Broer wil huwelijkscadeau teruggeven

Discussie in 'De lounge' gestart door Lief of Stoer, 21 okt 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Skatje

Skatje VIP lid

10 dec 2008
    9.026
    165
    63
    Vrouw
    Gastouder
    Arnhem
    Ik zou het fantastisch vinden, zo'n servies. Mijn man zou het walgelijk vinden, dus tja, wat moet je dan?

2. Sleepless

Sleepless Bekend lid

1 jun 2013
    892
    173
    43
    Vrouw
    Brabant
    Ik wil het topic niet vervuilen maar ik ben zo nieuwsgierig dat ik het toch vraag ;); je geeft altijd je ongezouten mening en daar is echt niets mis mee volgens mij. Je bent je er denk ik wel van bewust dat de manier waarop je dat doet, mensen regelmatig tegen de borst stuit. Qua inhoud zullen best veel mensen zich kunnen vinden in wat je zegt, maar je zegt het vaak zo... bot. Ben je je ervan bewust dat wanneer je het op een andere manier zou zeggen (met inhoudelijk dezelfde boodschap) dat je dan misschien wel veel beter begrepen zou worden en mensen meer van je zouden 'aannemen'? Of reageer je bewust op deze manier?

3. Whysteria

Whysteria Niet meer actief

Dat begrijpen wij niet joh, het is voor ons 'te moeilijk'... 😂

4. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.252
    36.066
    113
    Haha, wij gewone mensen ook. Snappen er ook nooit wat van.

5. mamabri

mamabri Niet meer actief

Weet je wat het is Hilly? Ik ben ook recht voor zijn raap en geef ook altijd mijn mening hier. Maar tegelijkertijd probeer ik (dat lukt alleen niet altijd even goed :)) ook respectvol te reageren en een andere mening te respecteren. Hoe jij meestal reageert is bot, krenkend en inderdaad als een bitch. Als je dat niet bent in het echt is het toch jammer om jezelf zo neer te zetten? Waarom zou je dat doen? Je kunt toch ook gewoon je mening geven zónder krenkend te doen?

6. Ligero

Ligero VIP lid

1 aug 2011
    6.823
    1.533
    113
    Ik heb ruimte zat in mijn kasten, maar als ik iets krijg wat ik niet mooi vindt of niet ga gebruiken dan ga ik het ook niet als kastvulling gebruiken. En ook niet om het 1x per jaar eruit te halen op onze trouwdag om er dan wel uit te drinken. Neehoor vind ik onzin.
    Maar ik zou dan weer niet het lef hebben om dat te zeggen en ik zou het stiekem verkopen denk ik.

7. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.252
    36.066
    113
    Ja precies.

8. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.265
    6.790
    113
    #108 bosi333, 21 okt 2016
    Laatst bewerkt: 21 okt 2016
    Tja...in mijn ogen hebben heel veel mensen sowieso geen smaak....:D

Dus voor mij iets kopen voor in huis wat ik ook nog mooi vind is echt wel een speld in een hooiberg...of je moet mijn moeder zijn ( die kent me echt...)

Maar....als ik dan zo'n lelijk prul uit een woonwinkel krijg...dan bedank ik daarvoor en ik neem het aan. Wat er daarna mee gebeurt maakt voor de gever niks uit.
    Aan mij zullen ze niet zien dat ik het niet leuk vind. Ze zullen iemand zien die het met veel plezier aanneemt.
    Het gaat mij echt altijd om de attentie. Dus wel of niet mooi...ik ben oprecht blij.Bewaren

9. Madelie

Madelie VIP lid

14 jun 2014
    11.473
    8.734
    113
    Jij gaat er voornamelijk vanuit zo te lezen (want je benadrukt het keer op keer) dat mensen vanuit asociale gedachten/houding cadeautjes kopen en geven.

Ik ga er voornamelijk vanuit dat mensen cadeautjes kopen en geven vanuit hun hart. En dat er soms iets bij zit wat dan niet mijn smaak is, jammer dan. Niet iedereen is een STER zoals jij om het voor iedereen altijd juist in te schatten. Dat maakt hun goede intentie niet minder!!! Die mensen dus als als asociaal bestempelen, dat is pas asociaal! En niet een klein beetje ook.

10. Hilly1980

Hilly1980 VIP lid

23 jun 2014
    7.299
    6
    38
    Je mag van mij alles vragen hoor ;) Ik heb geen behoefte om dingen anders te zeggen dan ik doe. Anders zou ik dat wel doen. Dit wordt vast ook 'bot' gevonden, maar zo simpel is het wel.

11. Hilly1980

Hilly1980 VIP lid

23 jun 2014
    7.299
    6
    38
    Kun je niet logisch redeneren of doe je expres zo?

Ik zeg dat ALS mensen niet vanuit de ontvanger redeneren bij het uitkiezen van een cadeau, maar VANUIT ZICHZELF, ik dát asociaal vind.

12. Hilly1980

Hilly1980 VIP lid

23 jun 2014
    7.299
    6
    38
    het zijn vaak mensen waarvan ik denk 'uit jouw mond is dat een compliment'. Ken je die uitdrukking niet?

13. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.265
    6.790
    113
    Hilly ...waarom zo boos altijd.

Hoezo zijn mensen die vanuit hunzelf redeneren asociaal? Dan vinden ze zelf iets geweldig en willen ze dit ook voor jou...

Dit is juist misschien nog veel leuker...

14. Whysteria

Whysteria Niet meer actief

Maar als jij het blijkbaar zo belangrijk vindt om dingen op jouw manier te zeggen terwijl je weet dat je een ander ermee voor het hoofd kan stoten, waarom kan je het dan niet accepteren dat een ander een kado uitkiest vanuit zijn/haar eigen smaak?

15. Hilly1980

Hilly1980 VIP lid

23 jun 2014
    7.299
    6
    38
    Dat mensen zich 'gekrenkt' voelen is geen bewijs dat ik het 'krenkend' bedoel.

Ik vind dat heel veel mensen heel snel roepen dat ze zich door van alles gekwetst voelen. En ik vind dat eerlijk gezegd totaal oninteressant en niet relevant voor mijn gedrag of uitspraken. Ik zeg wat ik vind, zoals ik het zie. Niet om te kwetsen, maar ook niet om aardig gevonden te worden. Of populair te zijn. En als iemand zich 'gekrenkt' voelt door mijn mening, dan is dat stomweg niet mijn probleem. Het is gewoon mijn mening.

16. Hilly1980

Hilly1980 VIP lid

23 jun 2014
    7.299
    6
    38
    Mijn bijdragen zijn geen cadeau voor een ander. Totaal onzinnige vergelijking dus.

17. Hilly1980

Hilly1980 VIP lid

23 jun 2014
    7.299
    6
    38
    Ik ben niet boos hoor. Ik vermaak me uitstekend :)

18. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.265
    6.790
    113
  19. mamabri

mamabri Niet meer actief

maar het zijn wel de tonen die de muziek maken ;) Je kunt je mening geven, maar dat kan ook zonder al die sneren. En het is gewoon heel jammer, maar die geef jij gewoon héél erg vaak. En dat is totaal onnodig. Je kunt nl hetzelfde zeggen maar zonder die negatieve ondertoon, want dat is gewoon wat enorm opvalt bij jou.

Gewoon jammer dit, omdat ik me in veel dingen die jij zegt wél kan vinden, alleen de manier waarop het dan gezegd wordt is niet mijn ding, waardoor ik (en waarschijnlijk meer met mij) denken: Gut daar heb je Hilly ook weer. En dat dan niet jouw probleem is: prima. Dat je niet aardig gevonden hoeft te worden, ook goed. Maar het is wel jammer dat je jezelf zó neer wil zetten. en het zal jou waarschijnlijk niet boeien, maar eigenlijk heb ik best met je te doen.

20. meiklokje

meiklokje Actief lid

19 sep 2016
    496
    72
    28
    Haha Hilly volgens mij zit je thuis zwaar onder de plak en heb je niks te vertellen of ben je een robot😋, je lijkt wel een kleuter met je reacties en er dan helemaal blij tegenin gaan als je tegengas krijgt😂. Grapjas.

OT: ik zou best een beetje teleurgesteld zijn hoor ts, als "mijn" cadeau zo'n tegenvaller blijkt te zijn...Ik zou dat zelf nooit zo doen, iemand vragen of ze het terug mogen geven..
    Maar tegenwoordig is fatsoen ver te zoeken, en wordt dat "eerlijk" genoemd, terwijl het in mijn ogen gewoon onbeschoft is.

Deel Deze Pagina