Mijn nicht is mijn getuige geweest bij de bruiloft en m'n man had wel z'n enige zus gevraagd. Mijn beste vriendin, bij wie ik getuige was, was nu m'n ceremoniemeester, samen met nog een zeer goede vriendin... en m'n 2 broers waren gewoon m'n broers Wij hadden dus ieder 1 getuige.
Ik heb 1 broertje en 3 zusjes: mijn broertje was ceremonie meester, mijn 3 zusjes waren bruidsmeisjes, en mijn ouders waren getuigen. Iedereen iets dus
Ik zou niet weten waarom het niet zou kunnen. Kwebbelman heeft 2 broer(tjes), maar zijn 2 goede kameraden waren 9 jaar geleden getuige.
denk dat je het antwoord zelf wel weet op je vraag. Iemnd die dit doet mag al blij zijn dat hij wordt uitgenodigd. Laat staan getuige zijn, lijkt me vanzelfsprekend dat hij dit NIET is.
Ik vind jouw vraag heel apart en daarom wekte dit topic mijn nieuwsgierigheid. Waarom zou je dat niet kunnen maken? Is het dan gebruikelijk om broers te vragen als getuigen?? Dat heb ik eigenlijk nog niet vaak meegemaakt. Je kiest gewoon 1 of 2 personen die dicht bij je staan, of dat nu vrienden of familie zijn maakt toch niets uit? Als jouw vriend al bijna 5 jaar een slechte band heeft met zijn broer, zou geen haar op mijn hoofd eraan denken om hem als getuige te vragen (als ik jouw vriend was).
Tuurlijk kan dat. ik heb 1 broer en 3 zussen. Had wat geworden. Ik heb mijn stiefvader en mijn stiefmoeder gevraagd, ook om te laten zien dat zij heel belangrijk voor mij zijn.
ik zou denken dan maar oorlog, ik weet niet hoe het erg het bij jullie is, maar de zus van mijn vriend is dus niet uitgenodigd bij ons. Zij heeft van dag 1 geroepen (11 jaar geleden) dat ze mij niet mag en dat mijn vriend te goed is voor mij. Ze heeft mij nooit kunnen accepteren en alles gedaan om te stoken en te zorgen dat we uit elkaar zouden gaan. Zo iemand hoef ik niet op mn bruiloft hoor. Trouwens, ik heb er niks over gezegd of ze wel of niet mocht komen, mijn vriend heeft die beslissing zelf genomen en er mee gekomen. Zijn tweelingbroertje is getuige en mijn zusje.
Ja hoor, jullie kiezen getuigen die bij je passen! Mijn broer heeft mijn ouders gevraagd, ik wilde mensen van mijn eigen leeftijd die ook nog om me heen staan als ik 65 ben ofzo, en ben dus voor mijn broer en zus gegaan, want van vrienden weet je nooit hoe lang die blijven. Mijn zusje heeft mij en een vriendin gevraagd en dat kan dus ook
Overigens, als zijn broer jou had willen hebben, lijkt me dat een erg slechte keuze om getuige te zijn... Een getuige moet iemand zijn die pal achter je relatie kan staan, lijkt mij.
Tuurlijk, dat mag je toch zelf weten?! Mijn man had zijn beste vriend als getuige en ik mijn beste vriendin. Terwijl we beide een zus hebben, maar die hebben we niet gevraagd. Wij vonden onze relatie niet goed genoeg om ze daarvoor te vragen. En de ene wel en de andere niet, vonden we niet kunnen. Dus vandaar dat we onze vrienden gevraagd hebben.
ik ben zo bang voor ruzie haha. bij mij zal sowieso mijn beste vriendin getuige zijn die ken ik als vanaf de basis school en die kent mijn diepste geheimen. de tweede zou ik niet weten. en ach anders meer 1 getuige dat mag toch ook?
tja, hier was mn smoeder ook niet blij met het feit dat ze niet mocht komen, maar ja, het is onze dag. Maar hij is wel uitgenodigd bij jullie dan??
hij zal op eigen kosten moeten komen en anders niet wij gaan voor 30 man alles regelen voor 3 dagen dus 2 overnachtingen en dat soort dingen. de rest die er bij wil zijn zal op eigen kosten moeten komen en anders wachten tot het feest in nederland
tuurlijk kan dit het ligt toch ook aan je relatie met die persoon fam of niet dat maakt wat mij betreft niet uit hoor. zelf had ik wel mijn broer en een vriendin en mijn man had een broer en vriend. terwijl hij ook nog een zussie heeft. die trouwens 2 wk later trouwde en geen van de broers gevraagd heeft. het ligt dus echt aan je relatie als jullie het niet goed kunnen vinden zou ik het niet doen. je moet je dan miss ook nog afvragen nodig je hem uit als jullie geen relatie hebben dus kontakt zou ik dit dus ook neit doen maar goed dat ligt echt aan je eigen situatie en niet uitgaan van eventuele scheve gezcithen want die krijg je altijd wel dr zijn altijd wel mensen die het niet met je keuze eens zijn.
Dan maar oorlog! Het is jullie dag en jullie bepalen wie er komt en wie er wat voor rol speelt op jullie dag. Het is niet alleen maar een kwestie van een handtekening zetten als iemand getuige is. Het is iemand die jullie ook steunt tijdens jullie huwelijk als het bijvoorbeeld even wat minder gaat. Dan moet je dus wel iemand kiezen waar je een goed gevoel bij hebt en iemand die voor 100% achter jullie huwelijk staat. Tenminste dat is hoe ik het zie. Zelf had ik mijn vader en een vriendin en niet 1 van m'n broers (heb er 3).
Heeft mijn man ook niet gedaan, hij had idd twee vrienden en zijn broer niet. Ik had mijn schoonzus ipv mijn broer (beetje spijt van... maar dat om andere redenen)