Verrek, hebben we dezelfde broer?!? Ik heb me er alleen nooit aan gestoord. Ik zou er niet aan moeten dénken om thuis te wonen.
Kan toch aan de situatie liggen? ma heeft altijd gezegt dat ze geen oppas-oma ging worden, maar als ik nu zie hoe vaak neefje daar is... Een vaste dag is het nog niet, maar wel (bijna) elke week. Tja, zusje heeft die oppas wel nodig, ik niet. Af en toe vind ik wel dat ze er misbruik van maken maar kan me er niet aan storen. Ik weet dat als ik oppas nodig heb dat het ook goed is. EN (o)ma komt bij ons logeren met de verjaardagen en niet bij zusje Daarbij merk ik niet dat ze onderscheid maken tussen de kleinkinderen en/of eigen kinderen. Degene die het op dat moment het meeste nodig heeft krijgt de meeste aandacht maar het wisselt elkaar aardig af volgens mij Bij so word er onderscheid gemaakt tussen eigen kinderen en dat werkt idd ook door bij de kleinkinderen en dan op zo'n manier dat dàt me wel steekt. Dat ze mij niet "moeten", oke, kan ik wel mee leven, hun liggen mij ook niet. Maar dat ze daardoor ook de kinderen niet "moeten"... Maar over het algemeen kan ik gelukkig denken "beter 1 goeie opa en oma dan 2 halve's". Ik had met de ene opa en oma ook veel meer dan met de ander