We zien elkaar allemaal sowieso wekelijks, oudere broer en vrouw komen hier regelmatig eten en wij daar. Jongste broer/zus wonen nog thuis dus die zie ik daar.
Ik heb geen echte broers en zussen.... En mijn halfbroers en zussen (we zijn niet samen opgegroeid), spreek of zie ik nooit.
Mijn twee zusjes heb ik een hele goede band mee, al woon ik niet meer in NL, we whatsappen/skypen constant haha. Vrijdag zie ik ze weer Mijn halfzusje daarentegen heb ik niks mee maar ik heb veel problemen gehad met haar kreng van een moeder die haar goed verpest heeft.
Ik mis super goed in de poll Mijn zusje en ik zijn echt twee handen op één buik en hele goede vriendinnen. Dus ik spreek haar meerdere keren op een dag....
Ik heb neutraal gestemd. We whatsappen of mailen bijna elke week wel een keer. Nu wat vaker aangezien ze bezig zijn hun huis te verkopen en zelf een huis te kopen, dus dan is er toch vaker wat te melden. Maar echt bellen doen we zelden. En als we bellen, is het ook ergens om en dus ook vrij kort. We bellen niet zomaar spontaan alleen om te kletsen ofzo. Verder zien we elkaar trouw op alle verjaardagen (broer en schoonzus, man en ik & kids, verjaardagen van onze ouders) en 'natuurlijk' met kerst. Verder zien we elkaar tussendoor vrijwel niet, tenzij we elkaar min of meer toevallig bij onze ouders tegenkomen. En ook al is het altijd gezellig, we spreken eigenlijk vrijwel nooit echt met elkaar af. Ik denk al een tijdje: ik moet weer eens appen of we langs kunnen komen. Maar vaak ben ik dan toch ook net met de kinderen bezig of aan het werk ofzo en dan komt het er op dat moment niet van en vergeet ik het weer. Maar nu zit de oudste op school, de jongste slaapt en ik heb even 'poetspauze'. Dus laat ik eens van mijn luie krent komen, m'n telefoon zoeken en een appje sturen om iets af te spreken. Waar zp niet goed voor is, haha.
Ik spreek mijn broer niet zo heel vaak. We zien elkaar wel als ik op visite bij mijn ouders ben, meestal ga ik dan ook even bij hem op visite of ik loop even naar hem toe als hij aan het werk is (mijn ouders wonen bij hun werk en mijn broer werkt daar ook). We hebben gewoon normaal contact, als we elkaar even niet zien is het ook niet erg, en zien we elkaar weer dan is het ook gelijk goed. Met mijn andere broer had ik erg veel contact. We deden heel veel dingen samen, gingen naar concerten of festivals en toen we nog thuis woonden zat ik vaak samen met hem op zijn kamer te kletsen of gewoon muziek te luisteren. Tot hij een vriendin kreeg, contact werd steeds minder en toen zijn vriendin ruzie kreeg met mijn ouders werd het contact met mij ook beetje bij beetje verbroken (we woonden toen allebei niet meer thuis). Mijn broer was een jongen die heel makkelijk te beïnvloeden was en daar heeft zij gebruik van gemaakt.. Helaas heeft hij in 2007 een einde aan zijn leven gemaakt en heb ik hem nooit meer kunnen spreken.. Soms zag ik hem weleens maar ik heb helaas toen nooit de moed gehad om naar hem toe te lopen.
Zusje geen contact. Drugs en drank maken meer kapot dan je lief is. Broertje weinig contact. Woont nog thuis, is jong en vind andere dingen belangrijk. Stiefzus regelmatig contact. Ze heeft me wat dingen geflikt waar ik me niet helemaal over heen kan zetten. Mijn zwager hebben we alleen contact mee als er wat aan de hand is. Hij mag namelijk van zijn man geen contact met zijn broertje. Vindt het wel best. Mijn vriend ook gelukkig.
Anders: Ik heb een hele goede band met mijn broer, maar geen regelmatig contact. Hij woont in Utrecht en ik in Zeeland. Hij studeert, werkt en gaat veel uit dus heel bereikbaar is hij niet, maar ik kan wel alles met hem bespreken als ik dat wil. En ik ben verder ook nooit in Utrecht en hij niet zo vaak in Zeeland.
Ik heb een zus en zij is 13 maanden jonger dan ik en we hebben regelmatig contact, meestal via email of sms. Ik heb ook een halfbroer die 8 jaar ouder is en wij zijn echt opgegroeid als gewoon volle broer en zus (ik hoorde pas op m'n 12e ofzo dat hij een halfbroer is), maar hij heeft ons heel duidelijk gemaakt dat wij maar halfzussen zijn en hij wil ook helemaal geen contact met ons. Hij heeft de laatste jaren van het leven van mijn ouders ze ook overal zwart gemaakt en ze echt het leven zuur gemaakt.
Ondanks dat ik nu ver weg woon, heb ik nog steeds erg goed contact met al mijn zussen en broers. Ik zou niet zonder ze kunnen leven
Goed! Ik vind het vreselijk dat we elkaar zo weinig zien, omdat zij in Oostenrijk woont, maar dat verandert gelukkig niets aan onze band!
Uit de poll kan ik niet goed opmaken of het nou om kwantiteit of kwaliteit gaat. Tussen mijn zus en ik gaat het goed maar heel vaak spreken we elkaar helaas niet.
contact is hier altijd goed geweest. heb 2 oudere zussen en een broer. nog nooit ruzie gehad. zussen zijn 10 en 11 jaar ouder dan mij . maar tegenwoordig zijn we beste vriendinnen. vroeger vond ik het leuk om op hun kinderen te passen en nu passen hun kinderen weer op mijn kinderen dus handig ook haha en mijn broer is 5 jaar ouder dan mij . met allemaal een super band. ik zou niet zonder ze kunnen. we wonen allemaal nog in hetzelfde dorp dus wippen wekelijks onverwachts gewoon bij elkaar aan,
Ik heb er geen helaas, anders had ik graag veel contact met ze gehad. Mijn man en zijn broer schelen 3 jaar, hadden vroeger veel gemeen, hebben een kindje van dezelfde leeftijd maar het enige contact wat zij hebben is gefeliciteerd! Op een verjaardag. . Zo jammer.
Ik heb voor neutraal gekozen.. Mijn zusjes zijn 8 jaar jonger en zitten in een hele andere fase van hun leven! Wonen lekker in een studentenflat en komen nog amper hier.. Als we mekaar zien is het prima, maar dit is echt hooguit 2 a 3 keer in het jaar!
Het zit tussen neutraal en slecht in. Er is jarenlang geen contact geweest en het beetje wat het nu is vind ik prima.
Neutraal... Ik heb 1 broer die is vier jaar ouder... Hij is echt bezig met carrière maken en uitgaan feesten etc. Ik ben een moedertje haha. Ondanks dat wel leuk contact !
Ik heb 2 oudere broers. Wij schelen heel weinig. Net een jaar met die boven mij zit en 2 1/2 met de oudste. Mijn oudste broer woont in Nieuw Zeeland. Contact is goed, maar door tijdsverschil spreek je elkaar weinig. In december komen ze voor paar weken naar nederland en dan is het weer als vanouds. Met de andere broer heb ik heel nauw contact. Wij bespreken ook heel veel. Die woont ook heel dichtbij.
Mijn zusje en ik hebben een haat liefde verhouding we zien elkaar twee drie dagen per week. Vroeger hadden we veel vaker ruzie gelukkig zijn we volwassener geworden en kunnen we beter elkaar respecteren. Ik ben het niet altijd met haar eens en zij niet mij. En toch ik zou niet zonder haar kunnen ik weet wat ze denkt wat ze voelt hoe ze reageert ik ken haar zo ontzettend goed we schelen ook maar 14 maanden en zijn echt samen op gegroeid. Zij is de felle ik ben de rustige. Met haar moet je geen ruzie krijgen ze trekt je over straat en gaat door tot ze gewonnen heeft vergeven doet ze dan wel weer uit eindelijk. Ik hou van haar en soms dan krrr kan ik er wel wurgen( andersom) net zo.