Wagenziek met 19mnd?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Lumiere, 26 dec 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lumiere

Lumiere Fanatiek lid

11 dec 2012
    3.622
    593
    113
    doktersassistente
    Brabant
    Onze zoon is bijna 19mnd. Vandaag reden we ong. 20km met de auto, nooit een probleem geweest. Hij kletste vrolijk en swingde wat op de muziek. Toen ik hem uit de auto wilde halen bleek hij flink overgegeven te hebben. Niks van gemerkt, mijn vriend ook niet. Zodra hij uit de auto was ging hij rondrennen, hij kwam echt niet misselijk over.

Ik was zelf van kleins af aan wagenziek, en nu nog steeds. Ik ben 33, maar als ik ook maar 5km bij iemand in de auto moet, dan heb ik een wagenziekte-tabletje nodig. Anders word ik heel erg misselijk. Daarom rijd ik meestal zelf. Mijn moeder, waar we vanochtend waren, had ook heel veel last van wagenziekte maar zij is er met 16jr overheengegroeid.
    Zou mijn zoon dit nu al hebben?
    Hij was vooraf niet ziek, goed geslapen, had wat lichts gegeten als ontbijt.

Wat kun je eigenlijk doen aan een wagenzieke dreumes?

2. Abri

Abri VIP lid

16 jun 2010
    12.423
    3
    38
    Onze oudste kan slecht tegen autorijden, maar dat was vanaf een jaar of 2,5(?) ofzo goed te merken. Ze werd altijd stil in de auto, trok wittig weg, knapte daarna langzaam op etc. De laatste tijd gaat dat beter, alleen lange stukken speelt het nog.

Echter hebben ze alledrie weleens zomaar uit het niets gespuugd in de auto zonder signalen vooraf zeg maar. Aangezien hij zo vrolijk was en aan het swingen was etc. zou ik er niet meteen wagenziekte bij denken. Maar ik weet het ook niet. Ook niet wat er aan te doen is, mocht dit zo zijn.

3. Linky

Linky Fanatiek lid

12 jun 2014
    3.487
    172
    63
    Vrouw
    Het is mogelijk, maar de kans is ook groot dat hem gewoon iets dwars zat in zn maag. Als het wel vaker gebeurt, dan kun je proberen om een watje in een van de oren te stoppen, dat verdoofd het evenwichtsorgaan een beetje waardoor ze niet zo misselijk worden.

Deel Deze Pagina