ik heb goed contact met mijn broers en zus de 1 woont dichtbij en zie ik ook geregeld de ander woont aan de andere kant van het land maar daar appen we mee op onze groepsapp sowieso is onze familie (ouders en broers /zus plus aanhang ) erg close met elkaar.
1 broer en super contact, woont sinds een maand bij ons in de straat, is echt een superoom voor mijn zoontje. De vriendjes van mijn zoontje denken wel eens dat zijn oom zijn papa is. Zo goed is ons contact. We helpen elkaar met alles en staan dag en nacht voor elkaar klaar.
Met mijn oudste broer leuk contact, sinds hij bij zijn ex weg is. Daarvoor niet tot nauwelijks. Mijn middelste broer en ik zijn 2 handen op 1 buik zo gezegd. Zien elkaar wekelijks een paar keer en appen/bellen. Leuke oom voor de kinderen, hij heeft geen kinderen zelf. (bewust) Mijn jongste broer geen contact mee en dat wil ik ook niet. Mijn zus leuk contact maar niet dagelijks. soms zien we elkaar 2 weken niet en dan 3 keer in de week bv.
Mijn 3 zussen zijn het belangrijkste in mijn leven. Samen met mijn man en kind(eren). Als we bij elkaar zijn is het net een kippenhok. We bemoeien ons vreselijk met elkaar, hebben dezelfde (belachelijke) humor en mensen worden letterlijk "gek" van ons ghehe. Verder hebben we wekelijks/dagelijks contact. Zeker de jongste want die woont bij mij en mijn oudste zus. Ik houd onvoorwaardelijk van ze.. En mijn moeder heeft ons misschien niet veel goeds meegegeven maar 1 ding ben ik heel trots op. Ze zei altijd: meisjes geen ruzie maken, later heb je elkaar nodig. En of we elkaar nodig hebben en hadden. Oh en we kunnen ook ruzie maken. Soms spreek ik 1 van de 3 een paar dagen niet omdat we "boos" zijn. Maar meestal gaat het nergens over en houden we het toch niet vol.
Hier 1 broer spreek ik weinig. Alleen als er wat is of gaat gebeuren via de whatsapp en bij verjaardagen en feestdagen. Helaas vind mijn broer. Andere dingen belangrijker. Mijn man heeft ook 1 broertje ook die zien we niet super veel. Wonen uur rijden en komen nooit uit zichzelf
Ik spreek mijn zusje zelden, ze woont in het buitenland en is niet zo goed in staat contact te onderhouden. Het is veel eenrichtingsverkeer, dat is jammer en doet me soms verdriet. Als we elkaar zien is het goed, ik heb me er (net als de rest van de familie) bij geprobeerd neer te leggen dat ze nu eenmaal zo in elkaar zit.
Ik heb twee broers en twee zussen. Mijn ene zus heeft gezegd dat ze nooit meer contact met me wilde omdat ze haar zin (weer eens) niet kreeg. Dat vind ik helemaal prima want ik zal toch nooit zeker kunnen weten of ik haar kan vertrouwen of niet. Bovendien heeft ze nare karaktertrekken waar ik toch al niet zo goed mee om kan gaan, dus ik mis er weinig aan. Mijn ene broer is nogal snel te verleiden om het criminele pad op te gaan of in ieder geval een grijs gebied te bewandelen. Wat prima is als hij daar zelf voor kiest; maar daar ga ik dan wat minder graag mee om. Hij ontleent in mijn optiek status aan de verkeerde dingen. We e-mailen 2x per jaar een beetje. In de trant van: alles goed? Ja, mooi! Gefeliciteerd met je verjaardag. Tot over een half jaar. Mijn andere broer en ik kletsen wel eens op Facebook. We hebben allebei ons eigen leven en ons eigen gezin en zijn allebei meer op onszelf. We lijken in een bepaald opzicht best wel op elkaar. Tegelijkertijd zijn we ook zo verschillend dat het gewoon niet past, zeg maar. Ik zou best wel een betere band met hem willen hebben, maar ik weet dat we daar allebei te weinig ruimte voor hebben. Dus het is goed zo. Mijn andere zus en ik gaan goed samen. Haha. Toch nog eentje We zien elkaar zeker om de paar maanden in verband met de afstand. Er zit de meeste leeftijd tussen - bijna 22 jaar - maar we gaan wel het fijnst met elkaar om. Het is jammer dat we elkaar niet vaak zien, dat vinden we allebei, maar you know, it's life. Er komt regelmatig iets tussen We weten gelukkig wel dat we er voor elkaar zijn.
Hier twee broertjes en een zusje. We hebben een groepsapp met het hele gezin Soms best druk om bij te houden, maar wel erg leuk Met de een heb ik meer dan de ander en herken veel van mezelf in hun terug. Ook vroeger toen we allemaal nog thuis woonden altijd ontzettend veel lol gehad en altijd samen gespeeld. Tuurlijk hadden we ook regelmatig heibel, maar het was toen al en is nog steeds zo: Don't mess with my brother/sister, want ik kom je pakken
Mijn zus en ik spreken elkaar geregeld, onze broer is verongelukt. Wij zijn de enige 2 zussen nog en hebben een goede band.
We spreken elkaar dagelijks via whatsapp, sms. In real life denk ik nu gemiddeld 1x per week, soms vaker. We doen vaak leuke dingen zoals naar strand, shoppen, naar museum, dierentuin, uit eten. Over een tijdje verhuist ze naar de andere kant van het land, dan gaan we elkaar wat minder zien, maar hebben beide een voordeeltreinabonnement, dus we zien elkaar dan misschien 1-2x per maand. Is ook te doen.
Ik heb één zusje, contact is wat wisselend. Vroeger was het altijd wekelijks bellen. Door reisafstand zagen we elkaar elke 6-8 weken denk ik. Sinds het overlijden van mijn neefje is het contact op de één of andere manier minder geworden... soms bellen we elkaar iedere week en soms maar eens per maand. Nu we beide kleinere kinderen hebben zien we elkaar iedere 2-3 maanden. SChoonfamilie zien we maar weinig, alleen maar met verjaardagen... waar we door reisafstand ook niet altijd bij zijn. Bellen doen we alleen in "noodzakelijke" gevallen. Komt voor een deel omdat de schoonfamilie allemaal in hetzelfde dorp woont.
Heel goed contact met mijn broer, ik zou echt niet weten wat ik zonder hem zou moeten. Tijdens het opgroeien wel veel ruzie gehad (lekker veilig natuurlijk), maar ik weet dat ik onvoorwaardelijk op hem kan rekenen en dat hij alles zou doen wat in zijn macht ligt om mij te helpen als dat nodig is (en ik hem). Ik heb hem ook aangesteld als voogd voor mijn kleine mocht mij wat overkomen, juist omdat ik weet dat hij alles zal doen wat hij kan om haar gelukkig te maken. Het contact met mijn zus is minder, we schelen meer jaren en hebben minder samen meegemaakt. Ze blijft altijd mn zus en ik zal alles voor haar doen als dat nodig is, ik ben er alleen niet van overtuigd dat het andersom ook zo is. Ze heeft nogal wat keuzes gemaakt waar ik niet achter sta en mij in het verleden veel pijn gedaan. Ik mis dus een optie in de poll.
Met mijn halfzus op dit moment geen contact nadat ze hier ruim een half jaar gewoond heeft, de auto kapot heeft gereden en als klap op de vuurpijl mijn zoon's spaarpot heeft meegenomen nadat ik haar eruit gezet had behoefte om dit te herstellen is er absoluut niet. Mijn broer is heel druk maar als we elkaar zien is het goed. Mijn partner en SZ zitten momenteel in een rechtzaak verwikkeld vanwege een erfeniskwestie waar sz ons niet geeft waar we recht op hebben en daarbij heeft geprobeerd ons om de tuin te leiden qua bedrag.
Goed! We spreken elkaar niet dagelijks, maar toch regelmatig. Ook via de zusjes whatsapp Laatst zelfs een weekendje weggeweest met zijn vieren. Ben erg blij met mijn zusjes!
ik zie ze allemaal minstens 1x per week. vaak zijn we dan allemaal bij onze ouders met de kinderen. ook spreken wel elkaar wel veel op whatsapp. 1x per maand gaan we vaak met z'n allen zwemmen. en in de zomermaanden zelfs vaker. feestdagen proberen we ook altijd samen te vieren en verjaardagen proberen we ook zoveel mogelijk er te zijn (soms ivm werk niet mogelijk) we hebben een hele hechte band.
Goede relatie met mijn broertje. Ik zie hem regelmatig, spreek hem meerdere keren per week. Band is altijd al goed geweest, ook als kinderen hadden we amper ruzie. Mijn man spreekt zijn zusjes veel, vooral via de WhatsApp. Hij heeft ook nog een broertje, maar die heeft de hem en de familie zo genaaid dat er helemaal geen contact meer is. En dat is prima
Als we elkaar zien dan is het altijd leuk en gezellig, maar we lopen de deuren bij ons allen niet plat, we wonen allemaal nogal een end uit elkaar namelijk. Wel jammer eigenlijk.... ik denk toch dat de band veel hechter was geweest als we dichter bij elkaar woonden. Maar door de afstand is het contact ook veel minder en gaan we ook niet naar elkaars verjaardagen en zo...
3 in de buurt die ik vaak zie, 3 ver weg die ik minder vaak zie maar allemaal een heel goed contact met elkaar.
We spreken elkaar eens in de maand denk ik, en zien elkaar eens in de 3 maanden zo ongeveer. Niet heel vaak jammergenoeg, maar ons contact is verder wel heel goed. Maar beide een druk leven en wonen 2 uur rijden van elkaar vandaan..
Hier geen goed contact met mijn zus. Nu woont ze ook een paar duizend kilometen bij ons vandaan maar haar gedrag heeft ertoe geleid dat ik afstand heb genomen van haar. We praten er niet veel over maar onlangs hierover toch een goed gesprek met mijn ouders gehad (dacht dat ze er anders in stonden ) maar bij hun overheerst het zelfde gevoel als bij mij (wat ik dan voor mijn ouders heel triest vind)