Is je zoontje gevaccineerd? Zo niet klopt het niet wat je zegt. Pas bij klachten vrij van zijn broer gaan de 5 dagen in van jullie zoontje. Gevaccineerde testen op dag 5 na besmetting huisgenoot
@bulakgirl en @Zxcvb , super! Bedankt! Het us dus toch zoals ik dacht te lezen, maar in het begin van dit topic gaat het volgens mij wel over 5 dagen nadat de besmette uit quarantaine mag testen. Daardoor raakte ik in de war.
Klopt, zo begreep ik het in eerste instantie na lezen van info op rijksoverheid bij besmette huisgenoot en regels voor kinderen onder 13....maar bij navraag GGD is het toch echt enkel als huisgenoot in isolatie gaat of als personen hersteld of gevaccineerd zijn willen ze na 5 dagen al mogen testen... Anders begint het tellen pas zodra besmette persoon niet meer besmettelijk is (na 7 dagen en klachten vrij)
Zoontje is genezen van een besmetting, dat wordt ook gezien als immuun. Hij had corona in februari. Net als zijn broer overigens.
Pfoe, wat fijn om te lezen dat ik niet de enige ben die het niet meer snapt. En in mijn omgeving genoeg mensen die dus de regel aanhouden na 5 dagen testen en dan er weer uit. Ik hoop dat dochter vandaag positief thuis test! Dan mag ze er eerder uit dan 5 dagen na laatste klachten, denk ik Wat een gedoe! Sterkte allemaal, beterschap en zet m op!
Ja heel bijzonder. Zoon zou dus bij negatieve test donderdag naar school mogen terwijl zijn broer waarmee hij zelfs op een kamer slaapt nog in quarantaine zit. Klopt niet voor mijn gevoel Ik denk dat ik hem sowieso de hele week thuis hou.
Ik snap daar idd ook niks van. Ik zou idd het zekere voor het onzekere nemen en hem thuis houden. En sowieso nog even zelf testen voordat hij weer naar school gaat volgende week.
Is denk ik wel een goed idee. Ik kreeg trouwens vanmorgen al vroeg telefoon van school: in de groep van zoon 6 ziekmeldingen, leerkracht positieve GGD test. En de invaller die de klas op vrijdag een half uur had overgenomen een positieve zelftest. Gaat lekker dus.
Oh wat een drama!! Die zitten dus allemaal thuis, dat scheelt wel weer een beetje voor zoon, mist hij niet zo veel.. maar bah zeg
Pff, wat vervelend zeg. In de app van dochters klas komen er ook steeds meer bij, nu al 4. Waarvan bij 2 dus zonder klachten, meer voor de zekerheid zelftest omdat ze best veel dicht bij mijn dochter zijn geweest vorige week. Ik vraag me nu af wie het van wie krijgt, denk dat zoiets amper meer te achterhalen is. Gelukkig kunnen ze hier wel online les volgen, juf heeft het pas gehad (met amper klachten dus die gaf gewoon online les vanuit thuis), dus voor nu gaat alles gelukkig wel door.
Dit is wat ik te horen heb gekregen. Oudste dochter is de laatste die positief heeft getest. 5 dagen daarna mag ik testen en als die negatief is dan ben ik klaar.