Gas op glas

Discussie in 'De lounge' gestart door Charlie015, 2 nov 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Charlie015

23 jul 2016
    78
    0
    6
    Even een vraagje aan iedereen met een gas op glas kookplaat.
    Hoe houden jullie dat kreng schoon?
    ik heb echt al veel verschillende de dingen geprobeerd. Wrijf 'm droog, allerlei verschillende middelen. Zonder licht erop lijkt het dan ook nog best schoon. Maar zodra ik m'n lampje erboven aan zet zit er een hele witte waas op. Heel erg irritant.
    Wie heeft de ultieme tip?!?!

2. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    hier ook... ik gebruik meestal dettol uit zon spuitfles en een vileda microfiber doekje, die laat nagenoeg geen strepen achter en dan ziet het er redelijk schoon uit..

Maar helemaal glimmend zoals in het begin zul je hem helaas nooit meer krijgen denk ik

3. Juffrouwminoes

Juffrouwminoes Fanatiek lid

21 jan 2016
    1.409
    764
    113
    Hier gas op glas. wat heerlijk en mooi.

Wat bij ons goed werkt is eerst zorgen dat alles afgekoeld is.
    Daarna de pan dragers eraf halen, fan spuiten is dasty erop .. met de achter kant van een sponsje ( dus niet kras gedeelte ) over heen wrijven.
    Daarna met een nat doekje poetsen en uit eindelijk met keuken rol helemaal na wrijven en geen last van witte waas..

4. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.264
    6.789
    113
    Dit doe ik ook altijd. De pan dragers er af en dan eerst met dasty ( verdund met water) er op. Ik neem het direct af met keukenrol. Streeploos schoon.

Elke dag na het koken en inderdaad pas als alles is afgekoeld. Dat kan eigenlijk altijd wel na het eten.

5. Annalise74

Annalise74 Fanatiek lid

6 mei 2006
    2.258
    2
    38
    West Nederland
    Met één of andere doek (bijvoorbeeld van Tupperware voor glas, Miele heeft ze ook eigen merk) en dan heb je geen strepen meer.

Maar het blijft een hele klus inderdaad!

6. Kiekske

Kiekske Actief lid

1 nov 2016
    383
    44
    28
    Ik gebruik altijd de dasty. Insprayen, even intrekken, dan met een goed natte doek nawrijven. Vervolgens doekje uitspoelen, opnieuw over de kookplaat en ik wrijf hem droog met een doek van Optidee.

7. Eline88

Eline88 Niet meer actief

Als de plaat afgekoeld is maak ik het eerst schoon met afwasmiddel op een sponsje (zachte kant) en daarna nog met glassex erover.

8. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.155
    8.129
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    Niet. Grootste miskoop ooit a 700 euro. Hier komt er een inductiekookplaat.

Ik word er doodmoe van om dit ding elke keer te moeten schoonhouden. Toen we hem aanschaften was niet te zien dat er verhogingen op zaten...

9. spruitje80

spruitje80 Fanatiek lid

5 jul 2016
    4.696
    4.304
    113
    noord holland
    ik neem het elke dag af met een doekje met dreft, evt met schone theedoek nawrijven. Ik heb nergens last van.
    Nou is ons glas zwart, misschien dat dat scheelt? Een witte waas heb ik in ieder geval niet, in ieder geval niet met mn doekje met dreft.

10. Charlie015

23 jul 2016
    78
    0
    6
    Dasty:) klinkt veelbelovend. Ik ga er eens naar op zoek! Bedankt voor de reacties!!

11. paula1984

paula1984 Niet meer actief

Dasty koop je bij de wibra.

12. Youtan

Youtan VIP lid

9 jun 2015
    6.495
    4.332
    113
    Vrouw
    Haha, hier ook! Wat een onding! Eruit gehaald en op marktplaats gezet :) nu in onze nieuwe keuken weer roestvrij staal gecombineerd met zwarte tinnen branders.
    Ik werd helemaal d#bi#l van dat ding! Wat bij mij werkte was met een droge schone theedoek nawrijven (na de muscle/dasty/bluewonder spraytje) maar daar zat veel te veel werk in naar mijn zin.

13. Charlie015

23 jul 2016
    78
    0
    6
    Haha bedankt voor de tip Paula :)
    Ja het is zeker niet ideaal maar eruit slopen gaat me te ver :-D

14. Miss Appletree

Miss Appletree VIP lid

21 mei 2013
    5.119
    193
    63
    Somewhere out there
    Bij mij is dit ook een enorme humeur-killer. Bleeggghhh. Ik wil ook een andere. Het onding zat al in de keuken van dit huis toen we het kochten, maar we hebben de keuken niet vervangen. Partner snap niet waar ik mij druk over maak.;)

15. sidmick

sidmick VIP lid

23 jun 2008
    17.803
    4.187
    113
    Hier ook met dasty schoonmaken. Daarna poets ik hem na met een doek van cleaning academy. Maar blijft een dingetje vind ik hoor

16. Juffrouwminoes

Juffrouwminoes Fanatiek lid

21 jan 2016
    1.409
    764
    113
    Ik snap niet dat dat een dingetje blijft ... Alle gasfornuizen / inductie etc moet je toch ook schoon maken ? ..

17. annelie566

annelie566 Niet meer actief

Inductie maakt toch wel een stuk makkelijker schoon dan een gasfornuis met pitten en zeker gas op glas. Wat een ramp is dat

18. Youtan

Youtan VIP lid

9 jun 2015
    6.495
    4.332
    113
    Vrouw
    Mijn nieuwerwetse gasfornuis met 6 pitten is ook glad, dus net zo makkelijk schoon te maken, maar dan zonder overirritante strepen, en elk stofje wat erop gaat liggen te zien.

19. consider

consider VIP lid

24 jan 2008
    14.024
    1.850
    113
    Provincie Groningen
    Hier ook gas op glas......never nooit weer!!!!!
    Ik maak hem schoon met een schuursponsje met een beetje afwasmiddel erop. Dit met de vaatdoek weer droog maken en dan nog met microvezeldoek nadrogen.
    Wat een pokkewerk elke keer!!!
    Nu krijgt de kookplaat ook wat kuren....de elektrische ontsteking blijft soms maar tikken waardoor die in de beveiliging schiet en ik 10 minuten niet kan koken.
    Of hij begint spontaan ineens te tikken zonder dat ik aan het koken ben.

Zit er echt over na te denken om inductie te nemen.....veel makkelijker met schoonmaken!
    Alleen kost een inductiekookplaat 1200 euro en dan moet ik ook nog nieuwe pannen aanschaffen ppffff

20. dorisn

dorisn Fanatiek lid

2 jun 2007
    4.319
    37
    48
    ede
    In het huis dat wij graag willen kopen zit ook gas op glas.....Nu maar hopen dat we het te doen vinden.
    Nu hebben we keramisch, maar die moet je ook goed schoonmaken omdat je anders strepen hebt. Wij gebruiken een speciale reinigen en dan met een natte doek afnemen en dan met een droge theedoek na drogen en dan is ie streeploos. Doet mn man gelukkig iedere avond.

Deel Deze Pagina