet alleen ervoor zorgt dat je je beugel niet kwijtraakt. Maar helaas kan daar maar tot cup D in...
    Ik koop eens in de zoveel tijd een nieuwe bh. Toevallig laatst 3 nieuwe gekocht en dan vind ik het voor lange tijd weer genoeg geweest!

5. Doula

Doula Fanatiek lid

24 mei 2010
    1.158
    1
    38
    NULL
    NULL
    Ik was hem om de paar dagen. Met de 30 graden was mee in een netje. Ik vervang hem als hij niet meer goed zit. Zal ongeveer een jaartje zijn denk ik...

6. Rylie

Rylie VIP lid

14 jun 2010
    5.757
    490
    83
    Vrouw
    Patissier
    Noord Brabant
    IK was ze de eerste keer met de hand. Even in een emmertje laten weken en dan handwasje.
    Daarna doe ik ze in een bolletje speciaal voor bh te wassen.
    Ik doe elke dag een andere aan. Gewoon simpel weg omdat ik elke dag werk en dus ook zweet.
    Vind het gewoon een frisser gevoel.
    Hoe lang ik er mee doe. Geen idee..... Koop om de zoveel tijd wel iets bij en dan belanden de oude achter in. :D

7. augustus

augustus Niet meer actief

ik draag ze 2 dagen en dan gaan ze apart van de overige was in een netje in de machine op handwas programma. Ik koop elke maand wel een nieuwe. Eens in de zoveel tijd gooi ik de lelijke weg.

8. noukie89

noukie89 Niet meer actief

9. Tinkerbel80

Tinkerbel80 Niet meer actief

Mijn nieuwe WOW bh's doe ik met de hand, stond ook duidelijk op het kaartje vanwege dat L shaped ding wat erin zit. Half uurtje even in een sopje. Andere gaan wel mee in de was.

10. skatjuh87

skatjuh87 Niet meer actief

ik doe ze ook altijd gewoon in de was met de andere kleding, in een waszakje.

11. marloes80

marloes80 VIP lid

6 aug 2006
    22.024
    901
    113
    ik was ze tegenwoordig met de hand...

even in een sopje, dan wassen en uitspoelen.
    Draag ze 2 a 3 dagen... bij warm weer 1 dag

12. Panter

Panter VIP lid

14 mrt 2011
    13.710
    4.559
    113
    Ik doe elke dag een schone aan, vind ik wel zo fris met mijn werk. ( hard werken en veel zweten)
    ik was ze op de hand, eerste even weken en dan wassen. 1 keer in de maand was ik al mijn bh's in de wasmachine, zodat ik zeker weet dat ze echt goed schoon worden...

13. hanna76

hanna76 Fanatiek lid

15 nov 2007
    3.124
    0
    36
    Maar voor diegene die ze in de wasmachine wassen. Dan moet je toch een fijnwasmiddel gebruiken plus op een wolprogramma o.i.d.? Dan zou ik in mijn geval alleen maar een paar bh's zitten te wassen.... Want de overige was krijgt een ander was-programma in de wasmachine...

14. Troetelbeer90

Troetelbeer90 Fanatiek lid

11 okt 2010
    2.756
    0
    0
    Noord-Brabant
    Ik was ze met de hand en doe meestal om de 1 a 2 dagen een schone aan.

Met de hand krijg ik ze goed schoon hoor, voldoende wasmiddel en de randjes, bandjes en cups gewoon goed boenen. Merkte in de machine vaak dat bh's na een tijdje vervormden of lelijker werden. Met handwas gaan ze langer mee. ( ohja en dat was geen goedkoop merk!)

Met dit weer is het een kleine moeite om de bh's met de hand te wassen, ze drogen als een gek in het zonnetje:D

15. Panter

Panter VIP lid

14 mrt 2011
    13.710
    4.559
    113
    Als ze bij mij in de wasmachine gaan, maar eens per maand (rest op hand) dan was ik ze gewoon op 40 graden met de bovenkleding mee. ( het fijne goed en niet met spijkerbroeken)

Deel Deze Pagina