Broer wil huwelijkscadeau teruggeven

Discussie in 'De lounge' gestart door Lief of Stoer, 21 okt 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. tuc

tuc Niet meer actief

Ooooo geef maar aan mij:D

Maar ff serieus, ik snap best dat dit niet iedereens smaak is, maar een cadeau teruggeven zou ik nooit doen!

2. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.228
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Nee, als ik iets lelijk vind ga ik het echt niet neerzetten.

3. Eline88

Eline88 Niet meer actief

En wat is nu dan de bedoeling? Ze willen het teruggeven en dan iets anders ervoor in de plaats?

4. Hilly1980

Hilly1980 VIP lid

23 jun 2014
    7.299
    6
    38
    Nou nee. Ik ga zoiets beeldbepalends als Blond niet neerzetten omdat ik het gekregen heb. Het zou voor mij mn hele interieur verpesten. Maar goed. Ik maak ook niet voor niks cadeaulijsten. En als je me iets geeft waar ik niet om gevraagd heb, dan moet je me wel heel goed kennen. Ik geef overigens niks terug. Ik geef het aan iemand anders, verkoop het, gooi het weg of zet het op zolder. Maar onder geen beding zet ik iets in mijn huis enkel en alleen omdat ik het 'gekregen heb'.

Heel veel 'gevers' denken alleen maar vanuit zichzelf. En dat is véél asocialer dan aangeven dat je iets niet mooi vindt.

5. Miss Appletree

Miss Appletree VIP lid

21 mei 2013
    5.119
    193
    63
    Somewhere out there
    Klinkt alsof jullie een goede ban hebben... Dus dat is fijn. Jammer dat ze het niet mooi vinden. Vinden jullie het zelf mooi?
    Zou je het ook raar vinden wanneer iemand vraagt of je het bonnetje nog hebt van een verjaardagscadeau dat je net hebt gegeven, omdat het cadeau de verkeerde kleur heeft? Ik zou het niet te persoonlijk opvatten.

6. mamabri

mamabri Niet meer actief

Nee, het hoeft ook niet pontificaal in de servieskast in je woonkamer natuurlijk.... Maar gewoon in je keukenkastje en ieder jaar een kopje koffie eruit drinken op je trouwdag. en dan vooral ook tegen elkaar zeggen dat het zo lelijk is en dat je niet snapt dat zus dit gekocht heeft voor je.

Zo zou ik het hebben aangepakt, ik zou daar dus zelf een humoristisch iets van gemaakt hebben samen met mijn man. Echt iets waar wij dan ieder jaar weer om zouden kunnen lachen.

Ik heb zelf overigens een compleet, verschrikkelijk duur theeservies van royal Albert gekregen van mijn vriendin voor ons trouwen. Ben er ook niet kapot van en mijn man vind het foeilelijk. Maar gewoon de moeite van het bij elkaar zoeken (want alles zit erbij: thee en koffieservies, petit four servies, cake en gebaksschalen, zelfs een asbak en nog véél meer) is mij zo veel waard. dat mijn vriendin en haar man die moeite gedaan hebben voor ons vind ik vele malen belangrijker dat het feit dat ik het in de kast heb staan (en ook niet gebruik dus)

7. Madeliefje06

Madeliefje06 VIP lid

26 mrt 2015
    11.877
    5.116
    113
    Als ik het niet mooi vind, zet ik het echt niet neer. In dit geval zou ik het ook niet neerzetten. Ik ben namelijk geen fan van Blond Amsterdam en het past totaal niet in mijn huis. Om het dan op te bergen.. ik zou het denk ik ook terug brengen.

8. Jozefien85

Jozefien85 Niet meer actief

Nou dit dacht ik precies. Het is toch niet dat hij zijn hele servies moet vervangen? Ik zou het echt hebben gezien als een leukigheidje ook al is het mijn smaak niet en er zeker nooit op zijn teruggekomen, zou ook heel vreemd opkijken als iemand er bij mij oo zou terugkomen.

9. Lief of Stoer

Lief of Stoer VIP lid

25 apr 2011
    6.036
    2.900
    113
    't Gezellige Brabant
    Wij vinden het wel leuk ja, maar zouden het ook gewoon in de kast zetten hoor. Uitstallen hoeft dan ook weer niet. Maar wel leuk om het dan op je trouwdag weer tevoorschijn te halen. Bonnetje-verkeerde kleur, nee, zou ik niet gek vinden. Als je het kunt ruilen, prima.

10. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.809
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    Terug nemen en doorverkopen? Of zeggen dat je het niet terug hoeft en hij er mee kan doen wat hij wil, ook al is dat weggeven of doorverkopen.
    Er zullen vast mensen zijn die er wél zo blij van worden als jullie hadden verwacht dat zij zouden worden.

En ik zou het risico niet willen lopen het inderdaad terug te krijgen op mijn eigen bruiloft :p dus voor die tijd moet het 'weg' zijn.

11. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.228
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Ik heb niet zoveel ruimte in de keuken of woonkamer, en zou het ook niet waard vinden dat het ruimte inneemt :). Dan zou het op zolder komen te staan, maar dan ga ik het er echt niet 1 keer per jaar vandaan halen, dat weet ik dan ook weer van mezelf ;)

12. Eefje00

Eefje00 Fanatiek lid

27 okt 2014
    1.555
    666
    113
    Tja als het om compleet servies zou gaan, zou ik het nog kunnen begrijpen. Maar het gaat om een theepot, 2 mokken en twee lepels?
    Prima als ze dat niet elke dag willen gebruiken, maar eens per maand/half jaar? Juist omdat het van je zus afkomstig is? Daarna in een keukenkastje opbergen.

Wat wil je broer nu? Een ander cadeau?

13. Debaky

Debaky VIP lid

22 apr 2013
    10.348
    5.392
    113
    Eerlijk? Ik vind het echt stoer van je broer dat hij eerlijk durft aan te geven dat hij het niets vind. Hoe meer ik er over nadenk hoe meer ik het steeds stoerder vind worden.

Ik denk dat ik in het begin ook met een bek vol tanden zou staan als ik iets terug zou krijgen en ik zou het misschien ook niet leuk vinden maar aan de andere kant is het wel enorm eerlijk. En nee ik zou het ook niet opbergen in de kast en dan eens in de zoveel tijd even gebruiken omdat ik het heb gehad van mijn zus.

En daarnaast, tja heel eerlijk maar als ik zo'n setje voor mijn bruiloft zou krijgen dan zou ik er ook niet blij van worden want als er iets is wat ik afschuwelijk vind dat is het wel het blond servies. Maar goed dat is ieder zijn eigen mening natuurlijk. Ik weet niet of ik zo stoer en zo eerlijk zou zijn geweest als je broer.

Ik wou dat ik zo stoer kon zijn als jouw broer in sommige gevallen :)

14. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.228
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Ik zou het trouwens hilarisch vinden als ik het had gegeven en vervolgens op mijn eigen bruiloft zou krijgen :D

15. Eefje00

Eefje00 Fanatiek lid

27 okt 2014
    1.555
    666
    113
    Misschien denk ik te simpel, maar zoveel plek neemt dat toch niet in beslag. Het is geen compleet servies maar 2 mokken en een theepot.

16. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.228
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Nee niet zoveel plek, maar wel teveel, want onze kasten staan al vol. Met spullen van onze eigen smaak ;)

17. mamabri

mamabri Niet meer actief

schei toch uit: 2 kopjes en een klein theepotje? zit in een doosje, deksel erop, kun je zo in een kastje zetten, zelfs als je klein woont. dat je het niet leuk vind oke, dat kan, dat je het dan weg doet, prima, maar ik vind de reden die jij opgeeft een beetje flauwekul hoor.

18. Debaky

Debaky VIP lid

22 apr 2013
    10.348
    5.392
    113
    Het neemt wel degelijk veel plek in beslag, zeker als je het maar eens per jaar wilt gebruiken. Het staat daar dan maar te staan terwijl er misschien een andere thee pot en een paar mokken naar je smaak hadden kunnen staan.

19. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.228
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Dit dus ;). Ik vind het gewoon zonde om mijn kasten te vullen met iets wat ik niet mooi vind, en er ook niet 1 keer per jaar uit wil halen omdat dat hoort ofzo.

20. Whysteria

Whysteria Niet meer actief

Wow.
    Ik vind het betreffende servies ook spuuglelijk, en kan me voorstellen dat de broer in kwestie zich er geen raad mee wist. Maar m.i. spreekt er wel een heleboel haat uit deze post... Gaat het wel goed met je?

Deel Deze Pagina