Broer of zusje, dat ook in tekst zetten?

Discussie in 'Geboortegedichten' gestart door carpediem2010, 29 apr 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. carpediem2010

carpediem2010 Fanatiek lid

6 okt 2009
    4.795
    1
    0
    vijfhuizen
    Kim krijgt een zusje, en nu vraag ik me af, bij een gedichtje voor in een kaartje, is het gek als het gedichtje dan niet vanuit kim komt?
    Ik zie vaak van die teksten voor een broertje of zusje, maar wij willen gewoon een tekst vanuit ons.

2. 25032011

25032011 Lid

6 mrt 2011
    87
    0
    0
    NULL
    NULL
    Nee hoor, vind ik niet.
    Wij kiezen hier ook voor, tekst vanuit ons geschreven en alleen onder de naam van de baby komt te staan: Broertje/zusje van Suus Valerie.
    Ik houd persoonlijk niet zo van gedichtjes/tekstjes vanuit broer/zus, m.i. een beetje kinderlijk.

3. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Ook ik/wij vinden dat niet raar hoor! Ik vind het juist veel mooier om een 'gewoon' gedichtje te nemen voor het kindje, daar is immers naar onze mening het kaartje voor, voor je 'nieuwe' kindje, niet het kaartje 'van' je andere kind/kinderen.

Persoonlijk vinden wij het ook gewoon niet mooi die gedichtjes vanuit broertjes/zusjes geschreven, maar ieder uiteraard zijn eigen keus en eigen ideeen :D

Liefs Hanneke.

4. ratatosk

ratatosk VIP lid

16 mrt 2010
    5.429
    5
    0
    Nee hoor dat is niet raar, het is toch jullie kind.
    Wij hebben ook een versje vanuit ons. Net zoals bij de eerste willen we met dat versje aangeven wat dit kind voor ons betekent. Bij de contactgegevens staat dan "Trotse ouders en broer:" en dan onze namen.

Een versje vanuit de grote broer of zus vind ik wel leuk, maar dan wel echt geschreven door grote broer of zus en dat kan onze oudste met zijn 17 maanden natuurlijk nog niet.

5. Daro

Daro Fanatiek lid

1 aug 2010
    2.548
    0
    0
    West-Brabant
    Wij hebben ook een gedichtje vanuit ons, ik vind dat een geboortekaartje van een tweede kindje niet overheerst hoeft te worden door het oudste kindje.. het is toch het kaartje van de baby en niet van de oudste?

6. moontje2008

moontje2008 VIP lid

7 aug 2008
    9.366
    87
    48
    Vrouw
    Docente Engels
    Achterhoek
    Wij hebben wel een gedichtje vanuit Eefje gedaan, maar dat was vanuit ons gevoel en dat moet je zelf ook lekker doen.

Niet druk maken of iets kan of moet, gewoon doen waar je jezelf lekker bij voelt! Jullue kindje, jullie kaartje!

Succes met de laatste loodjes!

7. nelta

nelta VIP lid

28 apr 2009
    18.625
    9.137
    113
    Vrouw
    Rotterdam
    Wij hebben ook geen gedichtje vanuit de grote broer. Het is idd niet zijn kaartje.

8. carpediem2010

carpediem2010 Fanatiek lid

6 okt 2009
    4.795
    1
    0
    vijfhuizen
    tnx meiden, dan weet ik dat het niet raar is:D

9. lolly

lolly Fanatiek lid

20 sep 2006
    3.475
    0
    0
    Wij hebben 2 gedichtjes op het kaartje gezet.

Aan de linkerkant van het kaartje links boven namens fabian.
    rechts onder namens ons.

10. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.064
    3.859
    113
    Helemaal mee eens, ook met dezelfde achterliggende gedachte. Al zijn we geloof ik uitzonderingen als ik de meeste geboortekaartjes lees ;).

11. Ni84

Ni84 Fanatiek lid

6 dec 2011
    1.143
    1
    0
    Ambachtelijke huisvrouw
    omgeving arnhem
    Wij overwegen wel iets vanuit onze dochter te doen. Maar ze is dan ook al bijna 4, dus heeft er ook wel echt al gedachten over. Daarom vinden wij dat we haar erbij moeten betrekken.
    We 'wachten' op één of andere grappige/lieve/leuke opmerking van haar, die we erop kunnen zetten. Als dat niet komt, dan zetten we alleen haar naam op het kaartje....

Deel Deze Pagina